|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۰۹

حقوق رشته های ورزشی ایران در غرب آسیا رعایت نمی شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان در امور بین الملل گفت: حقوق رشته های ورزشی ایران در غرب آسیا رعایت نمی شود و ما خواستار پیوستن ایران به منطقه آسیای میانه هستیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده با بیان این که تمام اعضای فدراسیون غرب آسیا به جز ایران از کشورهای عربی هستند، اظهار داشت: از ۱۳ کشور عضو این فدراسیون ۱۲ کشور عرب زبان هستند که در رای گیری ها بیشترین رای را دارند و حقوق رشته های ورزشی ایران رعایت نمی شود.

وی افزود: رشته هایی نظیر بسکتبال، دوومیدانی، والیبال و… دغدغه های بسیاری در زمینه عضویت در فدراسیون غرب آسیا دارند که باید به این مشکلات به صورت اصولی رسیدگی شود. اگر از این بخش جدا شویم می توانیم هم از نظر فنی نتیجه بهتری بگیریم و هم برای اجرای برنامه ها مشکل خاصی نداشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون غرب آسیا ادامه داد: در نامه ای به شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا خواستار پیوستن ایران به کشورهای آسیای میانه شامل تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و قرقیزستان شدیم که منتظر پاسخ هستیم.

افشارزاده خواسته ایران را دور از تائید ندانست و گفت: از نظر من این کار شدنی است و فقط پیگیری لازم دارد. رایزنی ها باید حضوری باشد تا پاسخ مورد نظر را دریافت کنیم. ما همچنان با شورای المپیک آسیا در حال مذاکره هستیم که اگر موافقت شود مراحل را بررسی و تکمیل خواهیم کرد.

وی در ادامه به تشکیل فدراسیون غرب آسیا اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۶۷ اولین دوره را خودمان برگزار کردیم و با این دید که اکثر کشورهای عضو عربی هستند رئیس آن را از کشور سوریه انتخاب کردیم تا استقبال بیشتری صورت گیرد.

مشاور عالی وزیر در امور بین الملل در پایان و در خصوص تعویق بازی های غرب آسیا، گفت: این بازی ها قرار بود۲۹ فروردین ۹۳ برگزار شود که پس از انتخابات کمیته ملی المپیک با نظر اعضای آن به بعد از بازی های آسیایی کره جنوبی موکول شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار