|
|
کدخبر: ۱۷۶۵۱۴

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه فوتبال اروپا قهرمانان لوشامپیونه فرانسه و لیگ برتر انگلیس را به خاطر تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی مجازات کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، یوفا تیم فوتبال منچسترسیتی، قهرمان فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را به خاطر تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی مبلغ ۶۰ میلیون یورو مجازات کرد و علاوه بر آن تعداد بازیکنانی که این تیم می تواند اسامی آنها را برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رد کند، به ۲۱ نفر کاهش داد.

یوفا با اعلام اینکه من سیتی پذیرفته است به میزان قابل توجهی از ولخرجی های خود در بازار نقل و انتقالات بکاهد، از کسر ۶۰ میلیون یورو از پاداش هایی که به این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان فصل جاری تعلق می گیرد خبر داد که البته ۴۰ میلیون یورو از این مبلغ به آبی پوشان شهر منچستر برگردانده می شود اگر آنها بر اساس قوانین وضع شده توسط یوفا برای بازی جوانمردانه مالی عمل کنند.

منچسترسیتی مجازات تعیین شده از سوی یوفا را پذیرفته و وعده داده بودجه ای که برای خرید بازیکنان جدید در تابستان امسال و سال آینده در نظر گرفته است را کاهش دهد به نحوی که در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال بیش از ۶۰ میلیون یورو خرج نخواهد کرد. طبق اعلام مسئولان باشگاه منچسترسیتی میزان حقوق هایی که این تیم به بازیکنان خود می دهد در فصل آینده تغییری نخواهد داشت، ضمن اینکه در فصل آینده دخل این تیم از خرج آن بیشتر خواهد بود. یوفا هم به من سیتی وعده داده است در صورت عمل به وعده هایش محدودیت ۲۱ بازیکنی این تیم را برای رقابت های اروپایی فصل ۱۶-۲۰۱۵ لغو کند.

علاوه بر منچسترسیتی، تیم های پاری سن فرانسه، زنیت سن پترزبورگ، روبین کازان و آنژی ماخاچ کالای روسیه، گالاتاسرای، بورسا اسپور و ترابزون اسپور ترکیه و لفسکی صوفیه بلغارستان دیگر تیم هایی بوده اند که از قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا تخطی کرده اند و مجازات هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار