|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۳۱

۴۳ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

کارشناس فوتبال گفت: هر تیمی که به جام جهانی راه یافته، حتما بزرگ است منتها بعد از آرژانتین، به نظر من نیجریه چون فوتبال قدرتی بازی می کند، با این تیم کار سخت تری داریم.

مهدی مناجاتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسبا اشاره به اینکه بازیکنان به دلیل حضور در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا از نظر بدنی آماده اند، گفت: بچه ها به دلیل بودن در کوران مسابقات، در فرم ایده آل خود هستند چون آنها در ماه های اخیر رقابت های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو داشتند و همین باعثشده از نظر بدنسازی در شرایطی ایده آل باشند، این کار کادر فنی تیم ملی را راحت تر می کند و دیگر نیاز به سپری کردن این دوره نیست.

وی افزود: در واقع با توجه به آمادگی بدنی خوب بچه ها، می شد در اردوهای کوتاه مدت و نزدیک به مسابقه، آنها را در اختیار تیم ملی قرار داد تا خواسته سرمربی از نظر تاکتیکی هم اجرا شود.

این مربی شاخص فوتبال تصریح کرد: البته این نظر من است که اگر کی روش و همکارانش تنها به بازی های لیگ برتر و همچنین ورزشگاه آزادی بسنده نمی کردند و بازی های شهرستان ها و لیگ های دسته های پایین تر را نیز از نزدیک تماشا می کردند، نتیجه بهتری حاصل می شد، باید به سرمربی و مربیان تیم ملی یادآور شوم که خیلی اوقات بازیکنان نخبه و بسیار مستعدی می توان از لیگ های دسته های پایین تر پیدا کرد که به هر دلیلی هنوز به لیگ برتر و سطح اول فوتبال نرسیده اند. در گذشته زمانی که من خودم سرمربی و این اواخر در دوره امیر قلعه نویی، سرپرست تیم ملی بودم، علاوه بر کادر فنی، حتی آنالیزور را هم به مسابقات شهرستان ها و دسته های پایین تر اعزام می کردیم تا به صورت مکتوب گزارش شان را تحویل مان دهند.

سرمربی اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: آن زمان ما حتی از لیگ دو هم اطلاع داشتیم که مسابقات در چه سطحی است. به عقیده من اگر کادر فنی خودشان در بازِی ها حاضر شوند به مراتب بهتر از دیدن فیلم بازی هاست. البته این که می گویم مربوط به گذشته است و در آستانه جام جهانی دیگر امکان این کار نیست. کمتر از ۵۰ روز دیگر جام جهانی آغاز می شود و دیگر این هنر فدراسیون است که خواسته کی روش را از نظر فنی اجابت کند. خوب است که حریفان مان براساس سیستم تیم های هم گروه مان در جام جهانی انتخاب شده باشند. باید در این زمینه دست کی روش باز گذاشته شده باشد.

مهدی مناجاتی با تاکید بر اینکه انسان به امید زنده است و ملی پوشان باید نسبت به صعود از مرحله گروهی امیدوار باشند، گفت: اگر امیدوار نباشیم نیمی از کارایی مان کم می شود. بازیکنان باید تفهیم شده باشند که خواستن توانستن است. اگر خوب آماده شده باشند، دوندگی شان بالا باشد و از نظر بدنی کم نیاورند، می توانیم نتیجه بگیریم. نمی گویم شانس بیاوریم، اما به عقیده من ۳۰ درصد شانس هم در بازی فوتبال دخیل است.

وی بعد از آرژانتین، تیم نیجریه را حریف سنگینی برای ایران دانست و تاکید کرد: هر تیمی که به جام جهانی راه یافته، حتما بزرگ و خوب است منتها بعد از آرژانتین، به نظر من نیجریه چون فوتبال قدرتی بازی می کند، با این تیم کار سخت تری داریم، به نظر من بازی با تیم های تکنیکی برای ما راحت تر است.

مناجاتی در مورد اینکه کی روش پیش از این اعلام کرده اگر تیم ملی در برزیل نتیجه نگیرد، تیم های استقلال و سپاهان که بازیکنان شان را به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی ندادند، مقصرند، گفت: ما همیشه برای نتیجه نگرفتن دنبال عامل هستیم که ناکامی را به گردنش بیندازیم. امیدوارم که آرزوی همه مردم و کادر فنی در برزیل برآورده شود تا دیگر نیازی به معرفی مقصر نباشد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار