|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۵۴

من ماندنی هستم، تغییرات در استقلال قطعی است

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: من و آقایان زمانی و فتح الله زاده در جلسه برداشت ۳ میلیاردتومان از پول بودجه سال آینده حضور داشتیم و آقایان پورحیدری و شهریاری غایب بودند اما این موضوع چیزی نیست که بخواهیم آن را کتمان کنیم.

مقداد نجف نژاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، گفت: در ابتدای صحبت هایم باید از تلاش های کل مجموعه باشگاه استقلال تشکر کنم که یک سال سخت را پشت سر گذاشتند. استقلال تیم بزرگی است و ما باید تیمی داشته باشیم که در شأن هواداران مان باشد. البته اعتقاد داریم که هزینه های این کار هم باید شفاف اعلام شود و کسی از سقف باشگاه عدول نکند و این موضوع ضمانت اجرایی می خواهد چرا که تیمی مثل ما که برای قهرمانی ایران و آسیا بسته می شود باید آماده باشد تا هر قانونی که مصوب می شود را اجرایی کند.

وی ادامه داد: ما هم دوست داریم هزینه تیم ها پایین باشد اما نه اینکه این موضوع را فقط استقلالی ها رعایت کنند و بقیه تیم ها از انجام این کار سر باز بزنند. سال گذشته ما با چند بازیکن به توافقات نهایی رسیده بودیم اما ناگهان با دو برابر پیشنهاد ما راهی تیم های دیگر شدند و این مسائل باید مورد توجه قرار بگیرد. البته درباره درآمدزایی باشگاه ها هم باید بگویم که در همه جای دنیا ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه های یک باشگاه از پخش تلویزیونی به دست می آید و را ه ای دیگر هم فروش بلیت و اسپانسرینگ است که این موضوع هم نقش زیادی در تهیه منابع مالی هر باشگاه ایفا می کند. فکر می کنم اگر استقلال و پرسپولیس از خودشان استادیوم اختصاصی داشته باشند هیچ نیازی به پول دولت ندارند و به راحتی می توانند برای خودشان درآمدزایی کنند.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص بدهی این باشگاه اظهار داشت: بدهی های ما برای ۱۰ سال پیش تاکنون است. سال گذشته هیأت مدیره ۱۶ میلیارد تومان را برای خرید بازیکن مصوب کرد اما به صورت ریز برای هیچ بازیکنی مبلغ تعیین نکردیم به طوری که ما در تیم مان بازیکن دو میلیارد تومانی و ۲۵۰ میلیون تومانی داشتیم.

وی درباره اظهارات شهریاری که گفته بود اعضای هیأت مدیره در جریان پرداخت ۳ میلیارد تومان از بودجه سال آینده استقلال برای تهیه هزینه های فصل جاری این تیم بی اطلاع بودند و فقط رئیس هیأت مدیره استقلال از این موضوع مطلع بود، تصریح کرد: ما پیش از این هم این کار را کرده بودیم که از بودجه سال آینده برای مصارف فصل جاری مان هزینه کنیم چرا که چاره دیگری نداریم چون تنها راه درآمد ما همین است اما به جز من و آقای فتح الله زاده یک نفر دیگر از اعضای هیأت مدیره هم از این قضیه مطلع بود و آقای شهریاری درست می گوید چرا که ایشان و آقای پورحیدری در این جلسه حضور نداشتند و من، آقای زمانی و آقای فتح الله زاده در آن جلسه حضور داشتیم اما بعدا همه اعضا درباره این موضوع توافق کردیم و چیزی نیست که بخواهیم آن را کتمان کنیم.

نجف نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا در استقلال شاهد تغییراتی خواهیم بود یا نه، افزود: باشگاه استقلال حتما نیاز به تغییرات دارد و وزارتخانه هم به عنوان متولی استقلال این اختیار را دارد تا در باشگاه تغییرات ایجاد کند اما هنوز کسی با من در این باره صحبت نکرده اما به لطف خدا من در استقلال ماندگار هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که در کادر فنی آیا شاهد تغییرات خواهیم بود یا نه، گفت: قطعا آقای قلعه نویی در استقلال باقی می ماند اما تغییرات خواهیم داشت چرا که آقای صالح از ما جدا شده است. با این همه ما از کادر فنی راضی هستیم هر چند که درباره آقای فتح الله زاده هنوز چیزی مشخص نیست چرا که احتمال رفتن او وجود دارد چون خودش بر روی رفتن خیلی مصر است با این همه ما از ایشان راضی هستیم چرا که در یک سال سخت به خوبی کار کرد هر چند که هنوز بودن یا نبودن ایشان مشخص نیست.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره اسپانسر آوردن مهدی رحمتی برای این تیم و اینکه گفته می شود پورسانت این قرارداد به مبلغ قرارداد مهدی رحمتی اضافه شده اما در لیست منتشر شده وزارت ورزش وجود ندارد و این موضوع نشان دهنده این است که لیست مالی باشگاه استقلال از شفافیت لازم برخوردار نیست، افزود: ما از شفاف سازی استقبال می کنیم اما من در جریان این موضوع نیستم اما نمی دانم که رحمتی این کار را کرده یا نه. با این همه موضوع هر چه هست باید شفاف باشد. در خصوص مبلغ قرارداد بازیکنان هم باید بگویم که من در جریان ریز این مبالغ نیستم و جز به جز رقم قرارداد بازیکنان را نمی دانم و بهتر است این سؤالات از مدیرعامل باشگاه پرسیده شود.

وی درباره صحبت های خادم که گفته بود وزارت ورزش و دولت دیگر هزینه ای برای استقلال و پرسپولیس نمی کنند، تصریح کرد: اگر فدراسیون فوتبال و وزارتخانه بر روی کاهش قیمت ها سماجت کنند ما از این موضوع استقبال می کنیم چرا که من هم می دانم که در بودجه برای استقلال و پرسپولیس هیچ ردیفی تعیین نشده و بودجه این دو تیم صفر است اما وزارت ورزش به عنوان کمک بارها به این دو تیم لطف هایی داشته است اما این کمک ها کفاف نمی دهد چرا که هزینه ها زیاد است مگر اینکه چارچوبی تعیین شود و کسی از آن عدول نکند به طوری که بارها شاهد بودیم اگر یک میلیارد تومان به استقلال کمک شده صدای همه درآمده اما یک تیم صنعتی که از وزارت صنایع به طور مثال ۱۰ میلیارد تومان بگیرد کسی صدایش درنمی آید و من فکر می کنم برای جلوگیری از این تبعیض ها قرار است همه تیم ها خصوصی شوند که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و به صورت مزایده این تیم ها واگذار خواهند شد.

نجف نژاد درباره سفر تیم استقلال با کاروانی ۷۰ نفره که باعثبه وجود آمدن حاشیه هایی هم شده، تصریح کرد: معمولا در اینگونه سفرها دو گروه به این سفر زیارتی می روند که گروه اول شامل ۵۰ نفر بود که بازیکنان و کادر فنی را شامل می شد و همان تعداد به عربستان بردیم که الشبابی ها به تهران آمده بودند و گروه دوم هم کسانی بودند که به عنوان اسپانسر به استقلال کمک هایی کرده بودند. این افراد ۳۵۰ میلیون تومان یا ۲۰۰ میلیون تومان به استقلال در مقاطع مختلف کمک کردند و ما هم برای تقدیر آنها را به این سفر برده بودیم. این افراد یار جدی ما بودند و بعضی دیگر هم در این سفر هزینه چند برابر سفر حج را دادند تا به نوعی به ما کمک شود.

وی افزود: رقم ۳۵۰ میلیون تومان درآمدی که آقای فتح الله زاده در برنامه ۹۰ گفت هم صحیح است و ما از این افراد درآمدزایی خوبی داشتیم.

نجف نژاد در پاسخ به این سؤال که یعنی آقایان علیپور و عزیز محمدی هم به استقلال کمک مالی کردند که به این سفر رفتند؟! گفت: این عزیزان به ما کمک های دیگری کردند! ما شاهد کمک های آنها بودیم و خودشان هم بارها باعثکم شدن هزینه های ما شدند و هزینه های خودشان را هم به عهده گرفتند!

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در پایان اظهار داشت: ما در لیگی که گذشت ۲۳ میلیارد تومان هزینه داشتیم که ۱۴ - ۱۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و فکر می کنم با شرایطی که وجود دارد بتوانیم از هزینه ها کم کنیم و باشگاه استقلال آمادگی این کار را دارد.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار