|
|
کدخبر: ۱۶۹۴۷۱

خبرگزاری تسنیم: ناکامی های دنباله دار تیم های ایتالیایی در رقابت های اروپایی باعثشد جایگاه کالچو در میان قدرت های فوتبال اروپا باز همه تنزل پیدا کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از سایت فوتبال ایتالیا، لیگ دسته اول فوتبال پرتغال(Primeira Liga) به زودی جای لیگ دسته اول ایتالیا(سری A) را در رنکینگ قدرتمندترین لیگ های فوتبال اروپا خواهد گرفت.

شکست یوونتوس برابر بنفیکای پرتغال در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ اروپا باعثافزایش امتیازات لیگ دسته اول پرتغال در مقایسه با سری A در رنکینگ ضریب کارامدی یوفا شده و این بدان معناست که از این پس فوتبال پرتغال در جایگاه چهارم و کالچو در رده پنجم برترین لیگ های فوتبال اروپا قرار خواهند داشت.

در این رده بندی در حال حاضر، لیگ برتر انگلیس، لیگ دسته اول اسپانیا(لالیگا)، لیگ دسته اول آلمان(بوندس لیگا) به ترتیب رده های اول تا سوم را در اختیار دارند.

تبعات تنزل جایگاه سری A در رنکینگ یوفا به شدت اُفت جایگاه این تیم از رده سوم به چهارم(زمانی که جایگاه خود را به بوندس لیگای آلمان داد) نیست، چرا که تغییری در تعداد سهمیه های این تیم در رقابت های اروپایی ایجاد نخواهد شد. فاصله زیاد تعقیب کنندگان سری A با لوشامپیونه فرانسه و لیگ روسیه حداقل تا آینده ای نزدیک وضعیت کالچو را از چیزی که هست بدتر نخواهد کرد.

با این حال این خبر برای طرفداران فوتبال ایتالیا که تا پس گرفتن چهارمین سهمیه خود در لیگ قهرمانان اروپا فاصله زیادی دارند، خبر بدی است. در حال حاضر در هر فصل از سری A دو تیم به صورت مستقیم جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست می آورند و تیم سوم باید از مرحله مقدماتی کار خود را در این رقابت ها آغاز کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار