|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۹۱

کفاشیان:

علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال گفت: امروز، روز آخر تمرین تیم ملی پیش از حضور در اتریش است و تمرینات تیم ملی در اروپا جدی تر پیگیری خواهد شد.

به گزارشگروه ورزش باشگاه خبرنگاران، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال گفت: امروز، روز آخر تمرین تیم ملی پیش از حضور در اتریش است و انشاءالله تمرینات تیم ملی در اروپا جدی تر پیگیری خواهد شد.

وی در این باره گفت: لژیونرها نیز بازی های باشگاهی خود را انجام دادند و در اردوی اتریش به تیم ملی می پیوندند. در این اردو کار جدی تر پیگیری خواهد شد و بوی جام جهانی احساس می شود. امیدواریم تیم ملی به نوعی آماده شود تا در جام جهانی بازی هایی که شایسته مردم ایران است را انجام دهد.

رئیس فدراسیون درباره اینکه ارزیابی بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا از استادیوم های ایران برای میزبانی از جام ملت های آسیا چطور بوده، گفت: خوشبختانه گزارش ها خوب بوده و ما برای دو، سه ورزشگاهی که نیمه کاره هستند تعهد دادیم تا تکمیل شوند. مذاکراتی با شیخ سلمان انجام دادم و از او خواستم از میزبانی ایران حمایت کند. ایران نقصی برای میزبانی ندارد و توانایی میزبانی از مسابقات جام ملت های آسیا را هم دارد.

کفاشیان ادامه داد: فکر می کنم رقابت اصلی برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا بین ایران و امارات باشد و ما هم باید در این خصوص مذاکراتمان را انجام بدهیم. من از شیخ سلمان پرسیدم که آیا تکلیف میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ آبانماه امسال مشخص می شود که او گفت، بعد از جام ملت های آسیای استرالیا این مسئله مشخص می شود. باز هم تاکید می کنم که طبق اسناد و بازدیدهای نماینده های کنفدراسیون فوتبال آسیا ما توانایی میزبانی جام ملت های آسیا را داریم.

وی وضعیت آمادگی تیم ملی را خوب توصیف کرد و گفت: مسلما می توانیم اردوی خوبی در اتریش برگزار کنیم. بازیکنان لژیونرمان هم به تیم ملی اضافه می شوند تا بتوانیم ۳ مسابقه تعیین کننده در اتریش انجام دهیم. بعد از آن هم اردوی ۲۰ روزه ای را در برزیل داریم و یک بازی دوستانه هم انجام می دهیم. همانطور که گفتم کاملا بوی جام جهانی را احساس می کنیم و باید جدی تمرین کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.

کفاشیان در واکنش به اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه نقل قولش در خصوص کارلوس کی روش بد منعکس شده است، گفت: اعتقاد من هم مانند وزیر ورزش است. یک دست گرمکن نباید باعثشود تا به این اندازه سرو صدا در دنیا ایجاد شود. باید جنبه های مثبت صعود به جام جهانی را در نظر بگیریم؛ اینکه با عنوان تیم اول به این مسابقات صعود کردیم وگرنه مسئله لباس ها با جلسه سرمربی تیم ملی و آل اشپورت حل می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: متاسفانه در این وضعیت رسانه ها با چند نفر مصاحبه ای انجام دادند که در جهان تاثیر بدی روی فوتبال ما گذاشته است. وزیر ورزش آنقدر پول در اختیار ما گذاشته که بتوانیم برای گرمکن و لباس هزینه کنیم. همین اردوی اتریش که در پیش است هزینه اش بسیار بیشتر از اردوی آفریقای جنوبی است اما نمی توانم آن را اعلام کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ملی پوشان در جام جهانی پاداشی در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: فعلا در این خصوص تصمیم نگرفته ام.



رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه دولت نمی تواند برای تمدید قرارداد کی روش با ایران دخالتی داشته باشد، عنوان کرد: کی روش گزینه اول و جدی ما برای سرمربیگری تیم ملی پس از جام جهانی است. ما سرمربی آینده را فقط برای جام ملت های آسیا نمی خواهیم بلکه قراردادمان باید طوری تنظیم شود که تا جام جهانی ۲۰۱۸ یک نفر هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد.

کفاشیان افزود: برای این منظور فدراسیون نباید چالش مالی داشته باشد و دولت هم باید کمک کند چون بدون کمک دولت ما فقط می توانیم پول سال اول قرارداد کی روش را بدهیم و بعد از آن به مشکل می خوریم. ضمن اینکه به غیر از تیم بزرگسالان سرمربی تیم های المپیک و ساحلی هم خارجی هستند و باید برای آنها هم هزینه کنیم. واقعا درآمد ما برای اداره کردن ۱۶،۱۷ تیم ملی کم است. اگر فقط تیم ملی بزرگسالان را داشتیم مشکلی نبود.

وی در خصوص اینکه با کی روش برای تمدید قرارداد صحبتی شده است یا نه، گفت: در این خصوص صحبت خاصی نداشتیم و فقط یک جلسه با هم برگزار کردیم.

کفاشیان در واکنش به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر نصرالله سجادی اعلام کرده توانایی پرداخت دستمزد کی روش را داریم اما دولت دخالتی در این مسائل نمی کند، عنوان کرد: ما می توانیم با کی روش قرارداد ببندیم اما وزارت ورزش هم باید به ما کمک کند. همینطور که اکنون به جام جهانی می رویم و بخشی از هزینه های ما را وزارت ورزش می دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: بعد از بازگشت از جام جهانی از سوی فیفا پاداش حضور در این مسابقات را می گیریم که علاوه بر پرداخت بدهی ها تا آخر سال هم وضع خوبی خواهیم داشت.

کفاشیان درباره اینکه بهتر نیست با این پول خوب قرارداد کی روش هم تمدید شود، گفت: با این پول خیلی کارها می توانیم انجام دهیم اما بالاخره کی روش هم باید به ما تخفیف بدهد.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال ۸ میلیون دلار از فیفا دریافت خواهد کرد، گفت: این پاداش جدا از یک و نیم میلیون دلاری است که برای تدارکات و بازی های ما داده می شود و فقط پاداش حضور در جام جهانی است. اگر بتوانیم یک مرحله بالاتر برویم این مبلغ ۱۰ میلیون دلار خواهد شد و اگر دو مرحله پیش برویم پاداش ما ۱۴ میلیون دلار خواهد شد.

کفاشیان در خصوص وضعیت خسوس کاندلاس در تیم ملی فوتسال گفت: از عملکرد خسوس رضایت داریم و بچه های تیم ملی نیز شایستگی خود را نشان دادند. آنها در مسابقات قهرمانی آسیا هم مقتدر عمل کردند و برابر ژاپن بازی خوبی از خود نشان دادند.

وی افزود: خسوس تا جام جهانی در تیم ملی خواهد ماند و هدایت تیم ملی فوتسال را بر عهده دارد. او در مسابقات آسیایی هم تیم جوانی داشت و این تیم آینده دار است.

کفاشیان در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه چقدر احتمال ماندن کی روش در تیم ملی وجود دارد، عنوان کرد: در این چند روز که پیش رو داریم با وزارت ورزش و جوانان و نماینده دولت جلساتی خواهیم داشت که این جلسات تاثیر زیادی در این مسئله دارد. می خواهیم تا قبل از رفتن تیم ملی به برزیل این موضوع را نهایی کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: کی روش بارها تمایلش را به تمدید قرارداد نشان داده و اکنون هم تمایل دارد بماند اما بالاخره باید تخفیف بدهد و ما هم از او تخفیف خواهیم گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار