|
|
کدخبر: ۱۶۴۹۰۹

رقابت های والیبال نشسته قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی را با شکست قزاقستان به دست آورد.

به گزارشخبرگزاری فارس، دیدار تیم های والیبال نشسته ایران و قزاقستان از ساعت ۱۶:۳۰ امروز جمعه در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس آغاز شد که ملی پوشان ایران با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

شاگردان هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۲،۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند تا یک بار دیگر بام آسیا را در اختیار خود داشته باشند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در دور مقدماتی این رقابت به ترتیب تیم های ژاپن، قزاقستان و مغولستان را شکست داده بود و در مرحله نیمه نهایی چین را از پیش رو برداشت تا در دیدار نهایی حریف قزاقستان برای دومین بار شود.

تیم ملی قزاقستان نیز که قبلا با حضور در دیدار نهایی جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده بود، با پذیرش این شکست نایب قهرمان آسیا شد.

قزاقستان در والیبال نشسته آسیا تا یک سال پیش جایگاه خاصی نداشت اما از یک سال پیش که از جلیل ایمری کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان مربی و مشاور استفاده کرد؛ رشد و توسعه خوبی در این رشته ورزشی به دست آورد.

کیومرثهاشمی رییس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک و تعدادی از شخصیت های ورزشی و سیاسی استان خراسان رضوی تماشاگران ویژه این دیدار بودند. ظرفیت دو هزاری نفری سالن شهید بهشتی مشهد تقریبا تکمیل شده بود.

در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز تیم ملی والیبال نشسته چین موفق به شکست سه بر صفر عراق با امتیازات ۲۵ بر ۱۷،۲۵ بر ۲۲و ۲۵ بر ۱۸ شد تا عنوان سومی آسیا را به دست آورد.

*رده بندی نهایی مسابقات والیبال نشسته قهرمانی مردان و زنان آسیا به قرار زیر است:

مردان:

۱ - ایران

۲ - قزاقستان

۳ - چین

۴ - عراق

۵ - کره جنوبی

۶ - میانمار

۷ - ژاپن

۸ - مغولستان

زنان:

۱ - چین

۲ - ایران

۳ - ژاپن

۴ - مغولستان

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار