|
|
کدخبر: ۱۶۰۶۶۷

خبرگزاری تسنیم: پس از گذشت حدود یک ماه از پخش برنامه «آقای گزارشگر» این سوال مطرح می شود که آیا مسئولان صداوسیما برنامه ای برای نوآوری های دیگر در حوزه ورزش دارند یا خیر؟

به گزارشخبرگزاری تسنیم، یکی از مواردی که همواره می تواند راه پیشرفت یک رسانه را هموار کند، نوآوری است و اگر این نوآوری در صداوسیما باشد می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

یکی از این موارد مسابقه آقای گزارشگر بود که در ایام نوروز از شبکه ۳ سیما پخش شد. ایده شکل گیری این برنامه تابستان سال گذشته از سوی حسین ذکایی دبیر شورای سیاست گذاری ورزش صداوسیما شکل گرفت. فارغ از انتقادهایی که به این برنامه وارد است(از جمله نحوه انتخاب داوران و چگونگی برخورد با شرکت کنندگان)، باید نفس کار را در نظر گرفت یعنی ایده ساخت چنین برنامه ای که توانست پای علاقمندان به گزارشگری را به تلویزیون باز کند و آنها بتوانند توانایی های خود را بسنجند.

اگر زمینه ای برای ورود افراد برتر به تلویزیون فراهم می شد، می توانست تکمیل کننده کار خوبی که آغاز شده، باشد و دایره محدود گزارشگران فعلی را بشکند. این یکی از انتقادهایی که به این برنامه وارد است اما نظر مسئولان و تهیه کنندگان این برنامه این است که آنها تضمینی به شرکت کنندگان بابت چنین موضوعی نداده اند.

با این حال آنچه اکنون باید مدنظر مسئولان شبکه سه سیما قرار گیرد ادامه ساخت چنین برنامه هایی البته با رفع نواقص و ایده های بهتر است.

صداوسیما در فاصله آغاز مجدد لیگ برتر فوتبال ایران و در آستانه فصل تابستان این فرصت را دارد که چنین نوآوری هایی را در دستور کار خود قرار دهد. با درس گرفتن از اتفاقاتی که در برنامه آقای گزارشگر رخ داد می توان برنامه ای بهتری ساخت. علاوه بر دقت در انتخاب داوران؛ مواردی همچون تخصصی تر شدن برنامه از لحاظ سن افراد و تحصیلات آنها و رقابت افراد شرکت کننده در محدوده سنی مشخص و همین طور تعیین مکانیزمی برای حضور افراد در برنامه و البته به کارگیری متخصصان فن باید مورد توجه قرار گیرد.

حال وقت آن رسیده که با توجه به شرایط موجود صداوسیما با ساخت برنامه هایی اینچنین نه فقط در حوزه فوتبال بلکه در تمام رشته ها، زمینه شناخت استعدادها و در صورت لزوم استفاده از آنها را فراهم آورد و هم اینکه در راه تخصصی شدن کارها گام بردارد.

به طور حتم ساخت اینگونه برنامه ها خالی از اشکال نخواهد بود اما مهم ترین نکته این است که استارت اولیه زده شود و مشکلات به مرور زمان برطرف خواهند شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار