|
|
کدخبر: ۱۷۱۴۸۶

۳۷ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

کارشناس فوتبال گفت: اگر بازی تدارکاتی خوبی هم داشتیم، باز هم من نسبت به صعود خیلی خوشبین نبودم، چه برسد به حالا که بازی دوستانه خوبی هم نداشته ایم

ابراهیم قاسمپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر مورد نحوه آماده سازی تیم ملی برای شرکت در رقابت های جام جهانی اظهار داشت: این سوالی است که اخیرا به کرات از ما پرسیده می شود. به نظر من آماده سازی تیم مناسب نبوده به این دلیل که در اردوی آفریقای جنوبی بازیکنان کلیدی و اصلی تیم ملی حضور نداشتند. همچنین بازی تدارکاتی خوبی هم برای تیم ملی در نظر گرفته نشد، اگر غرض از حضور در اردوی آفریقای جنوبی، آمادگی جسمانی تیم بود که همه بازیکنان در این اردو حضور نداشتند، اگر غرض انجام بازی دوستانه بود که بازی های خوبی برای تیم تدارک دیده نشده بود.

وی ادامه داد: کی روش خیلی برنامه هایش برای تیم را علنی نکرده، می گوید برنامه هایی داشتم که به فدراسیون دادم که به نوعی توپ را به زمین فدراسیون فوتبال بیندازد. او گفته که نمی خواسته اردوی آفریقای جنوبی را داشته باشد و افراد دیگری در این مورد تصمیم گرفته اند و به کرات اشاره کرده که این تصمیم من نبود و تصمیم فدراسیون بود. خب اگر تصمیم او نبود، پس اراده کی روش کجاست، اگر هم تصمیم خودش بود که در واقع اشتباه بود.

قاسمپور در مورد شانس تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی برزیل تاکید کرد: حتی اگر بازی تدارکاتی خوبی هم داشتیم، باز هم من نسبت به صعود خیلی خوشبین نبودم، چه برسد به حالا که بازی دوستانه خوبی هم نداشته ایم. البته در عین حال تاکید می کنم که گروه ما در جام جهانی خیلی سخت نیست و می شد گروه مان از این سخت تر باشد. مثلا اگر ایتالیا جانشین بوسنی می شد، کارمان واقعا دشوار می شد. اگر بازی تدارکاتی خوبی داشتیم بهانه هم دست کی روش نمی دادیم و می توانستیم امیدوار باشیم که جام جهانی را آبرومندانه به اتمام برسانیم.

عضو تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در مورد تیم های هم گروه ایران گفت: نیجریه فوتبالش فیزیکی است و ما مقابل تیم های قدرتی کم می آوریم. تجربه این تیم نسبت به نیجریه در جام جهانی بیشتر است اما باید این را در نظر بگیریم که در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست، مقابل آرژانتین شانس اندکی داریم و شانس مان برابر نیجریه ۱۵ درصد و برابر بوسنی ۳۰ درصد است. گرچه اصول و قواعد فوتبال می گوید هیچ شانسی برای صعود نداریم اما کار نشد ندارد.

ابراهیم قاسمپور در مورد اینکه کی روش در صورت نتیجه نگرفتن در برزیل، استقلال و سپاهان را مقصر می داند، تصریح کرد: فکر می کنم کی روش دنبال بهانه می گردد، ما هم بهانه دستش می دهیم. این مشکل را فدراسیون باید با تعامل بین مدیران و مربیان باشگاه ها و کادر فنی تیم ملی حل می کرد.

وی با اشاره به خاطرات دوره حضور در جام جهانی آرژانتین خاطرنشان کرد: آن زمان شرایط سختی داشتیم، یک تیم از آسیا و اقیانوسیه به جام جهانی می رفت و ما ارتباطات کمی داشتیم و دسترسی مان به فوتبال دنیا کم بود ولی امروز هر کانال تلویزیون را که باز کنی، فوتبال تیم های باشگاهی و ملی دنیا را تماشا می کنی. هلند در آن جام جهانی هم گروه ما بود که نایب قهرمان شد، پرو در اوج دورانش بود و اسکاتلند هم تیم شناخته شده ای بود. البته با وجود همه سختی ها، فکر می کنم ما بازی های تدارکاتی بهتری را پشت سر گذاشته بودیم که در حد خودمان خیلی خوب بود. مثلا در تورنمنت رئال مادرید شرکت کردیم.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار