|
|
کدخبر: ۱۶۳۸۲۵

بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته کشورمان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، کیومرثهاشمی در پایان بازدید خود از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داشتن یک کمپ تمرینی مناسب و خانه کاراته حق مسلم این رشته ورزشی است. این حق کاراته است که یک مکان مستقل داشته باشد و نیاز است که امروز این امر رخ بدهد.

وی ادامه داد: یک مجموعه خوب در تهران وجود دارد که در تلاش هستیم آن را در اختیار کاراته قرار بدهند. با توجه به ظرفیت هایی که در این رشته وجود دارد باید توجه خوبی به کاراته شود. در این رشته مدال آوری زیادی وجود دارد و کاراته یکی از رشته های بزرگ ایران است که می دانید توسعه مصادف است با قهرمانی و هر چه توسعه بیشتر شود قهرمانی هم به دست می آید. یکی از رشته هایی که به مدال آوری آن و کسب مدال طلا در بازی های آسیایی امیدواریم همین کاراته است البته زود است که بخواهیم در خصوص این رشته قضاوت کنیم و قطعا قضاوت ما بر اساس قضاوت کادر فنی است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اظهار نظر سجادی که گفته بود کاروانی کیفی را به اینچئون اعزام می کنیم، خاطرنشان کرد: ما در یک فضای تعاملی کار می کنیم. اعتقاد داریم ورزش نیاز به یک فضای آرام دارد و همواره در فضاهای آرام نتایج خوبی به دست آمده است. هنوز به این جمع بندی نرسیده ایم که کاروان چگونه اعزام شود و قطعا در جلسات به این نتیجه می رسیم که کاروان کیفی باشد یا حمایتی.

رئیس کمیته المپیک در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا پاداشی برای مدال آوران بازی های آسیایی در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: موضوع پاداش در حیطه کاری ما نیست اما در حال بررسی هستیم و فکر می کنیم که آیا توان این کار وجود دارد یا خیر. هم اکنون تمام فکر و ذکر ما این است که چه رشته هایی اعزام می شوند، اردوهای تدارکاتی به چه صورت است و حمایت ها چگونه باید انجام شود. ما در این فکر هستیم که رشته های مان به چه چیزی نیاز دارد تا آنها را در اختیارشان قرار بدهیم.

وی در خصوص اینکه شما خواستار برگزاری انتخابات فدراسیون هایی که تکلیف مشخصی ندارند بوده اید و علت این حضور چیست، تأکید کرد: موضوع انتخابات و مجامع فدراسیون ها در اختیار وزارت ورزش است اما اعتقاد دارم که ما باید ساماندهی هایی را صورت بدهیم. دغدغه های خود را در جلسه هیئت اجرایی که وزیر ورزش هم در آن حضور داشت مطرح کردیم. هم اکنون برخی از رشته های ما مثل قایقرانی ثبات مدیریت ندارد. بوکس، قایقرانی و تیراندازی از جمله رشته هایی هستند که شانس مدال آوری در بازی های آسیایی دارند و یا در گذشته مدال گرفتند که باید توجه بیشتری به آنها شود. می دانید که مدیریت سرپرست تضعیف شده است و ما خواهش کردیم برخی از فدراسیون هایی که با سرپرست مدیریت می شوند زودتر به ثبات مدیریتی برسند تا شرایط بهتری در آنها حاکم باشد.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیممبنی بر اینکه با توجه به عنوان چهارمی دوره گذشته آیا فشار زیادی روی شما وجود دارد، خاطرنشان کرد: خیر. فشار زیادی روی ما نیست. در هر صورت این ورزش است و برد و باخت دارد. مشکل ورزش کشور و مسائل مالی پیرامون آن را همه می دانند. همه به خوبی می دانند که مجموعه ای جدید در رأس کار قرار گرفته و چه اتفاقاتی پیرامون آن رخ داده است اما تمام این مسائل دلیل نمی شود که کم توجه باشیم. ما توکل مان به خداست و سعی می کنیم با تلاش و کوشش اردوها را به خوبی برگزار کرده و نتایج خوبی کسب کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا می توان بازی های آسیایی را موردی برای ارزیابی عملکرد مدیریتی تیم کنونی ورزش دانست یا نه، یادآور شد: در یک رویداد ورزشی مجموعه ها عوامل اصلی هستند. هر دستگاهی به نوعی نقشی دارد و فدراسیون ها درگیر موضوع هستند. ورزشکاری که امروز قهرمان می شود حاصل یکی دو سال گذشته نیست بلکه در چندین دوره مدیریتی مختلف برای او تلاش شده است. موفقیت و یا عدم موفقیت در یک رویداد فقط به یک مجموعه خاص باز نمی گردد و همه عوامل دست به دست هم می دهند. ما مانند یک دایره هستیم که کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های ورزشی، هیئت های استانی و چندین و چند دستگاه دیگر در آن حضور دارند.

وی در پایان در خصوص تخصیص بودجه و ۷۰ درصدی که کمیته ملی المپیک خواستار دریافت آن در ۳ ماه نخست سال بوده است گفت: هنوز این امر محقق نشده اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این امر محقق شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار