|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۲۶

وقتی برای برگزاری ۲۰ بازی تدارکاتی وجود ندارد

سرپرست کمیته جوانان گفت: مستندات باشگاه پرسپولیس را به اداره مالیات تحویل دادیم و تا پایان هفته شرایط حضور نلو وینگادا در ایران را فراهم می کنیم.

رسول دانشجو در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد وضعیت نلو وینگادا گفت: فدراسیون فوتبال با تمام توان پیگیر این مسئله است و مستندات باشگاه پرسپولیس به اداره مالیات تحویل داده شد. تلاش ما این است که تا پایان هفته جاری شرایط حضور وینگادا در ایران را فراهم کنیم.

وی در مورد اینکه آیت اللهی اعلام کرده بود قرار است از اوایل اردیبهشت اردوی تیم ملی امید برگزار شود اما به خاطر عدم حضور وینگادا این اتفاق نیفتاد عنوان کرد: با توجه به عدم حضور وینگادا تصمیم بر این شد که این اردو برگزار نشود. می دانید تا به حال چهار مرحله از اردوهای تیم ملی امید برگزار شده و استعدادیابی و بررسی وضعیت بازیکنان صورت گرفته است حتی ثبت نام بازیکنان برای مسابقات اینچئون انجام شده و دیگر از این پس کادر فنی می تواند تمرینات آماده سازی را انجام دهد. منتظر هستیم تا بحثحضور وینگادا در ایران نهایی شود و سپس مرحله بعدی اردوی تیم امید را برپا کنیم. با وینگادا هماهنگ هستیم و بلافاصله پس از حضور او زمان بعدی اردوی ایران را اعلام می کنیم.

سرپرست کمیته جوانان در مورد هم گروهی تیم ملی جوانان با میانمار، یمن و تایلند اظهار داشت: تیم ملی نوجوانان با قطر، عربستان و سوریه هم گروه است. جوانان در مقایسه با تیم ملی نوجوانان به مراتب کار آسان تری در پیش دارند. میانمار یک تیم درجه ۳ آسیا است که به علت میزبانی رقابت های آسیا در سید اول قرار گرفت. تایلند و یمن نیز به نسبت تیم های دیگر از قدرت کمتری برخوردار هستند. به لحاظ گروه بندی شرایط بسیار خوبی داریم. علی دوستی اعلام کرده نیاز به۲۰ الی ۳۰ بازی تدارکاتی دارند که در این مقطع زمانی فرصت چنین کاری وجود ندارد.

دانشجو تأکید کرد: قبل از این تیم ملی به چین، کویت، بلاروس، ایتالیا و روسیه اعزام شده است. در اواخر اردیبهشت ماه نیز این تیم به اوکراین اعزام می شود. در آنجا چند بازی خوب را برای تیم ملی در نظر گرفته ایم. با توجه به زمان باقی مانده تا شروع مسابقات فرصت برگزاری ۲۰ بازی دوستانه وجود ندارد. تیم ملی پس از هر بازی دوستانه حداقل دو هفته زمان برای رفع اشکالات نیاز دارد. دیدارهای دوستانه مقابل چین، کویت، ایتالیا، روسیه و بلاروس ضعیف نبوده و باعثآمادگی تیم ملی شده است. ما با تمام مشکلات مالی شرایط حضور تیم ملی در این کشورها را فراهم کردیم. از این پس هم سعی می کنیم بهترین حریفان را برای دیدارهای دوستانه انتخاب کنیم. تیم ملی نوجوانان همین شرایط را دارد. آنها نیز برنامه های تدارکاتی مناسبی داشتند و قرار است به آذربایجان، ارمنستان و به احتمال فراوان ژاپن سفر کنند. ما به علی دوستی اعتقاد داریم و می دانیم که او توانایی زیادی دارد و می تواند باعثموفقیت تیم ملی جوانان شود.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف اردوی تیم ملی نوجوان در ژاپن به کجا انجامید، گفت: برای آیت اللهی نامه ای نوشتیم و خواستیم در این مورد تعیین تکلیف کند. احتمالا در حاشیه جلسه روز سه شنبه کمیته فنی این مسئله ارزیابی می شود.

دانشجو در ادامه با اشاره به شرایط حساس تیم ملی امید، یادآور شد: هر تیمی برای آماده سازی نیاز به برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد. اکنون که تمامی لیگ ها به اتمام رسیده و بازیکنان در استراحت هستند شاید برگزاری اردو باعثمصدومیت آنها شود. یکی از دلایل اینکه اردوی اردیبهشت برگزار نشد جلوگیری از مصدومیت آنها بود. پس از بازگشت وینگادا به ایران او بدون شک برای بازیکنان امید برنامه های ویژه ای دارد و امیدواریم باشگاه ها هماهنگی کافی را با تیم ملی داشته باشند و بازیکنان خود را به طور کامل در اختیار داشته باشند. با توجه به اینکه امسال قصد داریم با تیم ملی امید وارد مسابقات قهرمانی آسیا شویم امیدواریم همکاری لازم با ما صورت بگیرد. اگر بازیکنان بخواهند در تیم ملی و باشگاه خود تمرینات پرفشاری انجام دهند ممکن است اتفاقی که چند سال پیش برای محرم نوید کیا افتاد و این بازیکن به دلیل فشار زیاد دچار مصدومیت هایی شد تکرار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است تیم ملی در مسابقات اینچئون از بازیکنان رده ۲۱ سال استفاده کند، اظهار داشت: حتی سیاست فدراسیون این است که از ۳ سهمیه بالای ۲۳ سال خود در این رقابت ها استفاده نکند. وقتی کاوه رضایی در رقابت های زیر ۲۲ سال به مقام آقای گلی می رسد نشان می دهد بازیکنان این رده سنی توانایی زیادی دارند. قرار است امسال از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کنیم و تاکنون تصمیم بر این بوده است.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار