|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۶۱

ناطق تلاش می کند اما دوستانش بوکس را نابود کرده اند

قهرمان سابق تیم ملی بوکس گفت: مربیان امروزی ما با شیوه های جدید مربیگری اصلا آشنا نیستند و به همان شیوه های سنتی تمرینات را پیگیری می کنند.

به گزارشخبرگزاری فارس، انوشیروان نوریان یکی از شناخته ترین مشت زنان تاریخ بوکس ایران است. وی سابقه حضور در سه دوره مسابقات المپیک را در کارنامه خود دارد. نوریان یک سال قهرمان قاره آسیا، دو سال نایب قهرمان آسیا و شش سال قهرمان ملی را در کارنامه دارد.

انوشیروان نوریان در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر مورد نتایج کسب شده تیم بوکس جوانان در مسابقات جهانی گفت: نداشتن برنامه ریزی دقیق به اعتقاد من یکی از مهم ترین دلایلی است تیم های ملی بوکس نمی توانند نتایج خوبی را در مسابقات مختلف کسب کنند. متاسفانه دوستان یک بوکسور را مدت ها در اردو نگه می دارند و روز آخر به دلایل نامعلوم از اردوها کنار می گذارند. این رفتارها باعثمی شود تا استرس در بین اردونشنیان تا لحظه آخر وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال موعدالدین هاشمی نماینده ۹۱ کیلوگرم که بارها در انتخابی حضور پیدا کرده بود به دلیل نامشخصی از اردوها کنار گذشته شد و نداشتن حاشیه امنیت در اردوها باعثمی شود بوکسورها تمرکز لازم برای تمرین کردن را نداشته باشند.

نوریان در ادامه خاطر نشان کرد: بحثمن شخص خاص نیست، اما باید بگوییم که تمرینات حاکم در اردوها به صورت اصولی پیش نمی رود، چرا که مربیان از لحاظ تمرین دادن با یکدیگر هماهنگ نیستند و هر کدام در واقع یک سازی را در اردوها می زنند. من از تمام نحوه تمرینات خبر دارم و از همین تریبون به مسئولان فدراسیون اعلام می کنم که هدایت بوکسورها را در اختیار شخصی گذاشته اید که از علم ورزش به هیچ عنوان اطلاع ندارد؛ چرا پست های به این مهمی که پشتوانه سازی بوکس ایران است را در اختیار چنین مربی گذاشته اید؟

قهرمانی سابق تیم ملی در مورد اینکه شکست بوکسورها حاصل بی تجربگی آنها است، گفت: ما ابتدا نگاه کنیم ببینیم که جوانان ما قبل از حضور در مسابقات مهمی مثل قهرمانی جهان در کدام رویداد بین المللی برای کسب تجربه حضور پیدا کرده اند؟ همیشه بوکسورهای ملی پوش سه هفته قبل از اعزام به مسابقات مهم در اردوها حضور پیدا می کنند و پس از آن به مسابقات اعزام می شوند که در پایان هم نتیجه ای نمی توانند کسب کنند.

نوریان با بیان اینکه رئیس فدراسیون بوکس همیشه در طول این سال ها تلاش می کند تا بوکس ایران پیشرفت کند، اما برخی از عوامل باعثمی شوند که تلاش های او دیده نشود، گفت: احمد ناطق نوری تمام تلاشش را می کند، اما برخی از دوستان که همیشه دور اطراف او هستند بوکس را نابود کرده اند، چرا که شناخت خوبی از بوکس ندارند و با راهکارهای غلط بوکس را نابود کرده اند.

وی در مورد اینکه بوکس در طول این سال ها بسیار پیشرفت کرده است گفت: پیش از انقلاب وقتی دو بوکسور با هم مبارزه می کردند بیشتر رقابت آنها مثل دعوای گلادیاتورها بود، اما حالا با گذشت بیش از ۳۰ سال وقتی مبارزات بوکسورها را نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که چقدر این رشته به صورت علمی پیشرفت کرده است. متاسفانه مربیان امروزی ما با شیوه های جدید مربیگری اصلا آشنا نیستند و به همان شیوه های قبل از انقلاب تمرینات را پیگیری می کنند. البته ناگفته نمایند که ما مربیان زیادی را داریم که به روز هستند اما به دلیل اختلافات سلیقه ای از آنها استفاده نمی شود.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار