|
|
کدخبر: ۱۶۴۵۸۴

شرایط آنطور که کی روش می خواهد نیست

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: شروع اردوهای تیم ملی به طور ناقص و با در اختیار نداشتن تمام بازیکنان بهتر از برگزار نکردن اردو است.

هومن افاضلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیمدر مورد اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی که با تعداد کمی از بازیکنان آغاز شد، اظهار داشت: شرایط آنطور که کی روش می خواهد نیست ولی فکر می کنم که باید این اردو آغاز می شد. یک شروع ناقص بهتر از این است که اردویی برگزار نشود. کار تمرینی کی روش در اردوی آفریقای جنوبی این است که سرعت بازی و قدرت تصمیم گیری بازیکنان را افزایش دهد و به سطح بازیکنان تیم ملی که در اروپا بازی می کنند برساند تا وقتی آنها هم اضافه شدند تیم یکدستی داشته باشیم. در مجموع همین که تیم ملی به اردو رفت بهتر از این است که کاری صورت نمی گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا بازیکنان تیم ملی می توانند به سطح یکسانی برسند؟»، عنوان کرد: صحبت کردن در مورد این موضوع برای ما که نمی دانیم تمرینات چگونه پیش می رود مشکل است اما کی روش و کادر فنی این تجربه و دانش را دارند تا چنین کاری را انجام دهند.

افاضلی درباره اردوی اتریش تیم ملی و اینکه آیا در این اردو تیم کی روش می تواند به آمادگی و هماهنگی برسد، گفت: باید ببینیم هدفگذاری ها چه بوده است و معنای آمادگی از نظر کی روش چیست. من فکر می کنم کی روش در اردوی آفریقا روی کارهای جسمانی تمرکز کرده است و در اردوی اتریش روی کارهای تاکتیکی وقت می گذارد. البته این نظر من است و شاید هم صحیح نباشد.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد همکاری نکردن با وینگادا در تیم فوتبال المپیک ایران عنوان کرد: وقتی من می گویم که نمی خواهم به عنوان دستیار کار کنم، وینگادا نمی تواند مرا به زور به تیم امید ببرد.

افاضلی در مورد وضعیت تیم امید اظهار داشت: با توجه به اینکه در چهار اردو مسئولیت تیم امید را بر عهده داشتم باید بگویم در این تیم بازیکنان متنوعی حضور دارند. چهار سال پیش هم در مسابقات مقدماتی المپیک من مسئولیت تیم را به عهده داشتم و در آن تیم بازیکنانی مانند بختیار رحمانی، مهرداد جماعتی، آرش افشین و شجاع خلیل زاده حضور داشتند و تیم خوبی را تشکیل داده بودیم. این تیم حتی نسبت به دوره گذشته توانایی و تنوع بازی بیشتری دارد.

وی افزود: اگر سازماندهی خوبی داشته باشیم می توانیم به المپیک صعود کنیم. مشکل ما در سال های گذشته این بود که ایرادهای اجرایی داشتیم. عدم هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و همچنین عدم همکاری باشگاه ها در کنار مشکل خروجی بازیکنان عمده ترین مشکلاتی بود که به تیم ملی لطمه زد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار