|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۳۴

پرداخت پول از سوی وزارت ورزش به سرخابی ها وجاهت قانونی ندارد

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسائل حقوقی فوتبال بر لزوم واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با تشریفات قانونی تاکید کرد.

هوشنگ نصیرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در مورد خصوصی سازی باشگاه های پرسپولیس و استقلال گفت: باشگاه های پرسپولیس و استقلال طبق اصل ۴۴ قانون اساسی در زمره اموالی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مصادره شدند و جزو اموال و ثروت های عمومی محسوب می شوند. خصوصی سازی این دو باشگاه باید بر اساس قانون اجرایی اصل ۴۴ انجام شود.

وی ادامه داد: براساس این قانون پرسپولیس و استقلال در صورت حضور در بورس کشور به خودی خود زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی محسوب می شوند و هرگونه پرداخت مستقیم پول توسط وزارت ورزش به این باشگاه ها فاقد وجاهت قانونی است.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال تصریح کرد: در این چند روز اخباری مبنی بر واگذاری این دو باشگاه شنیده شد و حتی گفته شد درصدی از سهام یکی از باشگاه ها به شرکت های اقتصادی واگذار شده که این موضوع خلاف رویه انشا شده در قانون اجرایی اصل ۴۴ است. در کل باید بگویم که برای واگذاری پرسپولیس و استقلال باید تمام تشریفات قانونی انجام شود و این باشگاه ها یا در بورس و یا به صورت مزایده واگذار شوند.

نصیرزاده در ادامه گفت وگو با تسنیم، تاکید کرد: در بوجه سال ۹۳ برای اینکه باشگاه های پرسپولیس و استقلال به عنوان شرکت های سوده در بورس حضور پیدا کنند با درآمد ۱۶ میلیارد تومانی معرفی شدند. در ضمن چون این دو باشگاه جزو ثروت عمومی هستند باید پول خرید آنها به حساب خزانه عمومی ریخته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اسپانسر احتمالی پرسپولیس و استقلال می تواند در انتخاب هیئت مدیره تاثیرگذار باشد، گفت: اصلاً چنین چیزی امکان ندارد. اسپانسر باید در ازای تبلیغی که باشگاه انجام می دهد پول بدهد. اسپانسر نمی تواند در انتخاب هیئت مدیره و مسائل مدیریتی دخالتی داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار