|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۳۸

رقابت های بین المللی شنا - دوبی

استخر " همدان " در دبی به مدت ۴ روز میزبان شناگران جوان ایران در چهارمین دوره رقابت های بین المللی شنا است.

به گزارشخبرگزاری فارس، مسابقات بین المللی دبی برای کسب سهمیه دومین دوره رقابت های المپیک جوانان مورد تایید فینا است. کسب این سهمیه به تنهایی انگیزه شناگران جوان ایران را برای حضور پرقدرت و رکوردشکنی های پیاپی در دبی تضمین می کند.

این مسابقات از تاریخ سوم تا ششم اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی " همدان " برگزار می شود؛ این مجموعه یکی از مجهزترین استخرهای جهان محسوب می شود. رقابت های جوانان جهان در سال ۲۰۱۳ و مسابقات جهانی شنا مسافت کوتاه سال ۲۰۱۰ در این استخر برگزار شد.

در ادوار گذشته این مسابقات، کشورهای آسیایی به خصوص حاشیه نشین های خلیج فارس حضور پر رنگی داشتند، کشورهایی مانند مصر، قطر، لبنان، امارات، عراق، اردن، سوریه، روسیه، قرقیزستان و بسیاری از کشورهای دیگر در دوره های پیشین این رقابت ها شرکت کردند.

دومین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۲ نیز با حضور ملی پوشان ایران برگزار شد. ورزشکاران کشورمان در آن سال موفق شدند به چند مدال رنگارنگ در بخش بزرگسالان و جوانان دست یابند.

شناگران ایران با ترکیب آریا نسیمی شاد، نیما عبداللهی، آرین علیایی، شایان عظیمی و محسن مهمان نواز در این مسابقات شرکت می کنند. خشایار حضرتی به عنوان مربی این تیم را همراهی می کند و پیمان جاویدان مسئولیت سرپرستی تیم را بر عهده دارد.

مورد تایید بودن این مسابقات جهت کسب سهمیه المپیک جوانان باعثحضور پر رنگ تیم های مطرح جهان شده است. در مجموع ۴۵ تیم ملی و باشگاهی در چهارمین دوره این رقابت ها حاضر هستند. روسیه، مصر، هند و قزاقستان از جمله کشورهای پر قدرت این دوره از رقابت ها هستند که برای کسب سهمیه المپیک و مدال آوری در این مسابقات تلاش می کنند.

طبق برنامه درروز نخست این مسابقات آرین علیایی تنها نماینده ایران در ماده ۸۰۰متر آزاد است. سایر ملی پوشان از روز پنج شنبه به آب می زنند.

* برنامه شناگران ایران در چهارمین دوره رقابت های بین المللی دبی:

روز نخست(چهارشنبه سوم اردیبهشت): آرین علیایی ۸۰۰ متر آزاد

روز دوم(پنجشنبه چهارم اردیبهشت): آرین علیایی ۲۰۰ متر آزاد، محسن مهمان نواز ۲۰۰ متر کرال پشت، آریا نسیمی شاد و شایان عظیمی ۵۰ متر قورباغه، نیما عبداللهی ۵۰ متر آزاد

روز سوم(جمعه پنجم اردیبهشت): آرین علیایی ۴۰۰ متر آزاد، شایان عظیمی و آریا نسیمی شاد ۱۰۰ متر قورباغه، محسن مهمان نواز ۵۰ متر کرال پشت

روز چهارم(شنبه ششم اردیبهشت): آریا نسیمی شاد و شایان عظیمی(۲۰۰متر قورباغه)، محسن مهمان نواز(۱۰۰ متر کرال پشت)، نیما عبداللهی ۵۰ متر پروانه

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار