|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۷۲

دبیر کل کمیته ملی المپیک:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: در نشست شورای المپیک آسیا روند ادامه برگزاری رقابت های کسب سهمیه المپیک جوانان اعلام شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی که برای شرکت در نشست شورای المپیک آسیا به بحرین سفر کرده بود اظهار داشت: در اجلاس ۲ روزه شورای المپیک آسیا جلسات مختلفی با نمایندگان بازی های آسیایی اینچئون در خصوص اسکان، ترانسفر، ثبت نام و تغذیه برگزار کردیم تا کاروان ورزشی کشورمان در مدت زمان حضور در این رقابت ها شرایط مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: در این نشست ۲ روزه مسئولان برگزاری بازی های آسیایی اینچئون، المپیک نوجوانان و بازی های ساحلی پوکت در ابتدا گزارشاتی در خصوص نحوه آماده سازی و میزبانی این بازیها ارائه کردند ودر ادامه جلساتی عمومی و تخصصی با نمایندگان برگزار کننده این بازی ها داشتیم اما در نشست تخصصی که با مسئولان برگزاری بازی های آسیایی اینچئون برگزار کردیم، ثبت نام ماقبل نهایی صورت گرفته تا در آینده از سوی فدراسیون و کادر فنی نفرات نهایی اعزامی به این بازی ها مشخص شوند.

وی ادامه داد: در این نشست از سوی مسئولان عالی رتبه کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا از ایران به همراه ۳ کشور دیگر که در جهت اصلاح اساسنامه و برگزاری دمکراتیک انتخابات مطلوب عمل کرده است خواسته شد تا گزارشی در این زمینه ارائه دهند و به عنوان دبیر کل کمیته گزارشی در این باره برای مدعوین و نمایندگان دیگر کشورها ارائه کردم که مورد توجه مسئولان IOC و OCA قرار گرفته و در میان ۴ گزارش ارائه شده به عنوان گزارش برتر انتخاب گردید و حتی از دیگر کشورهای آسیایی خواسته شد تا از تجربیات ایران در این زمینه بهره لازم را ببرند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به برگزاری جلساتی با نمایندگان کشورهای میزبان بازی های ساحلی پوکت، آسیایی اینچئون و المپیک نوجوانان اظهار داشت: ما فقط اکتفا به جلسات عمومی با نمایندگان این کشورها نکردیم، بلکه در جلسات تخصصی پیگیر موارد کاروان اعزامی کشورمان به این ۳ رویداد مهم بودیم به خصوص در جلسه ای که با مسئولان برگزاری بازی های المپیک جوانان نانجینگ داشتیم، آنها اعلام کردند ایران جزو کشورهای منظم در ارائه مشخصات و اسامی ورزشکاران خود است و برخلاف برخی کشورها تاکنون مشکلی در این باره با ایران نداشته اند.

شهنازی افزود: آنها همچنین روند ادامه برگزاری رقابت های کسب سهمیه المپیک جوانان را نیز اعلام کردند که این موارد را طی جلسه با مسئولان فدراسیون ها به اطلاع آنها خواهیم رساند.

وی خاطرن نشان کرد: در این نشست ۲ روزه به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن ارتباط با نمایندگان کمیته المپیک دیگر کشورها توانستیم ارتباط خوبی نیز با نمایندگان شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک برقرار کنیم تا فضای همدلی و همکاری خوبی در این زمینه ایجاد شود.

اجلاس ۲ روز منطقه ای شورای المپیک آسیا در منامه بحرین برگزار و از کشورمان شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و خانم اسلامیان نماینده امور بین الملل کمیته در آن حضور داشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار