|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۸۶

هر کاری که از بازیکنانم می خواستم انجام می دادند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی کشورمان با اشاره به کنار گذاشتن رحمتی از تیم ملی گفت: هیچ بازیکنی بزرگتر از تیم نیست.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، کارلوس کی روش در تشریح موفقیت ایران در صعود به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: دستاورد ما نتیجه سختکوشی دو ساله بود. به طور طبیعی، بازی های زیاد و تمریناتی که ما انجام دادیم باعثپیشرفت و رسیدن تیم ملی فوتبال ایران به جایگاه کنونی اش شد. رسیدن به چنین دستاوردی البته حاصل اتحاد تیمی و نشان دادن روحیه فوق العاده بود. بازیکنان با هم متحد و بر این عقیده بودند که ۹۰ دقیقه کامل بازی کنند. آنها بر این باور بودند که اگر در هر بازی بهترین عملکردشان را داشته باشند می توانند سه امتیاز بازی را از آن خود کنند.

وی در خصوص دعوت از بازیکنان ایرانی که در خارج از مرزهای این کشور زندگی و بازی می کردند، عنوان کرد: برایم خیلی اهمیت داشت که از سه یا چهار بازیکنی دعوت کنم که بتوانند تجربه حضورشان در فوتبال بین المللی را به تیم ملی تزریق کنند. بازیکنانی که می توانستند تجربه های خودشان و اینکه فوتبال بین المللی به چه چیزی شباهت دارد را با بازیکنان دیگر در میان بگذارند چون تیم ملی ایران تنها در سطح منطقه ای رقابت نمی کند. ممکن است ایران امروز با عمان بازی کند، فردا با تونس، سپس با برزیل و متعاقب آن با اروگوئه. بدون در اختیار داشتن بازیکنانی با تجربه بین المللی رسیدن به موفقیت در چنین سطحی خیلی دشوار است.

کی روش ۶۱ ساله درباره تصمیماتش از جمله کنار گذاشتن مهدی رحمتی، گفت: تصمیم آسانی نبود و ما چند تصمیم دشوار گرفتیم. باید بگویم که هیچ بازیکنی بزرگتر از تیم نیست.

سرمربی پیشین رئال مادرید و تیم ملی پرتغال در خصوص پیروزی مقابل کره و صعود به جام جهانی خاطرنشان کرد: تیم اول گروه شدیم و این اصلاً اتفاقی نبود. ما شایسته حضور در مرحله پایانی جام جهانی بودیم. خیلی خوشحال هستم چون بازیکنانم با حرفه ای گری بالا و فداکاری زیادی از عهده این کاربرآمدند و هر کاری که از آنها می خواستم انجام می دادند.

در فیلم زیر می توانید صحبت های کارلوس کی روش را ببینید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار