|
|
کدخبر: ۱۶۱۳۰۶

فرنگی کاران نوجوان ایرانی با کسب ۴ مدال به کار خود در رقابت های کشتی فدراسیون آذربایجان پایان دادند.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از فدراسیون کشتی، عصر امروز در دیدارهای پایانی این تورنمنت در باکو، میثم دلخانی در وزن ۵۴ کیلو گرم طلایی شد. در ۴۶ کیلوگرم مصطفی کلاوی به نقره رسید و محمدحسین حسینی و علیرضا افتخاری به مدال برنز دست یافتند.

در این مسابقات که ۵ تیم ایران، گرجستان، جمهوری آذربایجان، مجارستان و ترکیه حضور داشتند، ایران در ۱۰ وزن این مسابقات ۱۲ نماینده داشت که در نهایت آذربایجان ۶ طلا گرفت و به سایر کشورها هر کدام یک طلا رسید. در رده بندی کلی، ایران پس از جمهوری آذربایجان و ترکیه سوم شد. ایران با نفرات دوم خود در این تورنمنت شرکت کرده بود.

به برندگان طلا، نقره و برنز به ترتیب ۳۰۰،۲۰۰ و ۱۰۰ دلار جایزه نقدی اهدا شد.

* نتایج کامل نمایندگان ایران به این شرح است:

۴۲کیلو: محمدجواد رضایی در کشتی اول خود با نتیجه ۷ بر صفر به کمال کرم از ترکیه باخت که با توجه به فینالیست نشدن کشتی گیر ترک رضایی از جدول مسابقات حذف شد.

۴۶ کیلو: مصطفی کلاوی، تنگا اوزان از ترکیه را ضربه فنی کرد. او در ادامه با نتیجه ۴ بر ۲ خلیل بایتکین از آذربایجان را شکست داد و به فینال رسید، اما با نتیجه ۱۳ بر ۷ به راشد عبداله اف از آذربایجان باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

۵۰ کیلو: در این وزن ایران دو نماینده داشت؛ در دور اول حامد تاب برابر بیتکین اوگور از ترکیه در حالیکه ۶ بر ۶ مساوی کرده بود به دلیل اخطار بیشتر شکست خورد. علی گوران در دور اول ۱۲ به ۵ مغلوب خنجوان مجیدزاده از آذربایجان مغلوب شد. هر دو نماینده ایران در این وزن حذف شدند.

۵۴ کیلو: میثم دلخانی در کشتی اول خود رومانی لومینادزه از گرجستان را ۹ بر صفر برد. او در نیمه نهایی هم با پیروزی ۷ بر ۲ مقابل بختیار مرادف از کشور میزبان راهی دیدار پایانی شد. اورخام آقامالی اف دیگر فرنگی کار آذربایجانی رقیب دلخانی در فینال بود که او نیز مغلوب نماینده ایران شد. نبرد ۲ فرنگی کار یک بر یک مساوی شد، اما چون دلخانی امتیاز آخر را کسب کرده بود برنده شد و به مدال طلا و جایزخ نقدی ۳۰۰ دلاری مسابقات رسید.

۵۸ کیلو: محمدحسین حسینی مقابل عمر فیرات ترکیه ای ۴ بر ۲ باخت که با توجه به فینالیست شدن فیرات، حسینی به جدول بازنده ها راه پیدا کرد. او با پیروزی ۱۰ بر یک برابر ارمادزه گرجستانی به دیدار رده بندی راه یافت. علیرضا افتخاری مقدم دیگر نماینده ایران در این وزن ۱۰ بر ۲ صبا بابیولا از مجارستان را مغلوب کرد. او در نیمه نهایی برابر اسرافیل یعقوب زاده از آذربایجان در یک رقابت نزدیک و پر کش و قوس ۱۱ بر ۹ باخت تا راهی دیدار رده بندی شود. هر دو نماینده ایران در دیدار رده بندی خوش درخشیدند و صاحب مدال برنز شدند. علیرضا افتخاری مقدم در یک کشتی برتر ۱۳ بر ۵ رفیق داوداف از کشور میزبان را برد. محمدحسین حسینی هم موفق شد در دیگر مصاف ایرانی - آذربایجانی رستم عیسی اف را سه بر صفر مغلوب کند.

۶۳ کیلو: حسین ابراهیمی در کشتی اولش ۱۱ بر یک به تاشد میرعلی کسیم از ترکیه باخت و حذف شد.

۶۹ کیلو: علی احمدپور ترکی، نماینده ایران در این وزن، در دور اول با برتری قاطع ۸ بر صفر ارسلان گوکتر از ترکیه را از پیش رو برداشت. او در یک چهارم نهایی یا یک کشتی گیر ترکیه ای دیگر مصاف داد. مسابقه احمدپور و اوزجان مراد ۶ بر ۶ شد، اما کشتی گیر ترک به دلیل اجرای فن پرامتیازتر به برتری رسید. پس از فینالیت نشدن مراد، نماینده ایران حذف شد.

۷۶ کیلو: سعید یوسفی در دور اول ۹ بر صفر به کورا دوگوخان از ترکیه باخت و حذف شد.

۸۵ کیلو: در این وزن حامد احمدزاده ۹ بر ۵ کوچبر خالی اف از جمهوری آذربایجان را برد و به نیمه نهایی رسید. احمدزاده در این مرحله ۹ بر صفر به بلال انس از ترکیه باخت و شانس حضور در فینال را از دست داد. احمدزاده در دیدار رده بندی ۱۰ بر ۶ به کارابولوت ترکیه باخت و از کسب مدال برنز بازماند.

۱۰۰ کیلو: حمیدرضا کریمی، نماینده سنگین وزن کشورمان در کشتی اول خود برابر آکبیک جمال الدین از ترکیه بر صفر باخت و راهی دیدار رده بندی شد. کریمی در دیدار رده بندی با نتیجه ۴ بر ۴ رابرت ارسک از مجارستان پیروز شد. در این وزن تنها ۶ ورزشکار حضور داشتند.

لازم به ذکر است تورنمنت آذربایجان در رده های سنی جوانان و نوجوانان کشتی آزاد و فرنگی طی روزهای ۳۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد. امروز مسابقات فرنگی جوانان برگزار خواهد شد. دوشنبه و سه شنبه هم نوبت به نوجوانان و جوانان آزادکار می رسد.

فرنگی کاران جوان ایران امروز روی باسکول رفتند و حریفان خود را شناختند. ترکیب تیم جوانان به این شرح است:

۵۰ کیلو: محمد پیامنی

۵۵ کیلو: بهروز ملکی

۶۰ کیلو: مهران داداشی

۶۶ کیلو: حسین خواجه وند

۷۴ کیلو: محمد فلاح حمید آبادی و پیام بویری

۸۴ کیلو: ادریس ابراهیمی

۹۶ کیلو: محمد ابراهیمی

۱۲۰ کیلو: بابک رزمپوش

سرمربی: عبداله چمن گلی

مربیان: حسن حسین زاده و بابک کریم زاده

سرپرست: مهدی شربیانی

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار