|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۱۵

سرپرست فدراسیون سوارکاری اعلام کرد:

سرپرست فدراسیون سوارکاری از حضور تیم سوارکاری ایران در مسابقات آسیایی کره جنوبی با اسب های ایرانی خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود صیدانلو گفت: هفته پیش در اجلاس عمومی فدراسیون بین المللی سوارکاری در سوییس شرکت کردیم و در حاشیه این اجلاس با خانم " حیا " رییس فدراسیون بین المللی سوارکاری(fei) به توافقات خوبی دست پیدا کردیم.

وی بررسی منع قرنطینه اسب های ایرانی را یکی از این موارد توافق شده عنوان کرد و گفت: این مشکل ۳۳ سال به طول انجامید و همین موضوع باعثآسیب جدی به صنعت اسب در ایران شد که مهمترین آن در خصوص پرورش اسب ایرانی است، با این شرایط پرورش دهندگان اسب دیگر انگیزه ادامه فعالیت نداشته و در واقع به آرامی زمینه انقراض اسب ایرانی و واردات اسب های خارجی مهیا شد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری ادامه داد: وضعیت سوارکاران در ایران، صنعت پرورش اسب و به طور کلی مسائل مربوط به این رشته در کشورمان با حضور خانم " حیا " مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله نخست مقرر شد که تیم سوارکاری ایران با اسبهای خود در این پیکارها شرکت کند.

وی در خصوص المپیک آسیایی گفت: البته در این خصوص با فدراسیون جهانی، دامپزشکی جهانی و دامپزشکی ایران گفت وگوهای بسیاری انجام دادیم و در این خصوص به توافقات خوبی رسیدیم.

صیدانلو برگزاری کلاس های مربیگری و داوری در سطح جهانی را از دیگر نتایج نشست خود با رییس فدراسیون بین المللی سوارکاری عنوان کرد و گفت: این اقدام در راستای ارتقاء سطح علمی سوارکاری ایران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار