|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۹۸

مسابقه جایزه بزرگ کوهستان با نام جام گردشگری چشمه سبز گلمکان توسط هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی مورخ ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالله تکلو در سومین نشست رسانه ای هیأت های ورزشی که روز ۲۲ اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری کوهستان در رشته کراس کانتری با عنوان جام گردشگری چشمه سبز گلمکان روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در این منطقه زیبا برگزار خواهد شد.



وی افزود: این رقابتها با حضور دوچرخه سواران برتر سراسر کشور و حمایت شرکت تعاونی تفریحی و گردشگری چشمه سبز گلمکان و به صورت یک مرحله ای به منظور انتخاب تیم ملی کشور برگزار می شود.


نایب رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان استان، فرمانداری شهرستان چناران، شهرداری، شورای شهر و نیروی انتظامی گلمکان امیدواریم بتوانیم این رقابتها را به نحو شایسته و مطلوبی برگزار کنیم.


وی برگزاری اینگونه رقابتها را در استان حائز اهمیت دانست و ادامه داد: برگزاری این مسابقات باعثایجاد انگیزه در ورزشکاران می شود چرا که شاهد هستیم که دوچرخه سواران کوهستان استان با جدیت بیشتری تمرینات خود را پیگیری می کنند.

تکلو با اشاره به پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی ثامن الائمه، افزود: این پیست به عنوان یک سرمایه ملی از شرایط فنی خوبی برخوردار است که با تکمیل تجهیزات سخت افزاری و ایجاد یک خوابگاه می تواند مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات مختلف کشور و اردوهای تیم های ملی کشور باشد.


وی به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ کشور در سال گذشته در این پیست، تصریح کرد: قطعاً میزبانی مسابقات و اردوهای کشوری در سطوح مختلف رشد و ارتقاء دوچرخه سواری در استان را به دنبال خواهد داشت.


نایب رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: با حضور نیروهای فنی موجود در هیات و ظرفیتهای خوبی که در دوچرخه سواری استان وجود دارد می توانیم با حمایت حامیان مالی و گسترش این رشته ورزشی ارتقاء سلامت جامعه را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه نهادینه شود، افزود: استفاده مردم از دوچرخه علاوه بر ارتقاء تندرستی و سلامت در کاهش معضلات ناشی از ترافیک شهری و آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود.

مجید ناصری گلمکانی مربی، مدرس و داور بین المللی دوچرخه سواری استان که سرپرستی فنی این رقابتها را بر عهده دارد نیز در این نشست خبری گفت: به دلیل سطح فنی و شرایط جغرافیایی مطلوب مسیر مسابقه، ۴۰ نفر از برترین های رده بندی کشور برای شرکت در آن فراخوانده شده است.


سرپرست فنی مسابقات دوچرخه سواری کوهستان جام گردشگری چشمه سبز گلمکان، ادامه داد: مسیر در نظر گرفته شده برای این رقابتها به صورت نقطه به نقطه با مسافت حدود ۲۶/۵ کیلومتر و افزایش ارتفاع تا حدود هزار و ۵۰ متر از گذرگاه های آبی و موانع لازم برخوردار است که باعثمی شود مسابقات منحصر به فردی را شاهد باشیم.


سرپرست فنی مسابقات دوچرخه سواری جام گردشگری چشمه سبز گلمکان با اشاره به همکاری مطلوب این شرکت تعاونی در برگزاری این رقابتها بیان کرد: تلاش داریم در برگزاری این مسابقات تمامی استانداردهای مد نظر فدراسیون جهانی رعایت شود و امیدواریم بتوانیم در آینده این مسابقات را به عنوان یک رویداد بین المللی معرفی کنیم.


رییس هیأت رییسه شرکت تعاونی تفریحی و گردشگری چشمه سبز گلمکان نیز در این نشست خبری با اشاره به تاریخچه و جاذبه های مطلوب این منطقه گردشگری گفت: این منطقه با مناظری بسیار زیبا از ظرفیتهای خوبی برای جذب انواع گردشگر برخوردارست.


فیروز حسینی با بیان اینکه چشمه سبز گلمکان در کشور گمنام مانده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری مطلوب این رقابتها ظرفیتهای فراوان این طبیعت زیبا و شهر گلمکان را به استان و کشور بشناسانیم.


وی بیان کرد: این منطقه با برخورداری از سالن های همایش و اماکن اقامتی، فضای مناسبی برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی و استفاده عموم ایجاد کرده است که با تدابیری که اندیشیده شده امیدواریم با حضور مردم در پایان هفته شاهد برگزاری مطلوب این رویداد بزرگ ورزشی در چشمه سبز گلمکان باشیم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار