|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۱۸

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال یوونتوس به لطف کسب پیروزی در آخرین هفته از رقابت های سری A، شمار امتیازات خود را سه رقمی کرد هرچند این تیم اولین تیمی نیست که به این افتخار دست پیدا می کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال یوونتوس روز گذشته در شرایطی به کار خود در فصل ۱۴-۲۰۱۳ پایان داد که با پیروزی خانگی برابر کالیاری توانست رکوردی جدید در کالچو به ثبت برساند و به اولین تیم ایتالیایی تبدیل شود که شمار امتیازات خود را در یک فصل از لیگ سه رقمی می کند.

یوونتوس که دو هفته پیش قهرمانی خود را در رقابت های این فصل سری A مسجل کرده بود، با سه امتیازی که از جدال با میهمان خود گرفت ۱۰۲ امتیازی شد و رده دوم پرامتیاز ترین قهرمانان لیگ های اروپایی را به خود اختصاص داد. افتخاری که یوونتوس با کسب پیروزی در آخرین بازی خود در این فصل رقم زد را سه تیم دیگر هم کسب کرده اند که دو مورد آن در همین دو سال گذشته به ثبت رسیده است.

امتیازآورترین قهرمان لیگ های اروپایی سلتیک اسکاتلند است که در فصل ۰۲-۲۰۰۱ از ۳۸ بازی خود در لیگ دسته اول این کشور ۳۳ پیروزی کسب کرد، ۴ بار به تساوی بسنده کرد و تنها یک بار تن به شکست داد. رکوردی که سبزوسفیدپوشان پایتخت اسکاتلند ۱۲ سال پیش به ثبت رساندند همچنان پابرجاست هرچند یوونتوس توانست خود را به یکقدمی آن برساند و حالا دومین قهرمان امتیاز آور در تمامی لیگ های اروپا باشد.

۱۰ سال طول کشید که کاری که سلتیک انجام داد تکرار شود و این بار رئال مادرید اسپانیا بود که در فصل ۱۲-۲۰۱۱ با هدایت ژوزه مورینیو لالیگا را با ۱۰۰ امتیاز از ۳۲ پیروزی، چهار تساوی و دو شکست در ۳۸ بازی به پایان رساند. دقیقاً یک فصل بعد همین کار را رقیب دیرینه کهکشانی ها یعنی بارسلونا انجام داد زمانی که شاگردان تیتو ویلانووای فقید از ۳۸ بازی خود در لالیگا ۳۲ بار بردند، چهار بار مساوی کردند و تنها دو بار تن به شکست دادند.

در جدول زیر پرامتیازترین قهرمانان لیگ های اروپایی در ادوار مختلف را مشاهده می کنید:

ردیف تیم کشور فصل امتیاز
۱ سلتیک اسکاتلند ۲۰۰۱-۰۲ ۱۰۳
۲ یوونتوس ایتالیا ۲۰۱۳-۱۴ ۱۰۲
۳ رئال مادرید اسپانیا ۲۰۱۱-۱۲ ۱۰۰
۴ بارسلونا اسپانیا ۲۰۱۲-۱۳ ۱۰۰
۵ بارسلونا اسپانیا ۲۰۰۹-۱۰ ۹۹
۶ لیورپول انگلیس ۱۹۷۸-۷۹ ۹۸
۷ رنجرز* اسکاتلند ۲۰۰۲-۰۳ ۹۷
۸ سلتیک اسکاتلند ۲۰۰۲-۰۳ ۹۷
۹ اینتر ایتالیا ۲۰۰۶-۰۷ ۹۷
۱۰ تاتنهام انگلیس ۱۹۶۰-۶۱ ۹۷

*تیم های رنجرز و سلتیک در فصل ۰۳-۲۰۰۲ هم امتیاز شدند اما رنجرز به خاطر تفاضل گل بهتر(+ ۷۳ به + ۷۲) قهرمان شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار