|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۷۲

مکمل ها در ورزش قهرمانی و حرفه ای کاربرد دارند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: وقتی کار عضله سازی با استفاده از مکمل های مصنوعی باشد، با قطع آن عضلات می خوابد و بدن درست مانند بادکنک شده که پوست نیز چروک خواهد شد.

لطفعلی پورکاظمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر مورد استفاده عموم از مکمل های دارویی و غذایی در باشگاه ها اظهار داشت: ما برای ملی پوشان و فعالان در ورزش قهرمانی مکمل های تایید شده و مجاز را توصیه می کنیم اما برای افرادی که در ورزش همگانی فعالند و در گروه ورزشکاران ملی و در بعد قهرمانی قرار نمی گیرند، هرگز آن را توصیه نمی کنیم و معتقدیم هر چقدر که این مکمل ها کمتر و یا اصلا استفاده نشود، به سود آنهاست. شما فکرش را بکنید وقتی می توان بر فرض گوشت و یا مرغ را به صورت کبابی استفاده کرد، چرا آن را در قالب پروتئین غلیظ شده همراه با مواد شیمیایی استفاده کرد که حتما زیان های خاص خودش را برای بدن دارد.

وی ادامه داد: در حالت عادی، غذای یک ورزشکار باید ۶۰ تا ۶۵ درصد نشاسته، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۱۵ تا ۲۰ درصد چربی باشد. برای ورزشکاری که زیبایی اندام کار می کند این حالت باید برعکس باشد، یعنی نشاسته و چربی کم استفاده شود و در مقابل پروتئین بیشتر. قطعا استفاده از میوه، سبزی و غذاهای طبیعی خیلی بهتر است. البته باید به این هم توجه داشت که کسی که زیاد از گوشت استفاده کند به بیماری نقرس مبتلا می شود پس حتما باید دمبل بزند و کالری زیادی بسوزاند که جلوی این اتفاق را بگیرد.

دبیر نادوی ایران با تاکید بر اینکه استفاده از مکمل های غذایی و دارویی برای فعالان در ورزش همگانی عوارضی دارد، خاطرنشان کرد: در ایران چیزی در حدود ۱۵ میلیون نفر مشغول ورزش هستند که دو و نیم میلیون نفر آن در ورزش حرفه ای و باقی در ورزش همگانی در ۱۸ هزار باشگاه در سطح کشور فعالند. برای گروه دوم، بهترین مکمل، رژیم غذایی طبیعی است که طبق جدول تغذیه ای باشد. بهترین پروتئین همان گوشت سفید و قرمز، ماهی و حبوبات است. وقتی کار عضله سازی با استفاده مکمل های مصنوعی صورت بگیرد، با قطع آن عضلات می خوابد و بدن درست مانند بادکنک عمل می کند که بعدا پوست نیز چروک خواهد شد اما اگر این عضله سازی با مکمل های طبیعی باشد، مادام العمر خواهد بود.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار