|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۱۲

اعضای کمیته استعداد یابی فدراسیون والیبال درنظر دارند نسبت به بررسی وضعیت مستعدین والیبال کشور اقدام کنند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کمیته استعداد یابی فدراسیون والیبال تاکنون یک مرحله از برنامه های استعداد یابی و شناسایی نخبگان خود را در سراسر کشور انجام داده است حال اعضای این مجموعه در نظر دارند دومین مرحله آن را طبق قواعد و آیین نامه های اصولی و فنی در سراسر کشور به اجرا درآورند.

مرحله نخست طرح استعدادیابی والیبال ایران با حضور ۵ هزار نوجوانان و نونهالان در سراسر کشور برگزار شد به گونه ای که افراد منتخب فدراسیون وکمیته استعداد یابی با حضور در شهرها و استان های مختلف وضعیت جهانی و والیبالی گزینه های مورد نظر را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دادند.

در مرحله دوم قرار است، از هر استان حدود ۵۰ الی ۶۰ مستعد تست گیری شود به طوری که ۱۰نفر از مربیان مورد تایید کمیته استعداد یابی برای انجام این طرح انتخاب و هر ۲ نفر آن ها به یک استان اعزام می شوند وموارد مورد نظر را آنالیز خواهند کرد.

برنامه ریزی روی پشتوانه ها و مستعدین یکی از اهداف متعالی ومهم هر فدراسیون محسوب می شود حال که والیبال ایران در عرصه های مختلف و مسابقات بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارد توجه به رده های سنی پایه، به خصوص شناسایی مستعدین ونخبگان از ضرورت های مربوط به حفظ این جایگاه می باشد.

پیش از این مسئولان فدراسیون بیشترین تمرکز خود را روی تیم ملی بزرگسالان قرار داده بودند و به نوعی از رده های سنی پایه غافل شده بودند اما دربرنامه ریزی های اخیر آن ها برای رده های سنی نوجوانان، جوانان هم تصمیمات فنی و قابل قبولی را اتخاذ کرده اند، پیگیری های علمی کمیته استعدادیابی هم یکی دیگر از گام های اساسی وبنیادی در وایبال ایران است که همگان را به آینده ای درخشان امیدوار تر می کند.

گفتنی است، تهران به عنوان نخستین استان کشور مرحله دوم استعدادیابی خود را از هفته آینده والیبال آغاز می کند، همچنین قرار است انتخاب پست های پاسور و لیبرو در مرحله دوم این طرح به طور اختصاصی صورت گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار