|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۶۳

تیم ملی تکواندوی بانوان پس از حدود ۹ ماه دوری از میادین رسمی، در رقابت های قهرمانی آسیا حاضر می شود.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛مریم آذرمهر در رقابت های جهانی ۲۰۱۳ مکزیک، تابستان سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان، هدایت تکواندوکاران این بخش را برعهده داشت.

اما پس از نتیجه نگرفتن آذرمهر با تیم ملی بانوان، او از تیم ملی کنار گذاشته شد تا مینو مداح به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برای بازی های کشورهای اسلامی جانشین او شود.

بانوان تکواندوکار ایران در رقابت های جام جهانی ساحل عاج و بازی های المپیک هنرهای رزمی جهان غیبت داشتند، چون با توجه به نتایج ضعیف تکواندوی بانوان هیچ دعوتی از آنها برای این دو پیکار نشده بود.

غیبت در انتخابی های المپیک

غیبت بانوان در میادین بین المللی تا جایی پیش رفت که بی پولی های فدراسیون نیز مزید برعلت شد تا تیمی از این بخش به پیکارهای انتخابی المپیک هم اعزام نشود.

در " گرند پریکس " منچستر بانوان ایران که شرایط خوبی هم در رنکینگ جهانی ندارند غایب بودند و پس از آن هم با وجود حضور تیم ملی مردان در دو رقابت بین المللی رنکینگ دار هلند و آلمان، دختران تکواندوکار اعزامی نداشتند چون نه تیمی در این بخش وجود داشت و نه مربی!

اما رییس فدراسیون تکواندو اواخر سال گذشته اعلام کرد با توجه به وضعیت بانوان و کمبودهای مالی فدراسیون، تصمیم بر این است تا بانوان تکواندوکار در رقابت های قاره ای انتخابی شانس خود را برای سومین حضور در بازی های المپیک امتحان کنند!

در هر صورت تیم ملی تکواندوی بانوان بعد از حدود ۹ ماه غیبت در رقابت های رسمی قرار است، پنجم تا هشتم خرداد در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان حضور یابد و پس از آن برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون کره آماده می شود.

تکواندوکاران در دو رقابت انتخابی شرکت کرده اند و هم اکنون اردوی تیم ملی با ۱۰ ورزشکار در تهران دنبال می شود.

پومسه هم مثل مبارزه

اما در بخش پومسه نیز شرایط دست کمی از مبارزه ندارد. پومسه رو ها به دنبال بی پولی های فدراسیون میادین مهمی چون مسابقات جهانی را از دست داده اند و با رفتن مربی کره ای این بخش حالا برای مسابقات قهرمانی اسیا آماده می شوند.

اردوی های این تیم نیز با برگزاری مسابقات انتخابی با یک مربی داخلی دنبال می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار