|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۴۰

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در باره قرعه کشی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: هند مهمترین حریف ایران در دور مقدماتی این رقابت ها است اما نباید از کشورهای عربی غافل شویم.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،محمد وکیلی با اشاره به تیم های قطر، بحرین و هند به عنوان حریفان ایران در گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا افزود: کشورهایی عربی از جمله قطر و عربستان سعودی سرمایه گذاری زیادی در ورزش والیبال انجام دادند و نباید از آنان غافل شد.

وی تصریح کرد: در دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا تیم هند با توجه به شرایط فیزیکی و قد بلند بازیکنان از حریفان اصلی ایران محسوب می شوند.

این تیم سابقه حضور در چندین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را نیز در پرونده کاری خود دارد و در سال ۲۰۰۳ ضمن کسب مقام قهرمانی آسیا، نایب قهرمان جهان شد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در باره مهمترین مشکل تیم هند که استفاده از بازیکنان با سن بالاتر است، گفت: در این رابطه نمی توانیم کاری انجام دهیم. باید به گونه ای آماده شویم که در بازی مقابل این تیم قدرتمند ظاهر شویم. البته هند از یک مزیت دیگر در این دوره از رقابت ها برخوردار است که اگر بازی ها در سریلانکا برگزار شود، از نظر شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مانند هند است و این تیم بهتر و راحتر بازی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از تیم های قطر و بحرین نیز غافل شویم، گفت: کشورهای قطر و بحرین به دلیل کسب میزبانی های متعدد در منطقه به ورزش های تیمی خود توجه زیادی دارند و در چند سال اخیر نیز در زمینه والیبال خوب کار کردند. البته کشورهای عربی سرمایه گذاری زیادی در والیبال را آغاز کردند و عربستان سعودی نیز امسال علاوه بر جوانان در نوجوانان نیز تیم داده است. از زمانی که ست کوییچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال عربستان سعودی منصوب شده است توجه این کشور به والیبال پایه نیز بیشتر شده است.

وکیلی گفت: در مجموع هیچ تیمی را دست کم نمی گیریم، اما ویژگی ورزش نوجوانان نبود اطلاعات از بازیکنان این رده سنی است. به همین دلیل آنالیز تیم ها و بازیکنان دقیق نیست و بر اساس عملکرد تیم های جوانان و بزرگسالان وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در باره مراحل بعدی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم نوجوانان ایران در مرحله بعدی مسابقات قهرمانی آسیا به تیم های کره جنوبی و ژاپن خواهد خورد که نسبت به تیم های دور مقدماتی سرعتی تر هستند. اگر آمادگی کامل برای مبارزه با آنان نداشته باشیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تیم های والیبال رده سنی ایران اگر بازی تدارکاتی داشته باشند با کشورهای همجوار مانند ترکیه و یا شرق اروپا مانند صربستان و بلغارستان است، گفت: روش بازی تیم های والیبال این تیم ها با سیستم بازی کشورهای شرق آسیا متفاوت است و باید برای بازی سرعتی شرق آسیا از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار