|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۷۰

یعنی قهرمانی های دیگران با حاشیه و تبانی بوده که حالا باور نمی کنند؟

رئیس ورزش حرفه ای پتروشیمی بندر امام در مورد فرستادن اعضای فدراسیون بسکتبال به کیش گفت: اگر سندو مدرکی در این مورد هست در مطبوعات منتشر کنند در زمان زدن این حرف ها باید دانست که قیامتی هم وجود دارد.

شاپور یاوری در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراندر مورد حرف و حدیثهای بعد از قهرمانی سوپر لیگ بسکتبال تاکید کرد: جرم ما این است که برای دومین بار بدون حاشیه قهرمان شدیم شخص من هم باید یاد بگیرم که ورزش برد و باخت دارد و همیشه قرار نیست که من قهرمان یا بازنده باشم باید شرایطی را برای تیم ایجاد کنیم که در زمان برد خوشحال شده و بعد از باخت دنبال ایراد خود برود.

رئیس ورزش حرفه ای باشگاه پتروشیمی بندر امام در مورد سفر برخی مسئولان فدراسیون به کیش و شرکت در جشن پتروشیمی گفت: این حرف درستی نیست چرا افراد صحبت های بدون سند و مدرک را مطرح می کنند حتی به من هم گفتند که مدرکی در این مورد وجود دارد اما این چه جشنی بوده که من بی خبرم حداقل باید عکس، فیلم یا آدرسی وجود داشته باشد که در چنین تاریخی و ساعتی در یک هتل یا مکان دیگر مراسمی برپا شده است.

یاوری در مورد برخی اسامی مطرح شده پاسخ داد: تمام نفراتی که نام آنها برده می شود محترم هستند و ما تنها در سالن با یکدیگر سلام و احوالپرسی کردیم اما درست نیست با آبروی داوری که سال ها در این سالن ها دویده و زحمت کشیده بازی کنیم خوشبختانه بعد از فینال تیم حریف هم پی به اشکالات برده و این از تغییر و تحولات ایجاد شده هم معلوم است.

**چرا تمام اخلاقیات را زیر پا می گذاریم؟

وی افزود: این شکل مطرح کردن مسائل درست نیست و حتی باعثاین تصور می شود که قهرمانی های دیگران قبلا بر اساس تبانی و حاشیه ها بوده و حالا باور نمی کنند تیمی بدون تبانی و حاشیه قهرمان شود افرادی که در مورد آنها صحبت می شود بسیار محترمند به هر حال روز قیامتی هم وجود دارد. این نفرات را جلوی ما می آورند که چرا بی دلیل می گوییم با پول پتروشیمی برای تفریح به کیش رفته اند و تمام اخلاقیات را زیر پا می گذاریم.

**کدام قسمت قهرمانی واقعی نبود؟

رئیس ورزش حرفه ای پتروشیمی اشاره کرد: در طول این فصل ۸ بازی با مهرام با احتساب غرب آسیا داشتیم که دو بازی را باخته و ۶ برد به دست آوردیم در آن ۲ دیدار باخته داوران خوب، سالم و پاک در نظر گرفته شدند اما داوران شش بازی دیگر بد بودند، یا بحثواقعی نبودن فینال مطرح می شود که باید پرسید چرا واقعی نبوده است؟ در بازی آخر تیم حریف پیش بوده و تمام کشور هم به صورت مستقیم بازی را می دیدند همه اعتقاد داشتند کار پتروشیمی تمام است اما با سیستمی که مربی ما پیاده کرد و صحبت هایی که در رختکن با بازیکنان انجام دادیم بازی را گرفتیم. ما تمام ابزار های در دست خود را استفاده کردیم اما کدام قسمت آن غیر واقعی بوده است؟

وی ادامه داد: اگر خلافی هست آن را اعلام کنند خمجانی ناظر مسابقه میزبانی ما را خوب توصیف می کند، به وی حمله می شود و رضا مشحون به همین شکل متهم می شود هر کسی که از کار خوب ما تعریف کند مورد حمله قرار می گیرد اما آیا تا به حال دیده اید که مجموعه کارشناسی کار تیمی پتروشیمی را زیر سوال ببرند که با ضد بسکتبال قهرمان شده ایم؟

***بعضی حرف ها دل آدم را می شکند

یاوری در مورد شعار های تماشاگران اشاره کرد: ما دوست نداریم وارد حاشیه شویم. از لیدرهای تیم هم خواهش کردیم که تنها تیم و بازیکنان خود را تشویق کرده و به دیگران کاری نداشته باشید. عدنان را به عنوان لیدر آوردیم تا سر و سامانی به کار تماشاگران بدهد؛ وی هم هر کاری برای بی احترامی نشدن به حریف انجام داد اما گاهی این موضوع از دست وی هم خارج می شد. مجموعه ما دخالتی در شعار ها ندارد و حتی اگر چهار نفر شروع به دادن شعاری علیه حریف می کردند شخصاً بلند شده و از آنها خواهش می کردم تیم خودمان را تشویق کنند. در نهایت هم می گویند دستور فحش دادن از بالا بوده است. این بالا چه کسی است؟ چنین حرف هایی دل آدم را می شکند. حداقل به شکلی صحبت کنید که وقتی همدیگر را ملاقات کردیم روی این دیدار را داشته باشیم.

**مگر بعد از شکست غرب آسیا حرفی زدیم؟

یاوری با تکرار اینکه باید برد و باخت را بپذیریم اضافه کرد: باید بدانیم که دیگران هم استعداد دارند واز سرمایه های خود برای کسب نتیجه استفاده بهینه می کنند. شاید سال بعد تیم دانشگاه آزاد و ذوب آهن قهرمان شوند. در این صورت تیم پتروشیمی هم باید بپذیرد. مگر ما بعد از شکست غرب آسیا حرفی زدیم؟ ما تنها به حریف تبریک گفتیم و حتی بعد از لیگ هم برای قهرمانی آنها در آسیا آرزوی موفقیت کردیم. سال قبل هم پتروشیمی قهرمان شد و به تنهایی روی سکو رفت درحالی که ما بعد از دوم شدن در غرب آسیا روی سکو رفتیم. برای اینکه علاقه ما این است که در میدان حرف بزنیم.

**مهرام هم سهمیه خارجی خود را استفاده می کرد

مسئول ورزش حرفه ای پتروشیمی تأکید کرد: بعد از محروم شدن در کمیته انضباطی به فدراسیون اعتراض داشتیم که چرا قبل از بازی چهارم این حکم را دادید که باعثتضعیف تیم ما و تقویت حریف شود؟ با تمام اوصاف باز هم در بازی چهارم و پنجم برنده شدیم. حالا پیروزی ناپاک چطور و برد پاک چگونه است؟ می گویند گیبسون تمام امتیازات ما را گرفته درحالی که از بالای ۱۰۰ امتیاز مهرام، ۵۲ امتیاز را حدادی به دست آورد که حدود ۵۰ درصد امتیازات این تیم می شود در مقابل گیبسون از ۱۱۰ امتیاز پتروشیمی ۴۱ امتیاز آورده که یک سوم امتیازات می شود و بقیه امتیازات میان دیگران تقسیم شده است. از طرفی حق تمام باشگاه ها بود که بازیکن خارجی جذب کنند حالا تیم حریف هم به جای یار خارجی بازیکن سهمیه گرفته است. خب آنها هم بازیکن خارجی می گرفتند یا اصلاً چه تضمینی بود که مانند غرب آسیا بازیکن خارجی ما جواب نمی داد؟

**اسناد را از طریق مطبوعات منتشر کنند

وی تأکید کرد: سال قبل می گفتند زد و بند شده و تیم پتروشیمی این کاره نبوده است امسال هم این صحبت ها مطرح می شود درحالی که قهرمانی امسال اثبات کرد که مقام سال قبل به جا بوده و امسال هم همینطور است. حالا اگر سندی درمورد تخلفی وجود دارد اعلام کنند. هیچ محدودیتی هم نیست از طریق مطبوعات منتشر کنند که ما هم از آنجا پیگیری کنیم. اما تیم ما جشنی خارج از شهر نگرفته و این اتفاق هم نمی افتد. اگر جشنی باشد با مردم می گیریم چون قهرمانی برای آنها است ما جشن و شادی خود را بعد از بازی فینال در ماهشهر تمام کردیم.

** این صحبت ها مثل کف روی آب است

یاوری با تأکید بر اینکه عده ای حق خود می دانند که همیشه برتر باشند، توصیه کرد: به دوستان توصیه می کنم که به قواعد اخلاقی پایبند باشید. امسال هم اثبات کردیم که قهرمانی بی حساب و کتاب نبوده و مردم هم لذت بردند. این صحبت ها مثل کف روی آب است. بازیکن ملی پوش باید بداند همانطور که مردم برای بازی دوستش دارند برای اخلاق هم کارش را پیگیری می کنند. وقتی بازیکنی از دایره اخلاق خارج می شود از دل مردم هم بیرون می رود.

انتهای پیام /



ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار