|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۹۸

عابربانک استقلال نیستم

خبرگزاری تسنیم: عضو جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد که سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال برای او زود است.

سید سعید رضا سیف افجه ای در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، درباره سوابق خود اظهار داشت: در زمان مدیریت کاظم اولیایی، واعظ آشتیانی و علی فتح الله زاده در دو مقطع مدیریتی اش، مسئولیت کانون هواداران استقلال در دبی را بر عهده داشتم و هر زمان که استقلال به این شهر سفر می کرد، با مسئولان استقلال جلسه ای برگزار می کردم. مدیرانی که از آنها نام بردم، در جریان ارتباطم با باشگاه استقلال بودند.

وی ادامه داد: همیشه دنبال این بودم که به استقلال از راه های تجاری کمک کنم و حتی در این زمینه نامه نگاری هایی با این باشگاه در زمان مدیریت واعظ آشتیانی و علی فتح الله زاده انجام دادم. این مسائل را عنوان کردم تا بگویم با استقلال ارتباط تنگاتنگ داشته ام.

عضو هیئت مدیره استقلال تصریح کرد: این گونه نبوده که همیشه در دبی حضور داشته باشم و حداقل ماهی یک بار به ایران می آمدم و برای برخی از بازی های استقلال به ورزشگاه می رفتم. تا حدی به استقلال اشراف دارم که می دانم که این تیم در طول تاریخ علاوه بر داشتن ستارگانی چون رضا جباری و مجتبی جباری، بازیکن دیگری با فامیلی جباری به نام بابک جباری که پسر محمد جباری، تدارکات استقلال است؛ داشته که در این تیم بازی کرده است!

افجه ای با بیان اینکه امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی، علیرضا منصوریان و مرحوم ناصر حجازی او را می شناختند و می شناسند، تاکید کرد: من به یک باره پیدا نشده ام و منتظر روزی بودم که وارد استقلال شوم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه و از طریق چه کسی برای اسپانسری استقلال وارد مذاکره با مسئولان وزارت ورزش و جوانان شد؟ گفت: وقتی استقلال با جدایی پژمان منتظری و فرهاد مجیدی که رفتنش آتش به دلم زد و همچنین مسائل مالی دچار مشکل شد، به این فکر بودم که بتوانم به این تیم کمک کنم. به همین دلیل حدود ۲،۳ هفته پیش از طریق یکی از دوستان نزد امیر رضا خادم رفتم و پیشنهاد دادم که بتوانم گوشه ای از کار را در باشگاه استقلال بگیرم.

افجه ای در مورد اینکه منظورش از یکی از دوستان امیر قلعه نویی است یا نه، عنوان کرد: خیر، این دوست قلعه نویی نبود. قلعه نویی با وجود اینکه به من لطف دارد اما هیچ زمان از او نخواستم برای ورود به استقلال کاری انجام دهد. همانطور که او دخالتی در مسائل مدیریتی و مالی ندارد، ما هم دخالتی در مسائل فنی نداریم چون روحیه قلعه نویی را می شناسیم که اجازه دخالت در مسائل فنی نمی دهد و با همین روحیه توانسته سال ها در فوتبال ایران درخشش داشته باشد.

عضو هیئت مدیره استقلال با بیان اینکه فردی که او را به وزارت ورزش معرفی کرد، ورزشی نبود، اظهار داشت: در جلسه ابتدایی با مسئولان زوارت ورزش و جوانان، خادم برای نخستین بار مرا دید و شناختی از من نداشت.

وی با اشاره به توقعات هواداران استقلال برای حل مشکلات مالی این تیم اضافه کرد: استقلال و پرسپولیس را نباید با تیم های دیگر مقایسه کرد چون این دو تیم حتی در دنیا خاص هستند اما حواشی باعثشده که هر قسمت آن نیاز به یک «وزارتخانه» برای حل مشکل آن قسمت داشته باشد. با این وجود ما به عنوان اسپانسر باشگاه سرمایه گذاری می کنیم که ضرر نکنیم. من پس از ایرانیان دبی، دو شرکت تجاری دارم. درست است که به استقلال علاقه مند هستم ولی برای خودم یکسری حساب و کتاب دارم.

عضو هیئت مدیره استقلال در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی استقلال دارد، به تسنیم گفت: هر گروهی که راس کادر فنی باشند، دخالتی در کار آنها نخواهیم داشت. چند سال است که مجیدی را می شناسم و با وجود اینکه دوست نداشتم او از فوتبال خداحافظی کند اما راه درستی انتخاب کرده و به این نتیجه رسیده که برای اینکه به اوج سطح مربیگری برسد، باید چند تیم در سطح رده های سنی مختلف را هدایت کند. یکی از ارکان آینده استقلال مجیدی است اما مربیگری در استقلال برای او زود است.

افجه ای در خصوص اینکه ممکن است برخی ها او را عابر بانک استقلال معرفی کنند، عنوان کرد: من عابربانک استقلال نیستم. خیلی ها مانند حسین هدایتی و یک نفر دیگر که نمی خواهم نامی از او بیاورم در فوتبال حضور پیدا کردند و عابربانک بودند اما روش آنها فرق می کرد. ما با اتاق فکر و کمی پول به استقلال آمده ایم.

وی در مورد اینکه آیا به سرمربی استقلال قول می دهد مشکلی برای جذب بازیکن نداشته باشد، تصریح کرد: صددرصد همینطور خواهد بود چون اگر خیال شان راحت نباشد، چه دلیلی دارد که ما حضور داشته باشیم؟ سرمربی و کادر فنی خیال شان راحت باشد که مشکلی برای جذب بازیکن نخواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره استقلال در خصوص تکلیف مدیرعامل به تسنیم گفت: وزارت ورزش پیشنهاد خود را در خصوص مدیرعاملی با اعلام گزینه هایی چون بهرام افشارزاده و یکی دو نفر خارج از هیئت مدیره داده اما شنبه همه چیز مشخص می شود. علی فتح الله زاده هم یکی دیگر از گزینه های مدیرعاملی است و قانونا لزومی ندارد که مدیرعامل حتما از بین افراد هیئت مدیره انتخاب شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار