|
|
کدخبر: ۱۶۶۱۲۰

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قزاقستان

تیم میزبان شانس اول کسب عنوان قهرمانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا است.

به گزارشخبرگزاری فارس، در پایان مسابقات مرحله مقدماتی روز دوم و پایانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از صبح امروز در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده است، نفرات راه یافته به فینال ۵ وزن دوم مشخص شدند که فرنگی کاران کشورمان شانس کسب ۲ مدال طلا و ۳ برنز را دارند.

بهنام مهدی زاده در سنگین وزن و یوسف قادریان در ۸۰ کیلوگرم به فینال راه پیدا کردند و رامین طاهری، سعید عبدولی و علی علیاری برای کسب مدال برنز مبارزه خواهند کرد.

با توجه به عملکرد ضعیف فرنگی کاران کشورمان در روز نخست که تنها صاحب یک مدال برنز توسط مجتبی کریم فر در وزن ۸۵ کیلو(۸ امتیاز) شدند، شانس قهرمانی ایران در این مسابقات عملاً از دست رفته است، اما فرنگی کاران این شانس را دارند که برای تصاحب سکوی دوم تلاش کنند؛ هر چند در این راه با کشورهای کره جنوبی و قرقیزستان رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.

در روز نخست مسابقات قزاق ها به همراه ازبکستان صاحب ۲۵ امتیاز شدند و قرقیزستان به ۲۴ امتیاز دست یافت. با توجه به اینکه ازبک ها در روز دوم نتایج قابل قبولی نداشتند از جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی کنار رفتند. ازبکستان تنها دو کشتی گر در دیدار رده بندی دارد که در صورت پیروزی هر دو کشتی گیرش صاحب حداکثر ۱۶ امتیاز خواهد شد که با احتساب ۲۵ امتیاز روز نخست ۴۱ امتیازی خواهد شد. البته نتایج سایر کشتی گیران این کشور در ۳ وزن دیگر که موفق به حضور در جمع ۴ کشتی گیر برتر نشدند هم قابل محاسبه خواهد بود، اما این تیم عملاً شانس قهرمانی را از دست رفته می بیند.

اما در مقابل قرقیز ها که در روز اول هم نتایج خوبی کسب کرده بودند و موفق به جمع آوری ۲۴ امتیاز شدند در روز دوم هم عملکرد قابل قبولی داشتند و تنها تیمی هستند که به طور جدی قهرمانی قزاقستان را تهدید می کنند.

تیم های کره جنوبی و قرقیزستان هم شانس زیادی برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی دارند، اما در مقابل قزاق ها با توجه به حضور یک فینالیست و ۳ کشتی گیر در دیدار رده بندی شانس اول قهرمانی به حساب می آیند و تنها تیمی که می تواند آنها را تهدید کند قرقیزستان است.

قرقیزستان در ۵ وزن دوم ۳ فینالیست و یک کشتی گیر در رده بندی دارد که در اوزان ۸۰ و ۱۲۰ کیلوگرم باید با نمایندگان کشورمان رو در رو شوند.

کره جنوبی هم یک فینالیست در ۵ وزن دوم دارد و سه کشتی گیرش در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهند کرد که یکی از آنها در وزن ۶۶ کیلو با رامین طاهری است. کره ای ها در روز نخست یک مدال طلا داشتند.

فرنگی کاران کشورمان در صورت کسب حداقل ۳۸ امتیاز از ۴۴ امتیاز ممکن، شانس رفتن روی سکوی نایب قهرمانی را خواهند داشت.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار