|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۱۹

از انتشار عکسم به جای شمشیر باز ربوده شده تعجب می کنم

سرمربی تیم ملی تکواندوی چین تایپه گفت: بهتر از تکواندوی ایران و کره جنوبی نیستیم، اما به کسب مدال در بازی های آسیایی اینچوئن با چین تایپه ای ها خیلی امیدوارم.

رضا مهماندوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم تکواندوی چین تایپه که برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون این روزها تمرینات خود را پیگیری می کند، اظهار داشت: تکواندوکاران تیم ملی چین تایپه طبق برنامه ای که برای آنها در پیش گرفته ایم تمریناتشان را پیگیری می کنند. تمام ما یکدل هستیم و همه فکر و ذکرمان فقط کسب نتیجه در بازی های آسیایی اینچئون شده است. بنده تا پایان این رقابت ها با فدراسیون چین تایپه قرارداد دارم و ادامه همکاری ما منوط به کسب نتیجه در این رویداد بزرگ است، اگر بنده نیز تمایلی داشته باشم پس از پایان قرارداد به توافق خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: مدتی است که با تیم نوجوانان چین تایپه نیز کار می کنم و قرار است آنها در المپیک نانجینک حضور داشته باشند. البته قبل از این تنها به آنها سر می زدم و برنامه تمرینی می دادم هر چند که مربیان آنها از شاگردان من بودند، اما در حال حاضر برای کسب نتیجه در المپیک نانجینگ به آنها کمک می کنم. همانطور که مطلع هستید بیشترین سهمیه المپیک نانجینگ را تیم ملی نوجوانان چین تایپه گرفته است.

مهماندوست در ادامه از شرایط فنی تکواندوکاران تیم چین تایپه خبر داد و گفت: آنها یک عمر به سبک کره ای ها تمرین کرده اند و تغییر دادن سبک مبارزاتشان یک مقدار زمان می برد، اما خوشحالم از اینکه روز به روز همه نفرات حاضر در اردوها روند رو به رشدی را در پیش گرفته اند. خدا را شاکرم که همه امکانات فراهم است و آنها به سرعت در حال پیشرفت هستند. وقتی به چند ماه گذشته نگاه می کنم به وضوح شاهدم که سرعت عمل آنها در هنگام مبارزات بالا رفته است و با میانگین قدی ۱۸۰ تا ۱۹۶ که در بین تیم وجود دارد فکر می کنم همه چیز برای یک تیم ایده آل وجود دارد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران در مورد اینکه آیا پیش بینی کسب مدال توسط تکواندوکاران چین تایپه وجود دارد یا خیر، گفت: نمی توانم بگوییم که بهتر از کره ای ها و تیم ملی ایران هستیم، اما واقعا خیلی به این تیم امیدوارم؛ چرا که تمرینات خوبی را پیگیری می کنند و اگر اتفاق خاصی در حین برگزاری مسابقات رخ ندهد ما می توانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم به هر حال تکواندو ورزش المپیکی شده و تمام کشورها علاوه براینکه روی این رشته سرمایه گذاری کرده اند انتظار کسب مدال از ملی پوشان خود را نیز دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تیمی می تواند در مسابقات موفق باشد که همه نفرات حاضر در تیم یکدست باشند، اما نباید یادمان برود که همیشه اتفاق در کمین تکواندو نشسته است و احتمال دارد نفراتی که خیلی روی آنها حساب ویژه باز کرده ایم بر اثر مصدومیت شانس کسب مدال را از دست بدهند، پس با این حساب اگر تیم یک دست باشد همه نفرات شانس کسب مدال را دارند و خدا رو شکر که تیم چین تایپه در گذشته یک دست نبوده، اما حالا رفته رفته این تیم در حال یک دست شدن است و شانس کسب مدال در بین همه نفرات وجود دارد.

مهماندوست به عملکرد تیم ملی تکواندو در این چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تکواندوی ایران پس از حضور در تورنمنت انگلیس تا به این لحظه در هر رویدادی که حضور پیدا کرده روز به روز پیشرفت کرده است. همین که تکواندوی ایران دوباره سیر صعودی را در پیش گرفته این نشان از تلاش کادرفنی است. امیدوارم که در بازی های آسیایی تکواندوی ایران نتایج خوبی کسب کند.

وی در واکنش به این مسئله که طی یکی دو روز گذشته پس از ربوده شدن یکی از ملی پوشان شمشیربازی در برخی از سایت ها عکس رضا مهماندوست را منتشر کرد ه اند، گفت: از این موضوع به هیچ عنوان اطلاعی ندارم و در واقع هنوز موضوعی که شما می گویید را ندیده ام، اما واقعا برایم جای سؤال دارد که چرا در گزارش هایی که در مورد ربوده شدن شمشیرباز ایرانی منتشر شده عکس من کار شده است. البته فکر می کنم با توجه به اینکه در یک مقطعی فردی به نام سیامک مهماندوست عضو تیم ملی شمشیربازی ایران بود تشابه اسمی ای پیش آمده که البته این فرضیه ذهنی من است. امیدوارم که هرچه زودتر مشکلی که برای فرد شمشیرباز ایرانی رخ داده حل شود.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار