|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۱۵

سایت " اسپورت مل " در گزارشی می نویسد؛

سایت اسپورت مل در گزارشی ده بازیکن برتر تاریخ ایران را معرفی کرده است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسپورت مل، فوتبال ایران در زمان های مختلف افتخارآ فرینی های زیادی کرده است به عنوان مثال پیروزی دو بر یک این تیم مقابل آمریکا یکی از لحظات تاریخی برای فوتبال این کشور است ایرانی ها امید دارند در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دوباره افتخار آفرینی کنند.

در این میان نگاهی می اندازیم به ده بازیکن برتر تاریخ ایران:

۱۰ - جواد نکونام: این بازیکن از سال ۲۰۰۰ برای تیم ملی ایران به میدان رفته است. در جام جهانی برزیل این بازیکن کاپیتان تیم ایران خواهد بود، جواد نکونام در ۱۳۶ بازی ملی ۳۷ گل به ثمر رسانده است.

۹ - حسن روشن: این بازیکن در بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۰ برای تیم ملی ایران هنرنمایی کرده است و در ۴۸ بازی ملی ۱۳ گل به ثمر رسانده است.

۸ - احمد رضا عابدزاده: این بازیکن یکی از معروف ترین بازیکنان تاریخ ایران است عابدزاده در طول جام جهانی ۱۹۹۸ بازی های درخشانی به نمایش گذاشت عابدزاده ۷۹ بازی ملی در کارنامه دارد.

۷ - ناصر حجازی: حجازی نیز یکی از دروازه بانان بزرگ ایران است و ۶۲ بازی ملی برای تیم ملی ایران انجام داده است.



۶ - کریم باقری: این بازیکن در یک بازی ملی به تنهایی ۷ گل به ثمر رسانده است، باقری در بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ برای تیم ملی ایران به میدان رفته و در ۸۷ بازی ملی ۵۰ گل به ثمر رسانده است.

۵ - خداداد عزیزی: عزیزی یکی از ملی پوشان ایران است که در جام جهانی ۱۹۹۸ مقابل آلمان به میدان رفته است، این بازیکن بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ برای ایران به میدان رفته و در ۴۷ بازی ملی ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

۴ - علی پروین: پروین یکی از اسطوره های تاریخ باشگاه پرسپولیس است، این بازیکن در طول مرحله ی انتخابی جام جهانی ۱۹۷۸ یکی از مهره های کلیدی تیم ایران بوده است، پروین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ برای ایران به میدان رفته و در ۷۶ بازی ملی هشت گل به ثمر رسانده است.

۳ - مهدی مهدوی کیا: این بازیکن یکی از معروفترین گل های تاریخ ایران را به ثمر رسانده است، در جام جهانی ۱۹۹۸ در بازی مقابل آمریکا گل دوم تیمش را به ثمر رساند.



مهدوی کیا بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ برای ایران به میدان رفته و در یازده بازی ملی سیزده گل به ثمر رسانده است.

۲ - علی کریمی: کریمی تکنیکی ترین بازیکن تیم ایران است و در بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۳ برای ایران به میدان رفته است و در ۱۲۷ بازی ملی ۳۸ گل به ثمر رسانده است.



۱ - علی دایی: دایی رکورد دار گلزن ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است، این بازیکن در بایرن مونیخ نیز بازی های درخشانی به نمایش گذاشت، دایی در بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ برای ایران به میدان رفته است و در ۱۴۹ بازی ملی ۱۰۹ گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار