|
|
کدخبر: ۱۷۶۲۹۱

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور گفت: در مسابقات قهرمانی کشور امسال همه استان ها مجاز به حضور در این مسابقات نبودند.

خسرو قمری در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار کرد: انتخاب رکاب زنان برای مسابقات قهرمانی کشوری امسال براساس رنکینگ سال گذشته بود و تعداد تیم های شرکت کننده در این مسابقات برخلاف سال گذشته محدود و همه استان مجاز به حضور در این رقابت ها نبودند.

وی افزود: در این رقابت ها سعی ما در این بود که سطح کیفی را بالا ببریم و تنها از ۷۰ دوچرخه سوار آن هم براساس رنکینگ و شرایطشان دعوت کردیم که در دو رشته استقامت و تایم تریل برای ما رکاب بزنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش استقامت یک مسیر فنی و سخت را برگزار کردیم تا بتوانیم بهترین دوچرخه سواران را برای مسابقات قهرمانی قزاقستان و مسابقات آسیایی اینچئون انتخاب کنیم و در بخش جاده نیز برسر انتخاب دو نفر شک داشتیم که یکی از آنها بهنام خسروشاهی و علیرضا حقی بودند که در آخر علیرضا حقی به دلیل حضور موفقش در مسابقات لیگ و مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شد و فکر می کنم یکی از بهترین انتخاب ها برای بخش جاده و تایم تریل بود.

قمری در خصوص وضعیت نهایی رکاب زنان برای حضور در مسابقات آستانا قزاقستان گفت: نفرات انتخاب شده با حضور در اردوهای پی در پی به آمادگی صد در صد رسیده اند و با توجه به کم لطفی های مسئولان قزاقستان امروز توانستیم پروفایل مسیر را از آنها بگیریم و بررسی کنیم که این پیست چند درصد شیب دارد و از نظر آب و هوایی این کشور را بررسی کنیم.

وی در خصوص معیار انتخاب بانوان برای حضور در مسابقات قزاقستان خاطرنشان کرد: معیار انتخاب بانوان برای حضور در این رقابت ها حضور در اردوها، تمرینات و مسابقات مرحله اول لیگ بود که شب گذشته آنها اعزام کردیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص ناآشنا بودن بانوان رکاب زنان با پیست چوبی تصریح کرد: دختران رکاب زن کشورمان را هشت روز زودتر به قزاقستان فرستادیم تا با شرایط آب و هوایی و جو مسابقات آشنا شوند و ۶ و ۵ روز فرصت دارند در پیستی که برایشان در نظر گرفته ایم تمرینات خود را انجام دهند تا تقریبا بتوانند به مرز آمادگی می رسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت دوچرخه سواران کلیه کشورها را بررسی کرده اند یا خیر، گفت: بررسی هایی را که کادر فنی ما انجام داده اند براساس شرایط رکاب زنان دیگر کشورها در گذشته بوده است ولی الان نمی توانیم آنالیزی دقیق بر آنها داشته باشیم زیرا یک رکاب زن طول مدتی که می تواند افت داشته باشد بسیار سریع تر از اوج آن است اما امیدوارم هستیم که تحت هر شرایطی رکاب زنان ما بتوانند در این رقابت ها بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

وی در خصوص حضور سرمربی خارجی برای بخش کوهستان گفت: این سرمربی امشب وارد ایران می شود و به مشهد می رود تا مسابقات جایزه بزرگ کوهستان را بررسی کند و پس از آن به تهران خواهد آمد تا طی جلسه ای اگر به توافق رسیدیم با وی عقد قرارداد کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار