|
|
کدخبر: ۱۷۸۰۳۶

با پیشنهادات از باشگاه های فولاد و پرسپولیس و استقلال و رد آنها انگار سروش رفیعی به فکر حرکت به سمت اروپاست.

به گزارش امید نیوز به نقل از ورزش سه سروش رفیعی نامی است که در یکی دو ماه گذشته زیاد درباره اش شنیده ایم. هافبک خوش تکنیک فوتبال ایران بعد از سپری کردن خدمت سربازی اش در تراکتورسازی از نیم فصل بازیکن آزاد محسوب می شود و می تواند به تیم جدیدی برود. رفیعی به واسطه عملکرد خوبش در یکی دو سال گذشته حالا مشتریان زیادی را برای خود می بیند؛ از تراکتورسازی که یکسال و نیم برای آن توپ زده تا سرخابی های پایتخت و حتی فولادی که ادعا می کند از قرارداد سروش با این تیم نیم فصل باقی مانده است. در کنار این مسائل رفیعی دلش با رفتن به فوتبال اروپا است.

این روزها اخبار ضدو نقیض و متفاوتی درباره سروش رفیعی منتشر می شود و دلیل چنین موضوعی نیز رقابت تیم های مطرح ایرانی برای جذب این بازیکن است. استقلال و پرسپولیس دست از مذاکره با رفیعی نمی کشند و تراکتورسازی هم هرگز دوست ندارد ستاره تاثیرگذار خود را از دست بدهد. در این بین چند پیشنهاد اروپایی به دست رفیعی رسیده که کار تیم های ایرانی را برای حفظ سروش در کشور سخت کرده است.
هافبک ملی پوش تراکتورسازی دو پیشنهاد خوب اروپایی از لیگ سوییس و لیگ یونان در دست دارد و با نظر مدیربرنامه های او با جدیت مذاکره با این دو تیم را جلو می برد. در این بین پیشنهاد باشگاه پانیونیوس یونان به رفیعی جدی تر به نظر می رسد. با اینکه نام تیم سوییسی خواهان سروش رسما اعلام نشده اما به نظر نمی رسد پیوستن این بازیکن به تیم یونانی کار چندان مشکلی باشد. طبق اطلاعات مطرح شده سرمربی باشگاه پانیونیوس سخت به دنبال جذب رفیعی است و از سوی دیگر حضور مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد هم این بازیکن را برای حضور در پانیونیوس بیشتر ترغیب می کند؛ هرچند که احتمالا پانینیوس انصاری فرد را به تیم دیگری می فروشد.

از سوی دیگر دو باشگاه قطری نیز برای جذب رفیعی اقدام کرده و قول داده اند از نظر مالی شرایط خوبی را برای هافبک ایرانی فراهم کنند. با وجود پیشنهادهای وسوسه کننده قطری ها اولویت رفیعی حضور در فوتبال اروپا است. او اگر تا این لحظه هرگز با هیچ تیم ایرانی(حتی تراکتورسازی) مذاکره ای انجام نداده، دلیلش این است که می خواهد برای پیشرفت فوتبالش راهی اروپا شود.

رفیعی در تیم ملی نیز جایگاه مستحکم قبلی را ندارد. او بعد از دوری چندماهه از تیم کی‌روش، در بازگشت به تیم ملی هرگز نتوانست به عنوان بازیکن فیکس به میدان برود و از آنجایی که کی روش نشان داده برای بازیکنان شاغل در اروپا همواره احترام ویژه ای قائل است، ترک ایران به مقصد یونان یا حتی سوییس گزینه مناسبی برای این است که او دوباره جایگاهش در تیم ملی را به دست آورد. قطعا رفیعی نیز مثل هر بازیکنی دوست دارد در جام جهانی روسیه در ترکیب ایران به میدان برود و برای این منظور نیاز به بالارفتن سطح فوتبالش با حضور در تیم های اروپایی دارد. همین امر هم عزم سروش را برای حضور در اروپا جزم تر می کند.

با توجه به اینکه نقل و انتقالات فوتبال اروپا از اول ژانویه(۱۲ دیماه) آغاز می شود و ۳۰ ژانویه(۱۱ بهمن) پایان می پذیرد و زمان آغاز نقل و انتقالات ایران نیز از ۱۶ دیماه است، سروش رفیعی از این تاریخ تا ۱۱ بهمن(چیزی حدود ۲۵ روز) زمان دارد تا با تیم های اروپایی خواهانش به توافق برسد.

شواهد موجود نشان می دهد که بعید است مشکلی بر سرراه رفیعی برای لژیونرشدن وجود داشته باشد و تنها مساله ای که ممکن است مانع انجام توافق شود، بحثمالی است. اینکه پیشنهاد مالی اروپایی ها به سروش به قدری پایین باشد که او نتواند قرارداد را به امضا برساند. تنها در این صورت است که شاید بحثلژیونرشدن سروش منتفی شود و او به ناچار در ایران به فوتبالش ادامه دهد.

در عین حال اگر او مجبور شود در یک تیم ایرانی بازی کند، به احترام روزهایی که در یکسال و نیم گذشته در تراکتورسازی داشته، ابتدا با تیم تبریزی وارد مذاکره خواهد شد. این در حالی است که تراکتوری ها جلساتی را در روزهای گذشته با رفیعی برای تمدید قرارداد برگزار کردند و او نیز به آنها صادقانه گفته که تمایلش حضور در اروپا است. البته رفیعی همانطور که پیش بینی می شد، قول داده اگر حضورش در اروپا منتفی شد، تراکتور اولین تیمی باشد که با آن وارد مذاکره خواهد شد.

به هر ترتیب باید تا اواسط بهمن ماه صبر کرد و از آینده رفیعی باخبر شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار