|
|
کدخبر: ۱۷۷۹۳۱

گزارشی از بازیکنان اسطوره ای که توپ طلا نصیبشان نشد.

به گزارش امید نیوز به نقل از کاپ، برخی از ستارگان فوتبال به دلیل همزمانی با دیگر ستارگان دنیای فوتبال این عنوان را از دست دادند و برخی دیگر به دلیل بازی در پست های دفاعی که همواره شانس کمتری نسبت به مهاجمان دارند. مروری داریم بر این بازیکنان بزرگ اما بدون توپ طلا.
ژاوی ستاره میانه میدان اسپانیا و بارسلونا. متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ و برنده ۸ لالیگا، دو یورو و یک جام جهانی و سه لیگ قهرمانان اروپا! ژاوی در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ سه بار سومین بازیکن برتر فوتبال در رده بندی توپ طلای سال شد اما هرگز نفر اول نشد.
اولیور کان آلمانی در سال ۲۰۰۲ بهترین بازیکن جام جهانی شد. به نظر می رسد او می تواند در پایان سال هم بهترین بازیکن جهان شود اما در جوایز سالانه همیشه مهاجمان شانس بیشتری نسبت به دروازه بانان دارند. چنین شد که در پایان سال کان پایین تر از رونالدو و روبرتو کارلوس قرار گرفت. عنوانی که در سال ۲۰۰۱ نیز کسب کرده بود.
مانوئل نویر آلمانی که دقیقا به همان دلیلی جایزه توپ طلا را از دست داد که ۱۲ سال قبل از وی کان جایزه را تصاحب نکرده بود. نویر تاثیرگذارترین بازیکن جام جهانی ۲۰۰۲ تنها جایزه دستکش طلایی(بهترین دروازه بان) را گرفت اما جایزه توپ طلای جام ناباورانه به لیونل مسی رسید. در پایان سال ۲۰۱۴ هم نویر سوم شد و کریس رونالدو و مسی بالاتر از او ایستادند!
پائولو مالدینی با حضوری ۲۴ ساله در میلان و کسب ۷ اسکودتو و ۵ لیگ قهرمانان اروپا، ۶۴۷ مسابقه برای میلان و ۱۲۷ بازی ملی برای آتزوری تنها در رده بندی توپ طلای ۱۹۹۴ و ۲۰۰۳ دو عنوان سومی کسب کرد. او هم چوب مدافع بودن خود را در این مراسم خورد.
وسلی اسنایدر هلندی در سال ۲۰۱۰ در اوج بود. با اینتر قهرمان اروپا شد و فاتح اسکودتو و کوپا ایتالیا هم شد. در جام جهانی نیز نایب قهرمان شد. اما در سیستم «بارسا محور» فیفا، او حتی یه جمع سه کاندیدای نهایی سال هم نرسید!
جیان لوییجی بوفون از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ در پارما درخشید و آن گاه تا امروز نزدیک به ۵۰۰ مسابقه برای یوونتوس انجام داده است. بوفون قهرمان جام جهانی و نایب قهرمان یورو هم شده است اما هرگز شانس قرار گرفتن در بین سه بازیکن برتر جهان را کسب نکرد.
آندرس اینیستا در سال ۲۰۱۰ دومین بازیکن برتر جهان شد و دو سال بعد نفر سوم این رده بندی شد. اما بدشانسی قهرمان جام جهانی و دو دوره یورو این بود که با مسی همدوره بود و در هر دو بار توپ طلا به لیونل مسی رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار