|
|
کدخبر: ۱۶۹۷۵۱

کلانی مسئول پروژه ساخت مجموعه پرسپولیس در گفت وگو با فارس:

مسئول پروژه ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: مشخص نیست که اعتبارات و زمینی که برای ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در نظر گرفته شد به کجا رفت!

حسین کلانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوصصحبت های خطیب مبنی بر واگذاری ۷۰ هکتار زمین به باشگاه پرسپولیسکه از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست، گفت: در زمانی که آقای خطیب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود ۳۰ هکتار زمین از طرف شرکت پرند وابسته به وزارت مسکن به پرسپولیس داده شد و بعد با مشورت هایی که انجام دادیم با همکاری خطیب از آقای امیرحسین مدیرعامل وقت شرکت پرند ۳۳ هکتار زمین دیگر گرفتیم که در مجموع ۶۳ هکتار زمین در اختیار ما در یکی از نادرترین مکان های پرند قرار گرفت که می توانستیم مجموعه ای بسازیم که تا ۶۰ سال آینده برای پرسپولیس یادگار بماند.

وی ادامه داد: این زمین دسترسی های فوق العاده ای داشت به طوری که به مرقد امام(ره) نزدیک بود، دو اتوبان در بالا و پایین آن وجود داشت، خط قطار و مترو هم داشت و به همین دلیل مذاکراتی با سازمان تربیت بدنی آن زمان انجام دادیم و قرار شد من و شرکتم به عنوان مسئول طرح پروژه فرهنگی ورزشی پرسپولیس را بسازیم که این مجموعه خودش یک شهرک بود.

کلانی افزود: قرار بود در این زمین یک استادیوم ۵۵ هزار نفری فوتبال، ۹ زمین تمرین، آکادمی فوتبال، انستیتو فوتبال، سالن ۱۲ هزار نفری، استادیوم دو و میدانی، چند زمین چند کاره ورزشی، دریاچه تفریحی، رودخانه خروشان، استخر سرپوشیده برای آقایان و خانم ها، استخر مخصوص واترپلو، سالن های وزنه برداری، جودو، کشتی و…، سالن ۱۶ هزار نفری چندکاره، موزه باشگاه پرسپولیس، شهربازی، سالن آمفی تئاتر زیر آب با گنجایش ۸۰۰ نفر، مرکز خرید با ۲۰ هکتار زمین و… ساخته شود و طوری طراحی کرده بودیم که ایستگاه مترو دقیقا در مرکز این مجموعه مسافران را پیاده و سوار می کرد و برای انجام سازی این کارها آن زمان ۵۰۰ میلیون تومان آقای مهندس مهرعلیزاده رئیس وقت سازمان تربیت بدنی بودجه در نظر گرفت و قرار شد ما در طی دو سال حتی یک اتاق یا سازه ای بسازیم تا نشان بدهد که این مجموعه برای پرسپولیس و طبق قرارداد قرار بود ما طی ۶۰ماه این پروژه را به اتمام برسانیم که البته خوشبختانه یا متأسفانه این کار انجام نشد تا ما آلوده نشویم!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: قرار بود برای ساخت این مجموعه چک هایی داده شود که با تغییر و تحولات همه چیز به هم ریخت و وقتی آقای سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی بود قرار شد که این کار ادامه پیدا کند که باز هم اتفاق نیفتاد.

وی در پاسخ به این سؤال که منظورتان از اینکه آلوده می شدم، چیست؟ گفت: به هر حال احتمال داشت آلوده این مسائل هم بشویم. مشخص نشد که آن ۵۰۰ میلیون که ۱۰ سال پیش حکم چند میلیارد داشت چه شد و به کجا رفت. فکر می کنم زمین هم به دست کسان دیگری رسیده و من هم اشتباه می کردم که می خواستم خودم را در این قضیه دخیل کنم. من فقط به خاطر عشق و علاقه ام بود که از آمریکا آمدم تا این کار را انجام دهم اما اشتباه کردم.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار