|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۲۶

وعده خادم برای رعایت سقف بودجه استقلال و پرسپولیس

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: امکان تخطی از سقف بودجه در چهاردهمین دوره لیگ برتر نزدیک به صفر است.

مهدی تاج در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در مورد سقف بودجه پیشنهادی باشگاه های حاضر در چهاردهمین دوره لیگ برتر اظهار داشت: تمامی باشگاه ها سقف پیشنهادی خود را به سازمان لیگ اعلام کردند که بر مبنای آن رقم پیشنهادی صبای قم ۸.۵ میلیارد تومان، نفت مسجد سلیمان ۱۱.۵ میلیارد تومان، ملوان انزلی ۷ میلیارد تومان، نفت تهران ۱۸ میلیارد تومان، پیکان ۱۱.۵ میلیارد تومان، راه آهن ۱۱ میلیارد تومان، پدیده مشهد ۸ میلیارد تومان، ذوب آهن اصفهان ۱۴ میلیارد تومان، استقلال خوزستان ۱۴ میلیارد تومان، گسترش فولاد تبریز ۱۳ میلیارد تومان و سایپا ۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: فولاد خوزستان هم ۲۷ میلیارد پیشنهاد داده که با توجه به آسیایی بودن این تیم ۱۸ میلیارد هزینه تیم بزرگسالان و ۹ میلیارد هزینه تیم های پایه آن خواهد شد و تراکتورسازی با شرایطی مشابه ۱۹ میلیارد پیشنهاد داده که یک میلیارد تومان آن صرف تیم های پایه خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در مورد پیشنهاد ۲۸ میلیارد تومانی سپاهان تصریح کرد: این بودجه مورد موافقت سازمان لیگ قرار نگرفته و تنها در صورتی قابل قبول است که ۱۵ میلیارد تومان برای تیم بزرگسالان و ۱۳ میلیارد باقی مانده برای تیم های پایه هزینه شود.

تاج در مورد وضعیت بودجه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: با توجه به وضعیت نامشخص این دو تیم در زمانی که سازمان لیگ چنین درخواستی از باشگاه ها کرده بود، رقمی از این طرف این دو باشگاه به دلیل نداشتن مدیرعامل در آن مقطع اعلام نشده، اما طبق صحبت های صورت گرفته با امیر رضا خادم مقرر شد استقلال ۱۵ و پرسپولیس ۱۸ میلیارد تومان برای فصل آینده در نظر بگیرند.

وی گفت: در مورد بودجه این دو باشگاه با خادم جلسات مفصلی داشتم که او بر تعهد این دو باشگاه بر رعایت سقف تاکید کرد. آنها نیز باید این سقف را رعایت کنند که البته در مورد پرسپولیس با توجه به آسیایی بودن این تیم، سقف بودجه ۱۸ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره امکان تخطی باشگاه ها از سقف بودجه تاکید کرد: در لیگ چهاردهم شرایط با گذشته فرق دارد. باشگاه ها با حسابرسی و بازرسی قانونی روبرو هستند و بودجه آنها براساس این حسابرسی و بازرسی تایید می شود. ضمن آنکه این بودجه مصوب هیئت مدیره باشگاه هاست و امکان تخطی از آن نزدیک به صفر است.

وی یادآور شد: باشگاه ها طبق قانون تجارت باید بازرس و حسابرس ویژه داشته باشد و با توجه به این موضوع احتمال تخطی بسیار اندک خواهد شد. این اقدام، هم مشکلاتی که در گذشته وجود داشت را برطرف کرده و هم پاسخ به کسانی است که مشکلات در فوتبال را بزرگنمایی می کنند.

تاج درباره اینکه با بودجه در نظر گرفته شده رقم قرارداد بازیکنا به ۵۰۰-۶۰۰ میلیون کاهش خواهد یافت به تسنیم گفت: لیگ ما جوان خواهد شد و به بازیکنان جوان رقم ۵۰۰ میلیون پرداخت نمی شود. با توجه به جوانگرایی که در دستور کار سازمان لیگ قرار دارد، بودجه در نظر گرفته می تواند بین بازیکنان به خوبی تقسیم شود.

وی با بیان اینکه نفس دادن خانه و ماشین به بازیکنان بعنوان بخشی از قرارداد کاری خطاست؛ گفت: به غیر از پرداخت پول آن هم به ریال هیچ امکان دیگری در قرارداد بازیکنان وجود ندارد. نه ویلا و ماشین و نه پرداخت با دلار جایی در قراردادهای این فصل نخواهد داشت.

تاج در مورد زمان برگزاری جشن برترین های لیگ سیزدهم تصریح کرد: منتظر بازگشت تیم ملی فوتبال از اردوی اتریش هستیم تا هماهنگی لازم برای برگزاری این مراسم را انجام دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار