|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۷۴

برای حضور در بازی های آسیایی و قهرمانی جهان

اولین مرحله از انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در حالی برگزار شد که تکلیف اردونشین ها مشخص شد.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از سایت فدراسیون کاراته، تیم ملی بانوان در رده بزرگسالان در حالی باید مهر ماه در بازی های آسیایی اینچئون و آبان ماه در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان در آلمان حضور یابد که عصر روز گذشته(سه شنبه) با برگزاری پیکارهای انتخابی تکلیف اردونشین های آن مشخص شد. این انتخابی ها با حضور عشرت شاه محمدی(نایب رییس بانوان) و سیده ستاره موسوی، فریبا بداغی و سمانه خوش قدم(مربیان) در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد.

در این مسابقات که ۱۳ کاراته کا حضور داشتند در نهایت این نفرات موفق شدند جواز ورود به اردوی آمادگی را به دست آورند.

در وزن ۵۰ - کیلوگرم، سحر کرجی در سه مبارزه موفق شد با شکست دادن آلاله صعودی راهی اردو شود. کرجی در این پیکار به تساوی رسید و با رای داوران برنده شد اما در پیکار سوم توانست حریف سرسختش را ۴ بر صفر شکست دهد. در این وزن نازنین دوستی قهرمان سال ۲۰۱۲ آسیا که دوران نقاهت پس از مصدومیت و عمل جراحی را سپری می کند نیز به اردو فرا خوانده شد تا در نهایت از بین این دو یک نفر فیکس شود.

در وزن ۵۵ - کیلوگرم، فاطمه چالاکی ۲ بار به مصاف شیما آل سعدی رفت و توانست در هر ۲ مبارزه با نتایج ۵ بر ۲ و ۶ بر یک پیروز از تاتامی خارج شود و به عنوان نفر اول این وزن انتخاب شود.

در این وزن با تصمیم کادرفنی شیما آل سعدی به همراه شهناز میرحیدری که از ناحیه دست با آسیب دیدگی مواجه شده بود و در انتخابی ها شرکت نداشت، در اردو باقی ماندند تا در مسابقه انتخابی مرحله بعدی تیم ملی با یکدیگر مبارزه کنند و در نهایت یک نفر به چالاکی ملحق شود.

در وزن پرترافیک ۶۱ - کیلوگرم، ۵ مبارزه انجام شد که طراوت خاکسار با برتری یک بر صفر در هر ۲ دیدار خود برابر سمیرا ملکی پور و زهرا یاوری به مرحله دوم رسید تا رو در روی رزیتا علیپور قرار بگیرد.

مبارزه بین علیپور و خاکسار ۲ بار انجام شد که علیپور در اولین مبارزه موفق شد با حساب ۳ بر یک پیروز میدان شود. او همچنینی در پیکار دوم نیز پس از تساوی، در نهایت با رای داوران به برتری رسید و نفر اول این وزن لقب گرفت. طراوت خاکسار نیز به عنوان نفر دوم به اردوی تیم ملی راه یافت. پیش از این نیز دلارام دوستی به اولین مرحله اردوی تیم ملی دعوت شده بود.

دیگر مسابقه این وزن بین سمیرا ملکی پور و زهرا یاوری برگزار شد. در حالی که ملکی پور در این مبارزه ۶ بر ۳ پیش بود اما به دلیل اخطار هانسوکو شد و نتیجه را واگذار کرد.

در ادامه این مسابقات و در وزن ۶۸ - کیلوگرم، مریم کبیری و پگاه زنگنه مبارزات خود را آغاز کردند که زنگنه با نتایج ۵ بر ۲ و ۸ بر صفر پیروز میدان شد. در این وزن زنگنه به عنوان نفر اول و کبیری به عنوان نفر دوم به اردو راه یافتند.

در سنگین وزن نیز الهه رضا زاده با ۲ پیروزی(۵ - صفر و ۹ - یک) برابر زینب جباری راهی مرحله دوم شد. وی در ادامه به مصاف حمیده عباسعلی رفت که با نتایج ۷ بر صفر و ۳ بر صفر بازنده شد.

بدین ترتیب در وزن ۶۸ + کیلوگرم، حمیده عباسعلی به عنوان نفر اول و الهه رضا زاده به عنوان نفر دوم به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار