|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۳۴

با محرومیت قهرمانی نگاه مردم به داوران عوض شد

خبرگزاری تسنیم: داور بین المللی فوتبال کشورمان با انتقاد از شرایط موجود گفت که به اعتراض شان رسیدگی نمی شود و این موضوع شرایط نامناسبی را برای داوران ایجاد کرده است.

یدالله جهانبازی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، درباره عملکردش در فصل گذشته اظهار داشت: باید از خودم راضی باشم چون قضاوت های خوبی در طول فصل انجام دادم. کمیته داوران باید در مورد عملکردم نظر بدهد اما با توجه به قضاوت هایی که در چند دیدار برای تیم های پرسپولیس و استقلال، فینال جام حذفی و بازی پلی آف داشتم، از عملکردم راضی هستم.

وی افزود: من هم اشتباهاتی در قضاوت های خود داشته ام اما این اشتباهات تاثیرگذار نبود.

جهانبازی در پاسخ به این سوال که قبول دارد کنار کشیدن سعید مظفری زاده و محسن ترکی باعثبیشتر دیده شدن او در فصل گذشته شد، گفت: شاید اینطور به نظر می رسید اما با حضور مظفری زاده و ترکی هم قضاوت های خوبی انجام دادم. پیش از آغاز فصل تمرینات بیشتری انجام دادم و وزن خودم را پایین آوردم.

این داور بین المللی با اشاره به مقایسه میزان دستمزد داوران با مربیان و بازیکنان تصریح کرد: حق و حقوق داوران این مبالغی که داده می شود، نیست. سال گذشته تا پیش از نیم فصل دوم به هر داور بابت قضاوت ۵۰۰ هزار تومان و به کمک داور ۳۵۰ هزار تومان پرداخت می شد و در نیم فصل دوم این مبلغ از ۵۰۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار و از ۳۵۰ هزار تومان به ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: پول هایی که به ما می دهند یک ده هزارم دستمزد مربیان و بازیکنان هم نیست. به عنوان مثال من در فصل گذشته ۱۵ قضاوت انجام دادم که در مجموع چیزی در حدود ۹ میلیون تومان می شود. از این مبلغ ۱۰ درصد هم بابت مالیات کسر می شود.

جهانبازی در مورد هجمه های زیادی که فصل گذشته علیه داوران بابت قضاوت های آنها وجود داشت، عنوان کرد: قبول دارم که هجمه نسبت به داوری ها زیاد بود و اوج این هجمه ها بازی سپاهان - پرسپولیس بود. به نظرم در حق داوران بی عدالتی شد و داوران مظلوم واقع شدند.

وی درباره اینکه فکر نمی کند محرومیت محسن قهرمانی نگاه جامعه فوتبال و مردم را نسبت به داوران تغییر داد، گفت: دقیقا همینطور است. هنوز هم برخی از مربیان و حتی مردم دیدگاه شان نسبت به داوران با ذهنیت اتفاقات فصل گذشته است. مردم عادی مانند داستان محسن قهرمانی به داوران نگاه می کنند. ای کاش داستان محرومیت قهرمانی به صورت محرمانه باقی می ماند و به قول علی دایی به نوعی جمع و جور می شد.

داور بین المللی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که تاکنون با او تماسی مبنی بر رشوه دادن انجام شده یا نه، به تسنیم گفت: هیچ تماسی با من گرفته نشده است. من در شهر کوچک جونقان در ۴۵ کیلومتری شهرکرد زندگی می کنم که جمعیتی در حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر دارد. هنگامی که برای تمرین کردن به بیرون می روم همه برای من دست یا بوق می زنند. بنابراین اگر بخواهم قدم کجی بردارم همه متوجه می شوند.

جهانبازی اضافه کرد: خیلی از داوران و کمک داوران ما از قشر آموزش و پرورش هستند و بیشتر به خاطر عشق و علاقه به داوری در میادین حاضر می شوند اما دستمزد داوران خیلی پایین است. متاسفانه هر بار که اعتراض می کنیم، تغییری ایجاد نمی شود. میلیاردها تومان خرج اردوهای تیم ملی و حتی بانوان و تیم های پایه می شود اما به داوران که می رسند، کفگیرشان به ته دیگ می خورد!

وی با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کفاشیان نسبت به اعتراض داوران بی خیال است چون هر بار که به میزان دستمزدها اعتراض می کنیم، تغییری ایجاد نمی شود. سعید مظفری زاده در جلسه ای به کفاشیان اعلام کرد که به خاطر شخصیت او قضاوت می کنیم نه به خاطر اینکه رئیس فدراسیون فوتبال است. در طول این ۳،۴ سال هم تنها ۱۵۰ هزار تومان دستمزد داوران افزایش یافته است.

این داور فوتبال کشورمان با ناراحتی از افرادی که ۲ سال گذشته لیست داوران بین المللی را ارسال کرده بودند، گفت: بهتر بود که برای فرستادن اسامی داوران دقت بیشتری می کردند. نمی دانم چه کسانی این لیست را ارسال کردند اما می توانستند نام من را نیز در این لیست قرار دهند.

جهانبازی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال در نظر دارد برای مسابقات جام جهانی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را به برزیل ببرد و تنها یک یا دو نفر از داوران در این لیست حضور دارند. ای کاش فدراسیون که نسبت به داوران بی خیال است، چند داور نیز به همراه خود به جام جهانی می برد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار