|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۹۹

یکی از منتقدان همیشگی استقلال و فتح اله زاده، امیررضا واعظ آشتیانی است که معمولا عملکرد مدیر عامل فعلی آبی ها و همکارانش را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراندر آستانه انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال و مدیر عامل این تیم، آشتیانی با ارائه یکسری اسناد و مدارک به بیان برخی از مسائل پرداخت و به گفتگو با نشست که در زیر می خوانید:



شاید گاهی اوقات بتوان با هجمه های ناجوانمردانه علیه این و آن زندگی را بر وفق مراد چرخاند، اما تنها صداقت است که می ماند. من هم خودم را در جایگاهی نمی بینم که بگویم بدون نقص هستم و به انتقادات سازنده ایمان دارم.

اولین بحثراجع به کمپ استقلال است که باید گفت این قرارداد اجاره ۳ ساله غیر قانونی است. چون با استناد به بند اول، این قرارداد که می بایست این باشگاه توسط مردم تجهیز شود و دولت هم حمایت کند. حالا بگویید که استقلال و پرسپولیس خصوصی اند یا دولتی؟! مصوبه مجلس در سال ۶۹ هم می گوید مردم می توانند در زمین های دولتی ورزشگاه بسازند و دولت هم کمک کند.

آقای خطیبی خلاف کرده که این زمین را به تیم های دولتی داده است و خدمت ایشان می گویم که مدرک دیگری که شما از آن حرف می زدید، همین اسناد و مدارکی است که در اختیار نماینده رسانه ها قرار داده ام. آقای خطیب شما خلافکار هستید و ای کاش شما و دوستانتان قانون را می دانستید!



نمی دانم این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان که روی کمپ مجازی گذاشته اند، از کجا آمده است. حتما می دانید که ارزان ترین کاربری زمین ها برای زمین های ورزشی است. من ۴ سال عضو شورای شهر تهران بودم و قانون را خوب می فهمم. جالب است که در آن سال ها جناب آقای افتخاری در گفتگو با یکی از خبرگزاری گفت که این کمپ برای استقلال نیست و حتما آقای رسولی نژاد که رئیس هیات مدیره آبی ها هم بوده بر صحت این موضوع که کمپ برای استقلال نیست، صحه می گذارد.

در این رابطه آقای پیروز حناچی هم مصاحبه کرده اند و گفته اند که از این کمپ اجازه بهره برداری می دهیم اما مالکیت به استقلال داده نمی شود و حق فروش ندارند. می گویند ایشان اشتباه کرده است، باشد! ایشان اشتباه می کند، قانون که اشتباه نمی کند.

طرح مسئله کمپ استقلال و ارزش ۲۰۰ میلیونی اش برای پنهان کردن خود پشت چهل و اندی میلیارد بدهی است که این آقا آورده است. این را بدانید که ما اگر قانون را هم نادیده بگیریم، استقلالی ها فقط می توانند از اعیانی آن کمپ استفاده کنند و آقایان اقتصاددان باعثورشکستگی استقلال بشوند و این را می توان در کتاب گینس نوشت.



آقایان از افتخارات کسب کرده در لیگ برتر می گویند در حالی که این هزینه ها برای بالا بردن افتخارات خودشان بوده و ماحصل آن ۲ عنوان قهرمانی است.

البته باید بگویم که قانون اشاره کرد که اعیانی اداری پس از پایان مهلت اجاره برای مستاجر است و او می تواند از طریق قانونی سند مالکیت بگیرد.

جالب است که از سال ۷۸ تا به امروز یک مسئول به این موضوع قانونی توجه نکرده و این سکوت ۲ جهت دارد. یا نشان از بی تفاوتی است و یا اینکه بدنه تشکیلات وزارت ورزش و جوانان به مسائل حقوقی واقف نیستند.
اینکه استقلال و پرسپولیس ۲ تیم مردمی هستند تنها یک شعار است. اگر اینگونه باشد، وزارت آموزش و پرورش هم با مردم سروکار دارد، پس روی آن هم لفظ مردمی بگذاریم.

بحثنامه نمایش شده در ۹۰ جذاب است، در زمانی آقای هاشمی طبا به آقای آخوندی نامه می زند که تکلیف سند این ورزشگاه را مشخص کنید! این چه ربطی به مسائل قانونی دارد؟ وزیر هم جواب می دهد که اگر کاربری آن ورزشی است، نسبت به قانون عمل شود. جالب است که آقایان این نامه را در ۹۰ هم نشان می دهند.



ابتدای حضورم در استقلال پیگیر این زمین شدم و نزد آقای علی آبادی رفتم که سند زمین را بگیرم که ایشان گفتند این زمین اجاره ای است و سندی ندارد که به نام استقلال شود. حتی خواستم با توجه به اینکه این زمین در محله مسکونی قرار دارد، آن را با یک زمین در منطقه ۲۲ تعویض کنم و حتی این موضوع را در هیات مدیره هم مطرح کردم که گفتند نمی توانند آن را تعویض کنند، چون این زمین ها غیر قانونی بوده، من گفتم که این کار توجیه اقتصادی ندارد. آقایان می خواستند در زمینی با کاربری ورزشی، بنای فرهنگی - ورزشی بنا کنند که این یعنی نقص قانون!

در کاربری ورزش نمی توان کافی شاپ، هتل، مغازه و… زد. حالا آقایان طوری وانمود می کنند که می خواستم یک حقی را از استقلال بگیرم. من مانده ام چرا یک نفر از وزارت مسکن حرفی نزد. فقط آقای حناچی که از جنس مسکن بود، اظهار نظر داشت.

بحثمعارض هم مطرح است. در زمان حضورم در وزارت ورزش هم نامه زدم که این زمین معارض دارد و قانونی نیست. این امکانات برای مردم است، مگر خود این آقا نگفت که چند قهرمان هم گرفته اند؟ خب آن ها هم جزو مردم بودند که امکانات را گرفته اند.

در برنامه ۹۰ اگر آقای خادم جواب جناب مدیرعامل را ندادند، چون اصلا به حرف های ایشان گوش نمی دادند و آن آقا سعی داشت کاغذهایش را به امیر خادم بدهد! واقعا پرسپولیس شانس آورد که آن زمین را قبول نکرد، وگرنه آن ها هم خلاف کرده بودند.



آقایان برای فرار از خلافی که انجام داده اند، اسم اجاره روی این قرارداد گذاشته اند که بازهم نمی توانند از زیر بار این خلاف فرار کنند. اینکه می توانند استقلال را از کمپ بیرون کنند یا نه را باید مراجع قانونی پاسخگو باشند.

در زمانی که در وزارت ورزش و جوانان مسئولیت داشتم، عنوان کردم که نباید ساخت و ساز ادامه داشت باشد چرا که وقتی بنایی را می سازند، معارض و ارزش افزوده پیدا می کند.

زمانی که استقلال را تحویل گرفتم، این تیم در زمین شماره ۲ آزادی و پشت ماشین های خود لباسشان را عوض می کردند. اما وقتی من آمدم زمین دستگردی را به مدت ۲ سال اجاره کردم و در AFC امتیاز خوبی را به دست آوردیم.

اینکه " فتح اله زاده " می گوید می خواستند این زمین را به من بدهند که پیشنهاد داده به استقلال بدهند حرف خنده داری است. مثل اینکه بخواهند من را فلک کنند و من بگویم به جای من پسر خاله ام را فلک کنید.



در مورد زمین های تلو هم باید بگویم که گفته اند این زمین ها مربوط به دوران آقایان " آقا محمدی " و " میر ولد " بوده که اشتباه است. این زمین ها برای زمان " آقای ایروانی " بوده که سند آن هم زمانی صادر شد که من در استقلال بودم و خود " آقای ایروانی " گفتند که دیر صادر شدن سند برای دچار نشدن سرنوشت این زمین به سرنوشت دفترهای لارستان و فروش به خاطر بدهی های استقلال است. این را هم بگویم که این زمین ها در کمربند سبز قرار دارد و آقایان فقط می توانند در آن گل و گیاه بکارند و نمی دانم این مبالغ از کجا آورده می شود.

ایشان تنها مدیری بودند که اموال استقلال را فروخته اند. ۲ دفتر در خیابان لارستان را به خاطر بدهی فروخته اند و دوست دارم جناب " فتح اله زاده " بگویند که آقای " بدرنیا " که ملک لارستان را خریده است چه کسی بوده و چه نسبتی با آقایان داشته است؟

زمانی که استقلال را تحویل گرفتم، ۲ طبقه از باشگاه را رهن داده بودند که ما ۸۰ میلیارد آن ها را پرداخت کرده و ساختمان را خالی کردیم.



من گفته ام که باشگاه باید چارت مالی و تراز داشته باشد که سایت باشگاه ادعا کرد چرا خود " واعظ " تراز ندارد؟ این ها دروغ و تهمت زدن است و من با مدارکی که ارائه کردم ثابت می کنم که تراز مالی ۳۱ تیر سال ۸۷ تا تیر ۸۸ به امضای هیئت مدیره باشگاه رسیده است و البته این امضاهای پای برگه جعلی نیست.

گفته اند که در زمان من باشگاه ۳/۵ میلیارد زیان داشته، باید بگویم که زمانی که ما تحویل گرفتیم ۳ میلیارد زیان داشته و وقتی تحویل دادیم به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون رساندیم و این موارد را باید وزارت ورزش شفا ف سازی کند.

این آقا استاد پیش خورکردن پول هم هست. سال ۸۷ که این باشگاه را تحویل گرفتم ایشان یک میلیارد از سال بعد که خودش حضور نداشته بود، یک میلیارد پولی که به دوران ما مربوط می شد را پیش خور کرده بودند.



زمانی هم که تحویل دادیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سازمان لیگ می خواستیم و ۳۰۰ میلیون هم بابت جام باشگاه های آسیا که با حساب آن یک میلیارد اول، مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از پول ما را از این آقا گرفته است و اگر آقای سعیدلو به قول خودش عمل می کرد و کمک دو میلیارد و هفتصد میلیون تومانی را می دادند. برای اولین سال در تاریخ باشگاه استقلال، سود به حساب باشگاه واریز می شد. جالب است که شنیدم " فتح اله زاده " پول اسپانسر فصل بعد را هم پیش خور کرده است.

ما ۵میلیارد بدهی را پرداخت کردیم چون صرفه جویی می کردیم و باشگاه را با ۱۸ تا ۲۰ نفر اداره می کردیم نه اینکه هر کس انتقاد کرد بیاوریم و مشاوره و معاونش کنیم و پول بیت المال را دور بریزیم.



" نجف نژاد " می گوید مصوبه ۱۶ میلیارد بوده که حالا ۲۴ میلیارد خرج شده. واقعا هیئت مدیره ای که از خرج کردن تیمش خبر ندارد چه کار کرده است؟ اگر هم خبر داشته که بدتر، ایشان هم قانون گریزی کرده اند و باید پرسید چرا پایان فصل مصاحبه کردید؟

بحثپرداخت پول اسپانسر به رحمتی هم خلاف مصوبه ی باشگاه است که در تاریخ ۱۴/۱۱ / ۷۸ تصویب شده است. بهتر بود آقایان اول قانونی که خودشان گذاشته اند را عوض می کردند و سپس این پول را به رحمتی می داند. البته من روی صحبتم با رحمتی نیست و منظورم این است که نفس کارشان ایراد دارد. حتی اگر رحمتی به باشگاه پورسانت هم داده باشد باز هم خلاف قانون انجام شده است.



می گویند استقلال را یکسال به ما بدهد تا فلان بکنیم و فلان نکینم. آقایان این استقلال ۴ سال است که دست شماست. پول مفت هم که در اختیار داشتید، هیئت مدیره هم که کاری به کارتان نداشت، از این بهتر می خواهید. در ضمن باید بگویم که معلوم است چه کسانی برای ماندن دست و پا می زنند. من که معاون وزیر بودم و مدیر عامل استقلال شدم یا این آقا که معلوم نیست از کجا آمده و حالا برای ماندن حاضر است مقابل چشم میلیون ها آدم، دست رییس خود را ببوسد؟

اینکه یک نامه ی دست نوشت در سربرگ باشگاه استقلال به امضای فردی می رسد که در سازمان است عجیب است. شاید این امضا به زور گرفته شده و باید دید اصلا چه کسی در وزارت این نامه را امضا کرده و آیا امضای " آقای سعید لو " بوده یا نه؟

در مورد پوشاک باشگاه قبل از آمدن ما قراردادی با " آل اشپورت " بسته شده بود که مبلغ ۲۸۰ هزار دلار برای ۲ سال بود. وقتی ما آمدیم آن قرارداد را فسخ کردیم و قراردادی جدید منعقد کردیم.



بحثعدم پرداخت من هم زمانی بود که " آقای سعید لو " عملکرد من را به بازرسی کل کشور ارجاع داد و آن ها در یکی از بندها اشاره کردند مدیرعامل که حقوق دریافت نموده مالیاتش کسر نشده و من هم جواب دادم که بنده در استقلال استخدام نبودم که اگر بودم شامل مزایای حق ماموریت و مرخصی و سنوات بودم و به همین دلیل می بایست ۵ درصد مالیات بپردازم و حالا من ۵ درصد هم از باشگاه استقلال طلبکارم.

جالب است که رییس امور مالی باشگاه باجناق شماست. " آقای فتح اله زاده " چطور می شود که مدیرعامل به امور مالی بگوید از من مالیات کم نکن؟

کار " گودرزی " و راهش قابل احترام است. او مقابل بداخلاقی و لمپنیزم ایستاده و جرأت این را داشت که آب در لانه ی مورچه بریزد. امیدوارم ایشان بدون ترس راه خود را ادامه بدهند و با کمترین اشتباه به سرانجام برساند.

راجع به مدیرعاملی و حضور در هیئت مدیره حرفی نزده ام و هیچ خبری نیست، لطفا توضیح بیشتری از من نخواهید. اینکه " قلعه نویی " گفته با همه کار می کند غیر از من، حتما اشتباهی به خبرنگاران انتقال داده شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار