|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۸۹

پیشنهادات جدید به سازمان لیگ بسکتبال:

سازمان لیگ بسکتبال با پیشنهاد اضافه شدن مهلت نقل و انتقالات نیم فصل در سوپر لیگ بسکتبال مخالفت کرد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در جلسه شورای سیاستگذاری سازمان لیگ بسکتبال پیشنهاد اضافه شدن مهلت نقل و انتقالات نیم فصل به سوپر لیگ مطرح شد، اما این پیشنهاد با مخالفت رئیس فدراسیون و اعتصاب سازمان مواجه شد.

لیگ های مختلف دنیا مهلت چند روزه ای برای جابه جایی بازیکنان در میانه فصل در نظر می گیرند اما در سوپر لیگ ایران چنین فرصتی وجود ندارد و بازیکنی که با لباس یک تیم در طول فصل بازی کرده حق پیوستن به تیم دیگری را تا پایان فصل ندارد.

روز گذشته نیز با توجه به مشکلات برخی بازیکنان جوان در طول فصل پیشنهاد شد تیم ها به صورت محدود در میان فصل اجازه جابه جایی دو بازیکن را داشته باشند.

محمد رضا مشحون تنها کسی بود که تا حدودی با این پیشنهاد موافق بود و مثال بازیکنان جوانی مثل نوید رضایی فر در تیم مهرام را مطرح کرد که در بازی چند روز قبل سه ثانیه هم بازی نکرد و در صورت دعوت از سوی تیم ملی نیز قطعا اجازه حضور در اردو را از سوی مربیان خود دریافت نمی کند.

سلیمانی، آتشی و محمود مشحون از مخالفان این پیشنهاد بودند دلیل مخالفت آنها نیز سوء استفاده های احتمالی از این قانون بود.

عنایت آتشی توضیح داد: در تمام دنیا این مهلت وجود دارد اما فرهنگ آن هم در کنارش هست، در حالی که ما تجربه این کار را در ایران داشته ایم با داشتن اجازه نقل و انتقالات در طول فصل ممکن است بازیکن خوب تیم حریف را در میانه فصل وسوسه کند که با پول بیشتر برای ما بازی کرد تا تنها تیم حریف را به هم بریزند

محمود مشحون هم برخی قوانین را برای کشور هایی تابع قانون مثل سوئیس مناسب دانست و گفت: به محض گذاشتن این قانون مشکلاتی پیش می آید که فدراسیون برای حل آن باید ۲۰۰ وکیل بگیرد.

** پیشنهادات دیگر به سازمان لیگ

درجلسه سازمان لیگ پیشنهاد جدید دیگری نیز مطرح شد که تیم های سوپرلیگ به هیچ وجه از سوی هیات های استانها حمایت نشوند چراکه هیات ها منابع مالی لازم را ندارند و تیم های تحت حمایت آنها نیز به مشکل می خورند.

همچنین بااشاره به ضعیف بودن روسای هیات ها پیشنهاد شد قدرت بیشتری به آنها داده شود و برای مثال امضای روسای هیات ها نیز یک پای قرارداد بازیکنان باشد.

نماینده مدیران باشگاه ها پیشنهاد تقدیر از مدیران را نیز مطرح کرد. گنجی مدیرعامل مهرام دراین مورد گفت: مسئولان باشگاهها بازگشت مالی ازورود به ورزش را ندارند و چنین اقداماتی باعثدلخوشی آنها می شود.

** پیشنهاد تشکیل اتحادیه بازیکنان

پیشنهاد تشکیل اتحادیه مربیان بسکتبال تا به حال چندین بار مطرح شده است اما بازیکنان شاغل در بسکتبال به دنبال تشکیل اتحادیه ای برای خود نبوده اند.

این پیشنهاد با توجه به عملی بودن آن، به سازمان لیگ بسکتبال ارائه شد تا حداقل ۵یا ۶ بازیکن استارت اتحاده را بزنند.

همچنین بار دیگر بحثتشکیل تیم جوانان یا تیم دسته اولی از سوی تمام باشگاه های سوپرلیگ مطرح شد تا با این کار بازیکنان جوان هر تیم فرصت بازی بیشتری پیدا کنند و تیمهای سوپر لیگی امکان استفاده از بازیکن تیم پشتیبان خود را داشته باشند یا اینکه بازیکنان درحال افت خود را با فرستادن به این تیم تنبیه کنند. ضمن اینکه درخواست آزاد کردن استفاده از ۲ یارخارجی در طول فصل مطرح شد.

گنجی مدیر عامل مهرام نیز برای افزایش بعد تبلیغات لیگ پیشنهاد داد کمیته ای با نام روابط عمومی و تبلیغات در فدراسیون تشکیل شود که ارتباط بهتر با رسانه ها، گرفتن اسپانسر و همچنین ارتباط با صدا و سیما برای گرفتن پخش مستقیم بازیها برعهده همین کمیته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار