|
|
کدخبر: ۱۶۹۸۵۷

فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای را در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق تیم ملی و حامیان فدراسیون فوتبال صادر کرد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛در متن اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است با توجه به اینکه تعامل رسانه ای در عصر ارتباطات روش های نوینی می طلبد که به نظر می رسد این نوع تعامل در کشورمان به روز رسانی نشده و در استفاده از حقوق معنوی و کپی رایت نیز با استاندارهای جهانی فاصله داریم. برهمین اساس با توجه به کانال های درآمدزایی، فدراسیون فوتبال با تهدید، تحدید و سوءاستفاده رو به رو شده است. در واقع برخی شرکتها بدون در نظر گرفتن حقوق تیم ملی ایران اقدام به سوء استفاده از اسم تیم ملی و جام جهانی در سامانه های مجازی، بسترهای مخابراتی و همچنین تبلیغات در رسانه های جمعی کرده اند که به دلایل ورود واحدهای حقوقی به این تهدیدها برای جلوگیری از سوء استفاده های غیر استاندارد اقداماتی صورت گرفته شده است.
در ادامه این متن آمده است: برخی شرکتها، بانک ها و افراد حقیقی و حقوقی بدون در نظر گرفتن حقوق تیم ملی ایران اقدام به فروش محصولات خود با استفاده از نام ایران و جام جهانی(که پدید آورنده آن در کشورمان، تیم ملی ایران بوده است) کرده اند. این سوء استفاده به هر شکل چه به صورت مستقیم چه به صورت غیر مستقیم، مصداق بارز بهره برداری تجاری از برند تیم ملی ایران و جام جهانی بوده و بدون کسب مجوز از فدراسیون فوتبال است و مطابق دستورالعمل فیفا و قوانین مستند کشورمان، جرم محسوب می شود.(در متن دستورالعمل فیفا استفاده از هر کلمه ای که جام جهانی ۲۰۱۴ را به ذهن مشغول می کند و یا از نظر ماهوی و معنوی به جام جهانی ۲۰۱۴ اشاره داشته باشد) بدون کسب مجوز، غیر قانونی است.
همچنین برخی سازمانها و نهادها به صورت خاص اقدام به در نظر گرفتن سر شماره بر روی بستر موبایل برای مسابقات و خدمات پیامکی مرتبط با موضوع تیم ملی و جام جهانی کرده اند که به دلیل عدم وجود مجوز، مجعول است و تا کنون تنها سامانه رسمی برای تیم ملی ایران که از سوی فدراسیون فوتبال و با همکاری اپراتورهای مخابراتی راه اندازی شده است با شماره گیری #۹۰*۷۲۰* قابل دسترستی بوده و بقیه سرشماره های ارتباطی معرفی شده در برخی تبلیغات و آگهی ها فاقد اعتبارند. شماره رسمی پیامکی نیز متعاقبا از سوی کنسرسیوم حامی تیم ملی اعلام خواهد شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که متاسفانه شاهد برخی بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرها و اگهی های تلویزیونی هستیم که هم از نظر فیفا و هم از نظر قوانین ایران غیر قانونی است. چرا که به صوت مستقیم و یا غیر مستقیم(معنوی) به جام جهانی و تیم ملی ایران اشاره کرده اند و سعی دارند با تحریک احساسات مردم ایران و سوء استفاده از علایق مردم ایران به تیم ملی کشورشان محصولات خود را در معرض فروش بگذارند و حقوق تیم ملی ایران را هم در نظر نگیرند که توقع می رود از سوی نهادهای مرتبط جلوی این تبلیغات گرفته شود.
لازم به توضیح است که این روند در صورت ادامه، موجبات دلسردی اسپانسرهای تیم ملی ایران و جامعه فوتبال را فراهم خواهد کرد و به همین دلیل پیگیری حقوقی این سوء استفاده های مالی در دستور کار واحد حقوقی این فدراسیون قرار داشته و شدیدا پیگیری خواهد شد.
این فدراسیون از نهادهای نظارتی و متولیان فضای رسانه و تبادل اطلاعات کشور انتظار دارد با این پدیده شوم و سوء استفاده مالی از تیم ملی ایران برخورد کرده و اجازه انتشار آن را ندهند تا تیم ملی ایران در مسیر تعالی و پیشرفت با چالشهایی از این دست مواجه نشود و حقوق مالی و معنوی آن که متعلق به همه مردم ایران است، حفظ شود.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار