|
|
کدخبر: ۱۷۷۶۹۸

بازیکننانی با قیمت سنگین و بازی سبک، عملکرد آنها در لیگ امسال چطور بوده

به گزارش امید نیوز به نقل از ای اسپورت در فصل نقل و انتقالات، بازیکنانی با مبالغی عجیب و نجومی با تیم‌های خود قرارداد بستند. البته مبلغ بالای قرارداد بعضی از آنها قابل درک است اما بیشتر این ستاره‌ها به اندازه هزینه‌ای که برای‌شان صرف شد کارکرد نداشتند. در این گزارش عملکرد گران‌ترین بازیکنان ۱۶ تیم لیگ برتری را بررسی کرده‌ایم. برای مبلغ قراردادها هم به آنچه که در سایت سازمان لیگ اعلام شده استناد کرده‌ایم:

استقلال تهران: مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی و هرایر مکویان با قراردادهایی به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گران‌ترین بازیکنان استقلال هستند. عملکرد آنها اما بر خلاف مبلغ یکسان قراردادهای‌شان، کاملا متفاوت است. رحمتی طبق روال سال‌های اخیر یکی از بهترین‌های استقلال است. ابراهیمی هم اگرچه از دوران اوج خود فاصله دارد اما از ارکان اصلی ترکیب استقلال است. خسرو حیدری اگرچه به دلیل مصدومیت بازی‌های زیادی را از دست داده اما هرگاه در زمین بوده، موثر بازی کرده است. مکویان اما با مدافع مطمئن فصل گذشته فاصله زیادی دارد. در مجموع شاید فقط مهدی رحمتی به اندازه مبلغ قراردادش برای استقلال موثر بوده است.

استقلال خوزستان: محمد طیبی با قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی گران‌ترین بازیکن قهرمان فصل پیش است. او در این فصل در تمام بازی‌های تیمش به طور کامل به میدان رفته است. طیبی بر خلاف فصل گذشته که یکی از کاندیداهای کسب عنوان بهترین مدافع لیگ بود، امسال یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش است و اشتباهات عجیب و مبتدیانه‌ای هم انجام می‌دهد. او به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرده است.

پدیده مشهد: شهاب‌الدین گردان با قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی بیشترین هزینه را روی دوش باشگاه پدیده گذاشت. او عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان نداده اما ضعیف هم کار نکرده است. گردان در ۹ بازی برای پدیده بازی کرده و ۳ کلین‌شیت هم ثبت کرده است. او یک پنالتی را هم مهار کرده است.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محسن مسلمان، وحید امیری و امید عالیشاه با قراردادهای ۹۵۰ میلیونی گران‌ترین بازیکنان پرسپولیس هستند. به جز عالیشاه، ۳ بازیکن دیگر در این فصل عالی کار کرده‌اند و نشان داده‌اند که استحقاق چنین قراردادی را داشته‌اند. عالیشاه هم البته ضعیف ظاهر نشده اما به اندازه این ۳ بازیکن درخشش نداشته است.

پیکان: مهدی شیری و علی حمودی گران‌ترین بازیکنان پیکان هستند که مبلغ قراردادشان ۶۸۰ میلیون تومان است. عملکرد آنها اما کاملا با هم متناقض است. شیری جزو معدود بازیکنان لیگ شانزدهم است که در تمام بازی‌ها به طور کامل به میدان رفته است. البته هنوز هم مشخص نیست که در حضور بازیکنانی مثل رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، گادوین منشا و … چرا شیری باید گران‌ترین بازیکن پیکان باشد. علی حمودی هم بعد از سه هفته اول لیگ، جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم از دست داد و نیمکت‌نشین شد. رقم بالای قرارداد او هم یکی از علامت سوال‌های بزرگ بازار نقل و انتقالات است.

تراکتورسازی: جاسم کرار عراقی با ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان گران‌ترین بازیکن تراکتورسازان است. او هم انتظارات را البته از لحاظ فنی برآورده نکرده است و قلعه‌نویی از او رضایت ندارد. البته از لحاظ اخلاقی کرار همان کرار همیشگی است و بداخلاقی های خاص خودش را دارد. او در این فصل یک گل زده و ۲ پاس گل داده که این آمار او تا هفته چهارم است و بعد از آن کرار کار خاصی برای تراکتورسازی انجام نداده است.

ذوب‌آهن: گران‌ترین بازیکن ذوب‌آهن قاسم حدادی‌فر است که قراردادش ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان است. حدادی‌فر اما در تمرینات پیش فصل رباط صلیبی پاره کرد و هنوز برای تیمش به میدان نرفته است. بعد از او مهدی رجب‌زاده با ۹۹۰ میلیون تومان گران‌ترین بازیکن ذوب است که البته عملکرد درخشان او در این فصل جای هیچ حرف و حدیثی درباره رقم قرارداد او باقی نگذاشته است.

سایپا: در حضور بازیکنی مثل مهدی ترابی، این مسعود حسن‌زاده ۸۰۰ میلیون تومانی است که گران‌ترین بازیکن سایپاست. حسن‌زاده در بیشتر بازی‌های سایپا حضور داشته و یک گل، یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی، کارنامه او در لیگ شانزدهم است. کارنامه‌ای که اصلا با مبلغ هزینه شده برای او همخوانی ندارد.

سپاهان: مطابق انتظار احسان حاج‌صفی با قرارداد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی گران‌ترین بازیکن طلایی‌پوشان اصفهان است. او تا اینجای کار جزو بهترین و موثرترین بازیکنان تیمش بوده و شایسته لقب عنوان گران‌ترین بازیکن سپاهان هم هست.

سیاه‌‎جامگان مشهد: موسی کولیبالی آفریقایی با ۶۳۰ میلیون تومان بیشترین هزینه را روی دوش تیم مشهدی گذاشته است. او البته به گفته کارشناسان بازیکن خوب و موثری است اما آمار کولیبالی بعد از ۶ بازی، به هیچ وجه متناسب با هزینه‌ای که برای او شده نیست. او در این ۶ بازی گلی نزده و پاس گلی هم نداده است.

صبای قم: هاشم بیک‌زاده، عبدالکریم اسلامی و مسعود حق‌جو با ۴۰۰ میلیون تومان گران‌ترین بازیکنان صبا هستند و هیچکدام به اندازه مبلغ قراردادشان مفید نبوده اند. بیک‌زاده البته بازیکن ثابت صبا بوده اما به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرده است. مسعود حق‌جو هم بیشتر نیمکت نشین بوده است. در این میان فقط اسلامی است نسبتا خوب کار کرده و در مقایسه با دو بازیکن دیگر استحقاق چنین قراردادی را داشته است.

صنعت نفت آبادان: در حضور بازیکنانی مثل محمد شادکام، حسن هوری و … این دنی سانتویا است که گران‌ترین بازیکن صنعت نفت است. او با قراردادی ۵۵۲ میلیونی کلا ۲۰ دقیقه برای تیمش بازی کرده است. به عبارتی او برای هر دقیقه بازی حدود ۲۸ میلیون دریافتی دارد. با توجه به دقایقی که سانتویا بازی کرده احتمالا او گران‌ترین بازیکن لیگ شانزدهم است!

فولاد خوزستان: اینکه ماتیاس چاگو با ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، گران‌ترین بازیکن فولاد باشد جای تعجبی ندارد. او ستاره تیم بی‌ستاره فصل پیش فولاد بود. چاگوی کامرونی امسال هم جزو خوب‌های فولاد است و عملکردی موثر در ترکیب این تیم داشته است.

گسترش فولاد تبریز: در فصل نقل و انتقالات جای تعجبی نداشت که محمدرضا خلعتبری گران‌ترین بازیکن گسترش فولاد باشد. قرارداد او یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. اما او حتی به اندازه نیمی از این مبلغ هم تاثیرگذار نبوده است. خلعت در بیشتر بازی‌های تیمش به میدان رفته اما فقط یک پاس گل مقابل استقلال در کارنامه او ثبت شده است!

ماشین‌سازی تبریز: گران‌ترین بازیکن این تیم گران‌ترین بازیکن لیگ شانزدهم هم هست. مبلغ قرارداد آندو تیموریان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است اما این گران‌ترین بودن، با ضعیف‌ترین فصل فوتبالی آندو همزمان شده است. تیموریان این اواخر آنقدر ضعیف ظاهر شد که خطیبی نام او را از لیست ۱۸ نفره تیمش مقابل پرسپولیس هم خط زد.

نفت تهران: سقف قراردادهای تیم نفت ۵۵۰ میلیون تومان است و ۴ بازیکن این تیم یعنی ایمان مبعلی، علیرضا عزت کرامت، وحید حمدی‌نژاد و میلاد فخرالدینی چنین قراردادی دارند. هر ۴ بازیکن خوب کار کرده‌اند و مستحق چنین قراردادی بوده‌اند. به خصوص ایمان مبعلی که جزو چند بازیکن برتر این فصل هم هست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار