|
|
کدخبر: ۱۶۲۴۱۴

مروری بر عملکرد تیم ملوان در لیگ سیزدهم؛

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی درحالی لیگ سیزدهم را به پایان برد که در مکان هفتم جدول رده بندی قرار گرفت و نسبت به فصل گذشته صعود شش پله ای را داشت.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، عملکرد خوب تیم فوتبال ملوان در لیگ سیزدهم بهانه ای شد تا وضعیت این تیم را در لیگ بررسی کنیم که در ادامه می اید.

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در حالی توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد که برای نخستین بار سکان هدایت خود را به یک مربی خارجی سپرده بود.

ملوان با حضور بازیکنان مستعدی همچون امیر حسین فشنگچی، مازیار زارع، سرگئی پاشنکو، جلال رافخایی و مهدی دغاغله فصل ۹۲-۹۳ را آغاز کرد.

کسب نتایج مناسب و بعضی دور از دسترس توسط قوهای انزلی و همچنین عملکرد پاشنکو دروازه بان تیم ملوان منجر شد بعضی کارشناسان ملوان را پدیده لیگ سیزدهم بدانند زیرا توانست به جایگاهی دست پیدا کند که آرزوی هر تیمی است.

در کسب موفقیت های تیم ملوان بی شک اسکویچ بیش ترین تاثیر راداشته است به طوری که به مربی محبوب هواداران تبدیل شد باشگاه ملوان در طول فصل سیزدهم به بخش خصوصی و شخصی محبوب واگذار شد.

با آمدن محجوب وضعیت ملوان از لحاظ مالی مساعد شد اما در ادامه درگیری هایی که بر سر مسائل مالی و مقدار بدهی های باشگاه ملوان به وجود آمد باعثشد تا محجوب تصمیم بر کناره گیری از مالکیت ملوان را در سر بپروراند، در این مدت باشگاه ملوان مجددا دچار مشکلات مالی گردید تا جایی که بازیکنان این تیم چند روزی را هم اعتصاب کردند ولی با صحبت های انجام شده بازیکنان به تمرین بازگشتند و این تیم راه قبلی خود را ادامه داد تا به عنوان قوی ترین تیم ملوان در چند سال اخیر لقب بگیرد.

** بهترین خط حمله لیگ سیزدهم

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی توانست با ۱۳ برد و شش تساوی و ۱۱ شکست و همچنین با به ثمر رساندن ۴۰ گل و دریافت ۳۳ گل در ۳۱ بازی خود لقب زننده بیش ترین گل را در لیگ سیزدهم از آن خود کند و بهترین خط حمله را داشته باشد.

** ستارگان انزلی

مهدی دغاغله با به ثمر رساندن یازده گل برای تیم ملوان توانست به عنوان چهارمین گلزن لیگ برتر دست یابد.

همچنین سید جلال رافخایی با به ثمر رساندن ۵ پنالتی به همراه رضا نوروزی بهترین پنالتی زنان لیگ سیزدهم نامیده شدند.

امیر حسین فشنگچی نیز با ۸پاس گل درطول فصل و به ثمررساندن یک گل برای انزلی چیان در رده دوم بهترین پاسور های لیگ سیزدهم جای گرفت.

پاشنکو که عملکرد مناسبی برای قوهای انزلی داشت دراواخر فصل به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور شد به کشورخودبازگردد و جای وی را صادقی در درون دروازه گرفت، وی نیز عملکرد مناسبی داشت و توانست درسیزده بازی پایانی دوکلین شیت داشته باشد.

** عملکردخط دفاعی

ملوان درلیگ سیزدهم ۳۳ بار از حریفان خودگل دریافت کرد که دراین میان ۲۰ گل درخانه و ۱۳ گل بیرون از خانه بوده است. قو های انزلی درنیم فصل اول ۱۷ و درنیم فصل دوم ۱۶گل دریافت کرده اند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی هفتمین خط دفاعی لیگ لقب گرفت.

در این میان سیامک کوروشی با به ثمر رساندن ۴ گل و دادن ۳ پاس منجر به گل بعد از حنیف عمران زاده از استقلال دومین مدافع گلزن لیگ امسال است.

** ایراندوست کار سختی درملوان دارد

در ادامه باغفور جهانیدرباره عملکرد تیم ملوان درفصل سیزدهم لیگ برتر گفتگو کردیم که در ذیل می آید:

پیشکسوت ملوان درخصوص عملکرد این تیم در فصل گذشته گفت: معتقدم که ملوان امسال اگرچه مشکلات مالی داشت ولی دغدغه سقوط به لیگ پایین تر را نداشت. همین مسئله باعثشد تا بار روانی مثبت بر تیم حاکم باشد.

وی ادامه داد: کسب نتایج مناسب با وجود اسکوویچ نیز نتوانست ملوان را برخلاف سالهای گذشته به یک رده قابل قبول درجدول رده بندی برساند.

جهانی در ارتباط با حضور اسکوویچ ابراز کرد: من منتقد شخص اسکوویچ نبودم ولی اعتقاد داشتم که آمدن مربی خارجی باعثمی شودتا شخصیت مربیان بومی انزلی زیرسوال برود.

وی افزود: من قبلاً هم متذکر شده بودم که مربی خارجی بیاید و خوب نتیجه بگیرد مربیان داخلی و بومی به چالش کشیده می شوند و کارکردن درانزلی سخت خواهد شد.

غفور جهانی در خصوص سرمربیگری نصرت ایراندوست درفصل آینده بیان کرد: امیدوارم درکارش موفق باشد ولی حضور مربی خارجی کار را سخت کرده و اگر ایراندوست نتواند نتیجه بگیرد انتقادات شدید رادرپی خواهد داشت که به تیم و انزلی لطمه می زند.

وی در پایان برا ی ملوان و کادر فنی آینده آن آرزوی موفقیت کرد و گفت: ما بازیکنان و پیشکسوتان ملوان آرزو داریم نماینده انزلی روند روبه رشد را پی بگیرد و بتواند در فصل آینده نیز عملکرد بهتری نسبت به این فصل داشته باشد تا جایگاه خودرا بیشتر ارتقاء دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار