|
|
کدخبر: ۱۷۷۹۳۹

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که چند سالی است که برای فوتبال ما خوش یمن نبوده در حال قرعه کشی است ونمایندگان ایران منتظر مشخص شدن حریفان خود هستند.

به گزارش امید نیوز به نقل ازتابناک ورزشی، قرعه کشی ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران شروع شده است. کشورمان سه نماینده به صورت مستقیم در مرحله گروهی دارد و یک نماینده که استقلال تهران است باید در مرحله پلی آف بازی کند تا تکلیف صعودش مشخص شود.

به خاطر وسعت قاره آسیا، مرحله گروهی این مسابقات به دو دسته تقسیم شده است. غرب آسیا و شرق آسیا. در هر کدام از این دو بخش ۴ گروه ۴ تیمی وجود دارد. نمایندگان کشورمان در بخش غرب آسیا مسابقه خواهند داد. در کل ۴۷ تیم از ۱۹ کشور مختلف در این تورنمنت حضور پیدا می کنند که با توجه به قوانین سهمیه های کشور ها و البته با توجه به نتایج بازی های پلی آف ۳۲ تیم روانه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می شوند.

این قرعه کشی در کشور مالزی انجام می شود. ۴ گروه نخست متعلق به تیم های غرب آسیا است و ۴ گروه دوم برای تیم های شرق آسیا. تیم هایی هم که در پلی آف حضور دارند، نامشان در جدول به صورت برنده بازی پلی آف قرار می گیرد. بازی ها در مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت خواهد بود و در نهایت ۲ تیم اول هر گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.
قهرمان مسابقات نیز در مسابقات جام باشگاه های جهان سال ۲۰۱۷ که در کشور امارات برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

اولین مرحله مقدماتی این رقابت ها ۲۴ ژاونیه ۲۰۱۷ مصادف با ۵ بهمن ۱۳۹۵ برگزار می شود.
طبق برنامه بازی ها آخرین بازی این تورنمنت یعنی دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷ مصادف با ۴ آذر ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
لازم به دکر است که مسابقات مرحله گروهی از روز ۲۰ فوریه ۲۰۱۷(۲ اسفند ۱۳۹۵) آغاز می شود و در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۷(۲۰ اردیبشهت ۱۳۹۶) به پایان می رسد.
نمایندگان ایران
استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر ایران / مرحله گروهی
ذوب آهن قهرمان جام حذفی ایران / مرحله گروهی
پرسپولیس نایب قهرمان لیگ برتر ایران / مرحله گروهی
استقلال تهران تیم سوم لیگ برتر ایران / مرحله پلی آف

فهرست تیم هایی که به صورت مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ صعود کرده‌اند به این شرح است:

غرب آسیا:
الاهلی، الهلال و التعاون(عربستان) - استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس(ایران) - لوکوموتیو(ازبکستان) - العین، الجزیره و الاهلی(امارات) - لخویا و الریان(قطر)
۴ تیم برتر پلی آف غرب به این تیم‌ها اضافه می‌شوند.

در دور پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ تیم استقلال تهران، نماینده چهارم ایران به مصاف السد قطر می‌رود.

شرق آسیا:
اف سی سئول، چونبوک موتوز و سوون بلووینگز(کره جنوبی) - آدلاید یونایتد، وسترن سیدنی وندرز(استرالیا) - کاشیما آنتلرز(دو نماینده دیگر ژاپن در پایان جام امپراتور این کشور مشخص می‌شوند.). گوانگژو اورگرانده و جیانگسو(چین) - مونگ تونگ یونایتد(تایلند). اس سی استرن(هنگ کنگ).

مرحله مقدماتی رقابت ها
پلی آف این رقابت ها شامل سه مرحله است که تیم ها بر اساس امتیاز و قوانین سهمیه کشورشان وارد آن ها می شوند. مرحله مقدماتی اول، محرله مقدماتی دوم و پلی آف.

استقلال تهران در مرحله آخر پلی آف قرار دارد و باید در طی یک دیدار به مصاف تیم السد قطر برود. بازی های مراحل مقدماتی به صورت تک بازی برگزار می شود. در صورت لزوم وقت اضافی و ضربات پنالتی تیم برنده و صعود کرده را مشخص می کند استقلال که این روزها با منصوریان شرایط خوبی در لیگ برتر ندارد باید در دیداری سخت به مصاف تیمی برود که در ترکیب خودستارگان زیادی را می بیند از ژاوی گرفته تا پور علی گنجی خودمان که کار را برای استقلالی هاسخت میکند اما مزیت آبی ها بازی در آزادی و قرار گرفتن درمرحله آخر پلی آف است که اگر بایک تدبیر درست همراه باشد میتواند به صعود استقلالی ها بعد دو سال به لیگ قهرمانان منجر شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار