|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۳۴

رئیس فدراسیون فوتبال:

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: لازم است در راستای توسعه فوتبال گام های مناسبی برداشته شود و برای دستیابی به این امر مهم توسعه فوتبال پایه و استعدادیابی در مدارس باید سرلوحه برنامه های هیئت های فوتبال در استان ها باشد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازسنندج، علی کفاشیان ظهر امروز در مجمع انتخابات هیئت فوتبال کردستان در محل باشگاه فرهنگیان سنندج اظهار کرد: استان کردستان و مردم این استان دارای نظرات و سلایق مختلف هستند ولی با این حال دارای اتحاد هستند.

وی گفت: این اتحاد از ویژگی های مردم استان است که همین داشتن اتحاد دارای ارزش است و باید با این اتحاد برای رسیدن به وضعیت بهتر در فوتبال هم تلاش شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: حق فوتبال استان کردستان در سطح کشور، حداقل در رشته فوتبال ادا نشده و با توجه به وجود توانمندی ها در استان و نیز کمبود تیم ها و باشگاه ها و داوران، اما در کردستان کمبود امکانات و استاندارد زیر ساختی نسبت به دیگر استان ها وجود ندارد.

وی گفت: لازم است تا برای رشد فوتبال استان کردستان از سوی اعضای هیئت تلاش شود و در این زمینه از سوی فدراسیون نیز حمایت های لازم، با توجه به ارائه طرح برای توسعه این ورزش در کردستان فراهم می شود.

کفاشیان افزود: بازیکن های خوبی در کردستان وجود دارند و باید با عشقی که در وجود اعضا نسبت به توسعه فوتبال وجود دارد برای ارائه طرح عملکرد در قالب کوتاه مدت و بلند مدت توجه شود.

وی گفت: کمک مالی در ۴ سال گذشته به فوتبال کردستان کم بوده که به دلیل کمبود منابع و اعتبار خود فدراسیون است که با توجه به اینکه کمک چشمگیری از طریق حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل به کشور های حاضر اختصاص می یابد، این اعتبار در بین استان های کم برخوردار از جمله کردستان تقسیم می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه این اعتبار به طرح و برنامه داده می شود، تصریح کرد: اتحاد مردم در جهت توسعه و هدایت فوتبال استان لازم است به کار برده شود، تا در نتیجه به نتایج ارزشمند در این حوزه دست یابیم.

وی گفت: فوتسال و فوتبال بانوان و آقایان، توجه به فوتبال پایه در رده های سنی، ارتقاء داوران و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله نیازهای اساسی هیئت فوتبال کردستان است و در این زمینه ها باید گام های اساسی برداشته شود و همچنین با توجه بیشتر به امر مربی گری و استعدادیابی گام های مؤثری برای رشد و ارتقاء فوتبال استان برداشته شود.

کفاشیان افزود: لازم است رئیس هیئت فوتبال استان کردستان با ارائه طرح مدون، برنامه ریزی مناسبی را برای پیشرفت فوتبال کردستان در ۴ سال آتی انجام دهد تا از سوی فدراسیون کمک مالی از محل منابع فدراسیون در راستای اجرای برنامه های فوتبال استان کردستان صورت پذیرد.

وی گفت: سال پر کاری در پیش روی فوتبال کشور داریم و لازم است در راستای توسعه فوتبال گام های مناسبی برداشته شود و برای دستیابی به این امر مهم توسعه فوتبال پایه و استعدادیابی در مدارس باید سرلوحه برنامه های هیئت های فوتبال در استان ها باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: تیم های پایه استان کردستان محدود است که باید با توجه به وضعیت استان و شهرستان ها فعالیت های مناسبی را برای تشکیل تیم های پایه انجام شود و با افزایش تعداد تیم های پایه در تمامی شهرستان های استان بستر توسعه فوتبال در کردستان فراهم شود.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار