|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۴۸

واعظ آشتیانی:

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد گفته های فتح اله زاده نسبت به واگذاری مدیرعاملی استقلال به وی گفت: من هیچ علاقه ای به کار اجرایی در فوتبال ندارم و حاضر به بازگشت به استقلال هم نیستم.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانافزود: من مثل بعضی ها نیستم که با ذلت و خواری و تحمل توهین ها مدیرعامل استقلال شوم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه اظهار داشت: اگر علاقه ای به پست و مقام داشتم قائم مقامی وزارت ورزش و جوانان را رها نمی کردم من به خاطر منافع دولتی استعفا دادم و مثل بعضی ها نیستم که برای ماندن در استقلال به لابی کردن متوسل شوم.



وی درباره اینکه بدون تراز مالی باشگاه، استقلال را ترک کرده، گفت: اگر فتح اله زاده توانست سیستم حسابرسی را تعریف کند و بگوید دفتر کل، دفتر معین و دفتر روزنامه چیست آن موقع می توانیم بگوییم که وی از حساب و کتاب سر در می آورد.

مدیرعامل سابق تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: من با چک دولتی در استقلال کار می کردم و درآمد باشگاه هم در زمان من به حساب دولت ریخته می شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تراز مالی همه باشگاه ها در سه دفتر معین، روزنامه و مرکزی ثبت می شود و فتح اله زاده اطلاعی از مسائل حسابرسی ندارد که این صحبت ها را مطرح می کند.

واعظ آشتیانی بیان کرد: من نمی توانم اسناد باشگاه را در کیفم بگذارم؛ هزینه های باشگاه در زمان من ۵ میلیارد تومان بود، اسناد و مدارک آن هم موجود است.

وی بیان کرد: فتح اله زاده از مسئول حسابرسی باشگاه که از فامیل هایشان هم است می تواند درباره مسائل مالی سؤال کند.



مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره گفته های فتح اله زاده که باشگاه استقلال با آمدن واعظ آشتیانی ۲۰ سال عقب می افتد، بیان کرد: فتح اله زاده یکسری از افتخاراتش را ردیف کرده در حالی که زیاد هم در تیم استقلال موفق نبوده است.

واعظ آشتیانی در ادامه اظهار داشت: فتح اله زاده رکوددار ورشکست کردن استقلال است. این مدیرعامل بدهی ۴۰ میلیاردی برای استقلال برجای گذاشته است؛ رتبه سیزدهمی استقلال در زمان فتح اله زاده بود و استقلال در یکی از لیگ های داشت قهرمان می شد اما به خاطر سوءمدیریت فتح اله زاده چهارم شد.

مدیرعامل سابق استقلال عنوان کرد: استقلال امسال هم در رقابت با چهار تیم، پنجم شد؛ رکورد مدیران خارجی در دست فتح اله زاده است. در زمان فتح اله زاده قراردادهای نامناسب با بازیکنان بسته شد و چند بازیکن مطرح در میانه فصل از تیم جدا شدند.

وی بیان کرد: کدام مدیرعاملی را سراغ دارید که هشت معاون داشته باشد؛ کارکنان زیردستش زیاد باشد؛ فتح اله زاده برای پرداخت بدهی ها ساختمان لارستان را فروخت؛ من ادعای عملکرد ندارم؛ در دو سال حضورم در استقلال یکسال قهرمان و یکسال سوم در لیگ برتر شدیم.



واعظ آشتیانی گفت: فتح اله زاده ۱۵ سال در استقلال بوده و افتخارات زیادی در این تیم کسب نکرده است؛ به نظرم یک مدیرعامل با عوام فریب نمی تواند به موفقیت برسد من به اندازه بضاعتم در استقلال خدمت کردم.

وی درباره کمپ باشگاه استقلال عنوان کرد: فتح اله زاده از اول حضورش در استقلال تا الان بیان می کند که دو ماه دیگر سند کمپ را می گیرد اما تا الان این امر صورت نگرفته است؛ وزارت ورزش و معاون پارلمانی بیان کردند که کمپ متعلق به اداره کل ورزش استان است و مالکش استقلال نیست.

واعظ آشتیانی بیان داشت: حرف هایی که فتح اله زاده عنوان کرده قابل بحثنیست؛ این مدیرعامل مسائلی را مطرح می کند که سنخیتی با عملکردش ندارد.



***وزارت ورزش در انتشار قراردادها کار درستی انجام داد


وی درباره انتشار قرارداد باشگاه استقلال بیان کرد: به نظرم وزارت ورزش کار درستی کرده که قراردادها را منتشر کرده است. فضای فوتبال ما حرفه ای نیست و فقط نام حرفه ای را فوتبال ما به یدک می کشد؛ بر این اساس پرداخت های نامتعارف و غیرحرفه ای در فوتبالمان وجود دارد.

مدیر عامل سابق استقلال بیان کرد: در فوتبالمان نظارت بر هزینه های باشگاه صورت نمی گیرد براین اساس قراردادهای نامتعارف با بازیکنان بسته می شود.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: در دنیای حرفه ای باشگاه هایی وجود دارند که در بورس کشورهایشان حضور دارند؛ اوضاع مالی شان در سایت ها قرار می گیرد؛ حسابرسی و مجمع برای بررسی منابع مالی شان دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه باشگا ه های حرفه ای دنیا در بورس حضور دارند براین اساس اوضاع مالی شان را شفاف سازی می کند تا متقاضیان سهام شان را بخرند.

واعظ آشتیانی بیان کرد: در فضای فوتبال حرفه ای شفاف سازی مالی انکارناپذیر است اما مدیران ما این شفاف سازی را تجربه نکردند؛ به هر حال سیستم باشگاه ها باید مکانیزه شود تا مسائل مالی شفاف سازی شود.



مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: اکثر اهالی فوتبال نسبت به فوتبال دلزده شدند و در این شرایط انتشار لیست قرارداد بازیکنان کار صحیحی از سوی وزارت ورزش و جوانان بود.

وی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان با انتشار قراردادهای بازیکنان زمینه ساز رشد اقتصادی در فوتبال می شود و بستر لازم برای فوتبال حرفه ای را فراهم می کند.

واعظ آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم باشگاه های دیگر هم لیست قراردادشان را منتشر کنند تا ابهام در مورد قراردادها برطرف شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار