|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۹۲

آشتیانی:

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: باید اذعان کنم که بی توجهی به فوتبال پایه دلیل اصلی افت فوتبال باشگاهی و حذف نمایندگان ما است.

ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص حذف زود هنگام ۳ نماینده کشورمان بهخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: باید اذعان کنم که عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا بسیار ضعیف بوده و در پایان نتایجی جز حذف از دور گروهی به همراه نداشته است.

وی در ادامه افزود: تراکتور سازی در حالیکه با قدرت جام را شروع کرده بود دچار افت شدید گردید و یک هفته مانده به پایان رقابتها با جام وداع کرد. سپاهان که تا آخرین لحظه امیدوار به صعود بود به الهلال بازی را واگذار کرده و حکم تلخ حذف را چشید و استقلال دیگر نماینده کشورمان هم نتوانشت از گروه خود بالا بیاید.

آشتیانی در ادامه به علل افت فوتبال ما اشاره و تصریح کرد: باید یاد آوری کنم در بررسی دلایل افت فوتبال کشورمان دو نکته قابل ذکر است یکی اینکه در کشورمان به هیچ وجه به فوتبال پایه پرداخته نمی شود، اصلا فوتبال پایه هیچ گونه معنا و مفهومی ندارد و جایگزینی بازیکن جوان به جای بازیکن مسن مفهومی ندارد و این ناشی از عدم نظارت و بی توجهی مسئولان است.



پیشکسوت فوتبال کشورمان عدم توجه مسئولان به زمینهای خاکی را علل اصلی افت فوتبال و داشتن پدیده ذکر کرده و ادامه داد: در کشورمان به هیچ وجه به زمینهای خاکی پرداخته نمی شود زمینهای خاکی که در تهران یا شهرستانها وجود دارد ظهور پدیده های فوق العاده را به دنبال دارد که در کشور ما دیده نمی شود.

وی با تاکید بر توجه به زمینهای خاکی فوتبال تصریح کرد: حتی در کشورهای صاحب سبک اروپایی بهترین بازیکنان خود را از فوتبال زمینهای خاکی برای باشگاه های بزرگ انتخاب می کنند، در هلند به فوتبال محلات توجه می شود در آفریقا هم فوتبال زمینهای خاکی مورد توجه مسئولان ورزشی این گونه کشورها است.

آشتیانی بیان کرد: متاسفانه مدارس فوتبال در باشگاه های ما وجود ندارد و افرادی که به صورت خصوصی مدارس فوتبال را تاسیس کرده و مستقل کار می کنند پول فراوانی از متقاضی می گیرد و اگر بازیکنی که مستعد باشد و بطور قطع از بازی کردن در فوتبال محروم می شود و کسانی وارد می شوند نبه لحاظ مالی در سطح بالاتری قرار می گیرند، اما فاقد استعداد فوتبالی هستند و این علت افت فوتبال ما است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: باید باشگاه های ما به آکادمی فوتبال و فوتبال پایه روی اورند و اگر چنین نشود باید منتظر فجایع دیگر در سطح بین المللی باشیم و نکته اینکه باید از ورود دلالان و سودجویان در فوتبال جلوگیری کنیم زیرا اجازه کار به دل سوختگان و پیشکسوتهای فوتبال کشورمان را نمی دهند.



وی سپس به لیگ برتر فوتبال کشورمان پرداخت و عنوان کرد: لیگ ما یک لیگ بی در و پیکر است، در واقع یک لیگ مرده بی برنامه و بی هدف است و از این لیگ نمی توان بازیکنهای خوبی را به تیم ملی داد.

آشتیانی در ادامه گفت: چرا باید تاسف نخوریم روز به روز فوتبال کشورهای عربی پیشرفت می کند و فوتبال ما روز به روز تنزل پیدا می کند، آنها آمادگی دارند، فوتبال پایه دارند، بازیکن خارجی خوب به خدمت می گیرند، در حالیکه در فوتبال ما بازیکنهای درجه ۳ و ۴ خارجی هستند که نمونه اش بازیکنهای پانامایی پرسپولیسی ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم روزی برسد که فوتبال ما به لحاظ پرداختن به فوتبال پایه در سطح ایده آل خود قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار