|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۷۳

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به طور قطع درحال حاضر انتقاد از کی روش به ضرر فوتبال ما خواهد بود یک نوع ناسپاسی به حضور ما در جام جهانی است زیرا کی روش از لیگ مرده تیم را به جام جهانی برد.

ابراهیم آشتیانی پیشکسوت و کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص درستی یا نادرستی انتقاد از کی روش با توجه به شرایط کنونی بهخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهارداشت: من سالیان متمادی در این فوتبال حضور داشته ام فوتبال کشورمان را در ادوار متفاوت پی گیری کرده ام ولی باید عنوان کنم که فوتبال ما در سال ۹۸ با شناختن پدیده های همچون دایی، باقری، عابدزاده و مهدوی کیا در آسیا شناخته شده تر شد و همه به اقتدار فوتبال ایران پی بردند.

پس از ۹۸ و اجبار و اخطار AFC مبنی برحرفه ای بودن فوتبال من بارها اخطار داده ام که این فوتبال خروجی نخواهد داشت و صفر خواهم بود و هم اکنون هم به نقطه صفر خروجی رسیده بودیم.

وی در ادامه افزود: فوتبالی که در لیگ معتبر و برتر یک کشور خروجی نداشته باشد آن لیگ مرده تلقی می شود و باید آن را فاجعه نامید.

آشتیانی ادامه داد: متاسفانه در فوتبال امروزی که هیچ پدیده ای ظهور نیافته است و خروجی ندارد و این تیم به جام جهانی راه یافته است، آیا این هنر نیست؟!

پیشکسوت فوتبال کشورمان اضافه کرد: کی روش به نظر من از لیگ مرده تیم را جام جهانی برده است، این یک معجزه بوده و نباید ناسپاس بود.

وی تصریح کرد: شما می دانید اگر کی روش از بازکینان لیگ برتری استفاده می کرد به طور قطع تا سالیان متمادی این تیم نمی توانست جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.



کی روش با بررسی لیگ برتر کشورمان و اینکه از این لیگ به نتیجه ای نمی رسد سراغ بازیکنان به اصطلاح دورگه رفت و شما دیدید نتیجه لازم را گرفت و همه دانستیم که لیگ ما پتانسیل لازم را برای صدور بازیکن به تیم های در راستای موفقیت در برزیل را ندارد.

آشتیانی بیان کرد: ما اگر خودخواه بودیم هیچ وقت به جام جهانی نمی رفتیم زیرا تیم المپیک ما علی رغم گذشت بیش از چهل سال نتوانسته است به المپیک راه پیدا کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص درستی یا نادرستی انتقاد از کی روش تاکید کرد: شما اجازه دهید کی روش کارخود را انجام دهد، چرا با انتقاد خودتان عملاً باعثنابودی و ضعف تیم ملی و آبروریزی برای کشورمان می شوید. الآن به هیچ وجه انتقاد درست نیست زیرا وضع تیم ملی روز به روز برتر می شود و هیچ چیزی عاید فوتبال کشورمان نمی شود، باور کنید شخص کی روش زحمت کشیده است و با سه بازی خوب مقابل لبنان، قطر، کره ی جنوبی توانست باز هم کام ایرانیان را شاد کند و در حال حاضر انتقاد از کی روش ناسپاسی به حضور ما در جام جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست هواداران مبنی بر حضور " علی دایی " در تیم ملی گفت: علی کریمی فوتبالیست تمام نشدنی فوتبال ایران است و می توان به عنوان تنها خروجی لیگ برتر از آن ها نام برد که با وجود سن بالای بازیکنان همچنان فعال ظاهر می شود.

آشتیانی عنوان کرد: به نظر من یک مربی باید مدیریت فراوانی داشته باشد و این گونه مسائل را مدیریت کند، من کاری به درخواست هواداران ندارم زیرا هواداران علی کریمی را دوست دارند و خواهان حضور وی هستند ولی این نظر سرمربی تیم است که در صورت لزوم و نیاز به طور قطع وی را به تیم ملی دعوت می کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه با اشاره به اخراج رحمتی و در پاسخ به سوال آیا اینکه وی به تیم ملی بازگردانده شود یا نه؟! اظهار کرد: من با کی روش در مورد این قضیه صحبت کرده ام و به نظر می رسد حرکتی از بازیکن صورت گرفته است که کی روش هیچ گاه متقاعد نمی شود که رحمتی به تیم ملی برگردانده شود، این حق یک سرمربی تیم است که از رحمتی یا هیچ کس بازیکن دیگری استفاده نکند که به نظر من نباید رحمتی چنین حرکتی را انجام می داد و کار اشتباهی انجام داده است. اگر مربی نتواند مدیریت کنترل بازیکن را داشته باشد که دیگر سرمربی نیست و به طور قطع کی روش در قبال حرکت رحمتی با وی هیچ گونه خصومت شخصی ندارد و سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نظم و انضباط را ملاک قرار داده اند و باید نظرشان را پذیرفت.

وی ادر مورد این که آیا تیم ملی در جام جهانی موفق خواهد شد یا نه؟ افزود: به طور قطع تیم ملی در جام جهانی موفقیت لازم را کسب می کند زیرا در سابق تیم از میانگین سنی ۳۱ تا ۲۹ سال را داشت ولی اکنون میانگین سنی ۲۷ تا ۲۵ را دارد و این یعنی این که یک تیم جوان شده و فعال را ما در اختیار داریم و این جوانگرایی رمز موفقیت ما در برزیل خواهد بود.

آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که تیم ملی فوتبال کشورمان با همه بازیکنان خوب خود ضمن کسب موفقیت اعتبار فوتبال کشورمان در آسیا را با بازی های خوب خود در برزیل به اثبات رسانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار