|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۶۱

در گفت و گو با فصلنامه AFC

خبرگزاری تسنیم: مهاجم تیم زیر ۲۲ سال ایران آرزو دارد به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برسد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در ششمین شماره فصلنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) خبرنگار این مجله با کاوه رضایی که در رقابت های قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا با زدن ۵ گل عنوان بهترین گلزن رقابت ها را به خود اختصاص داد، گفت وگویی انجام داده است.

رضایی در این گفت وگو اظهار داشت: هدف من همیشه این بوده که به تیمم کمک کنم و به دنبال این نبوده ام که به عنوان آقای گلی دست یابم، هرچند معرفی شدنم به عنوان بهترین گلزن رقابت های قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا احساس خوبی به من داد.

این تجربه جدیدی برای بازیکنی که پیش از این در رده های سنی مختلف رقابت های AFC حضور داشته و مدام گلزنی کرده، نبوده است. در رقابت های قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا در سال ۲۰۰۸ رضایی جوان که مهاجم نه چندان شناخته شده ای از تیم فولاد خوزستان بود موفق شد برای ایران پنج گل به ثمر برساند. او در فینال این بازی ها که ایران ۲ بر یک کره جنوبی را شکست داد هم گلزنی کرد و کفش طلا را به خود اختصاص داد.

وی افزود: حضور در رقابت های قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا تجربه خوبی بود چون ما به عنوان قهرمانی رسیدیم و من هم به عنوان بهترین گلزن بازی ها دست یافتم. تیمی که ما در آن مسابقات داشتیم مجموعه ای از بازیکنانی بودند که به مدت سه - چهار سال بود در کنار هم بازی می کردیم. در هر بازی هر پاس و هر حرکت تیم را می شناختم و سعی می کردم بر اساس آن از خودم واکنش نشان دهم.

رضایی ۲۱ ساله که در حال حاضر برای سایپا در لیگ برتر ایران بازی می کند، تصریح کرد: می دانستیم که کره جنوبی همیشه یکی از قدرتمندترین تیم های آسیا در تمامی رده های سنی است ولی ایران هم تیم قدرتمندی بود و می دانستیم ما هم شانس قهرمانی داریم. سعی خودمان را کردیم و جنگیدیم و در نهایت به قهرمانی رسیدیم.

ایران در جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۹ هم نمایش تأثیرگذاری داشت و با وجود همگروهی با تیم های کلمبیا و هلند به عنوان تیم نخست گروه خود راهی دور بعد شدند، هرچند در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها رضایی و یارانش که ۱۰ نفره با بازی ادامه می دادند در وقت های اضافه توسط اروگوئه از گردونه رقابت ها حذف شدند.

ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا ۲۰۱۰ هم یکی از مدعیان قهرمانی بود ولی با مربیگری علی دوستی مهر در همان دور گروهی از دور رقابت ها کنار رفت. رضایی که در این رقابت ها دو بازی اول تیمش را به دلیل مصدومیت از ناحیه پا دست داد در بازی با یمن به میدان رفت و در پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل یمن هر ۲ گل تیمش را به ثمر رساند.

رضایی در تشریح این مسابقات گفت: در مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا ۲۰۱۰ بدشانسی های زیادی آوردیم. من دچار مصدومیت شدید شده و به خوبی ریکاوری نکرده بودم و احتمال بازی کردنم ضعیف بود. از طرفی دیگر هم امید عالیشاه، بازیکن کلیدی ما هم از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده و شرایط در چین برای مان دشوار بود.

تیم ایران با مربیگری هومن افاضلی در مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا دچار مشکل مشابهی شد و تیم در مسقط عمان هم در غیاب چندین بازیکن کلیدی اش بازی کرد. با وجود تساوی ارزشمند ایران برابر ژاپن، شکست یک بر صفر مقابل استرالیا باعثشد پیروزی ایران بر کویت برای صعود به دور بعد کافی نباشد.

مهاجم سایپا گفت: مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا از جنبه شخصی تورنمنت خوبی برای من بود. با وجود اینکه در همان ابتدای تورنمنت ۱۴ بازیکن ما کنار گذاشته شدند و شرایط برای ما دشوار شد ولی با این وجود خیلی خوب بازی کردیم و من از حضور در این مسابقات لذت بردم. اگر ما آن ۱۴ بازیکن را در اختیار داشتیم من در جلوی دروازه حریفان خیلی بهتر بازی می کردم و شاید گل های بیشتری هم به ثمر می رساندم.

گام بعدی برای کاوه رضایی کاملاً واضح و روشن است؛ راه یافتن به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران و تداوم گلزنی هایش با پیراهن تیم ملی کشورش. وی در این مورد گفت: صددرصد تمرکزم را روی این گذاشته ام که به ترکیب تیم ملی ایران برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون راه پیدا کنم. حتی امیدوارم با ارائه عملکرد خوب در ترکیب تیم ملی در رقابت های جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا هم باشم.

رضایی خاطرنشان کرد: امیدوارم مربی و کادرفنی تیم ملی نگاه خوبی به بازیکنان جوان داشته باشند و به آنها فرصت بیشتری برای ارائه توانایی های شان بدهند چون آنها باعثتقویت تیم ملی در آینده خواهند شد. آرزویم این است که به هدفم که همان راه یافتن به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران است، برسم و این اتفاق روزی خواهد افتاد. می دانم می توانم دست به کار متفاوتی بزنم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار