|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۳۴

زمانی که آمدم جو رختکن تیم آشفته بود

خبرگزاری تسنیم: سرمربی شیلیایی منچسترسیتی پس از قهرمانی تیمش گفت که این قهرمانی مردان او را اشباع نخواهد کرد و آنها در اولین فرصت تلاش خود را برای کسب جام های بعدی آغاز می کنند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مانوئل پیگرینی پس از پیروزی شب گذشته(یکشنبه) تیمش برابر وستهام در ورزشگاه اتحاد که دومین قهرمانی آبی پوشان شهر منچستر در سه فصل گذشته را قطعی کرد، گفت: تیم های بزرگ نمی توانند به کسب یک جام راضی باشند. این نکته بسیار مهمی است. امروز جشن می گیریم اما از فردا تلاش برای فصل آینده را دوباره شروع می کنیم، چون این تیم و بازیکنانش لیاقت جام های بیشتری را دارند.

پیگرینی ۶۰ ساله شیلیایی حالا اولین مربی غیراروپایی است که لیگ برتر انگلیس را فتح می کند و به بالاترین افتخار در فوتبال جزیره دست می یابد. با این حال او قصد ندارد سرنوشت فصل گذشته برای تیمش تکرار شود، وقتی که دفاع ضعیفی از عنوان قهرمانی اش داشت و جام را به منچستریونایتد تقدیم کرد.

پیگرینی افزود: حالا که جام را برده ایم می خواهیم مروری متعادل تر بر عملکردمان در طول سال گذشته داشته باشیم؛ نگاه به نکات مثبت، منفی و آن بخش هایی که تیم مان نیاز به تقویت دارد. ما باید به همکاری مان به عنوان یک تیم ادامه دهیم. این فصل برای ما فصلی زیبا و فوق العاده بود اما ما همیشه باید به روند پیروزی ها و پیشرفت مان ادامه دهیم و در سریع ترین زمان ممکن کار خود را برای نمایش مقتدرانه در فصل آینده آغاز کنیم.

با وجود خطری که اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی سیتی را تهدید می کند، شرایط اقتصادی قهرمان جدید انگلیس بدان معناست که آنها توانایی تبدیل شدن به یک ابرقدرت را در فوتبال جزیره دارند.

طبق گزارش ها پیگرینی و تمامی دستیاران او و اعضای تیم قرار است امروز به ابوظبی سفر کنند تا آنجا خستگی یک فصل را از تن در کرده و همچنین با شیخ منصور بن زاید آل نهیان، مالک باشگاه دیدار کنند.

پیگرینی تصریح کرد: من فکر نمی کنم که قهرمانی سیتی در این فصل شروع یک روند خاص باشد، چون این تیم از چند سال پیش تلاش خود را آغاز کرده است. پیش از آن هم البته منچسترسیتی تیمی بزرگ بود که هواداران زیادی داشت البته آن تیم نمی توانست برای قهرمانی بجنگد. در چهار سال گذشته اما این روند فرق کرده است.

پیگرینی برخلاف روبرتو مانچینی، سرمربی پیشین منچسترسیتی و همچنین ژوزه مورینیو، مربی است که خیلی ها او را به خاطر رفتار و نگرشی که در برقراری ارتباط با بازیکنانش دارند، تحسین کرده اند. رابطه احساسی و علاقه ای که میان او و بازیکنانش وجود دارد را به وضوح می شد در جشن قهرمانی تیم دید زمانی که بازیکنان تیم او را در آغوش گرفته و به هوا پرتاب می کردند. این رابطه دوستانه چیزی است که پیگرینی آنها را حاصل آرام سازی جو تیم می دانست. او گفت اولین کاری که در بدو ورودش به من سیتی انجام داده است ترمیم جو آشفته تیمی بود که سال گذشته آن را از روبرتو مانچینی تحویل گرفت.

پیگرینی خاطرنشان کرد: بازی که تمام شد وقت جشن گرفتن بود، هر نوع جشنی که آزاد بود. با این حال حقیقت این است که از زمانی که من پایم را در منچسترسیتی گذاشتم، روابط میان بازیکنان چندان جالب نبود و اینکه جو رختکن تیم آرام باشد بسیار مهم بود. ما همه آنها را نسبت به شیوه ای که باید بازی کنند و اهمیت اینکه باید با یکدیگر دوست و صمیمی باشیم توجیه کردیم.

تیم پیگرینی فصل را در شرایطی به پایان می رساند که با ثبت ۱۰۲ گل زده در لیگ برتر و ۱۵۶ گل در تمامی رقابت ها بهترین خط هجومی را در میان تمام تیم های انگلیس دارد. این همان چیزی است که پیگرینی حاصل فلسفه بازی تیمش می داند.

سرمربی شیلیایی آبی پوشان شهر منچستر عنوان کرد: زدن یک گل و پس از آن در لاک دفاعی فرو رفتن و در کمین ضدحمله نشستن کار آسانی است. برای من اما قهرمان شدن با این شیوه لذت بخش نیست. قهرمانی به آن شیوه ای که ما آن را کسب کردیم با ۱۰۲ گل زده و رکوردشکنی در سایر رقابت ها، فلسفه بازی منچسترسیتی است. ما باید اینگونه بازی کنیم، چون بازیکنانی که بتوانند این کار را انجام دهند داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار