|
|
کدخبر: ۱۷۸۰۸۴

تیم ملی ایران با سرمربی گری کارلوس کیروش برای چهارمین سال متوالی در رنکینگ فیفا در رتبه اول آسیا قرار دارد.

به گزارش امید نیوز به نقل از " ورزش سه "، صدرنشین گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا بار دیگر در رنکینگ فیفا عنوان اولی آسیا را حفظ کرد تا برای چهارمین سال میلادی متوالی یکه تاز قاره کهن در فوتبال جهان لقب بگیرد. ایستادن در پله ۲۹ دنیا آن هم در حضور تیم های سرشناس فوتبال دنیا اتفاق کوچکی نبود اما مربی پرتغالی و شاگردانش به خوبی از عهده آن برآمدند تا درخشش ملی فوتبال ایران ادامه پیدا کند و به سال ۲۰۱۷ کشیده شود.

در رنکینگ آخرین ماه میلادی سال ۲۰۱۶ ایران با ۸۱۴ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه قبلی بالاتر از اوکراین، اتریش، ایرلند جنوبی، سنگال و … در جایگاه ۲۹ دنیا ایستاد تا با حفظ جایگاه اولی قاره آسیا همچنان بهترین تیم قاره کهن معرفی شود. جایگاهی که از سال ۲۰۱۲ در دست کی روش و شاگردانش قرار گرفته و تلاش سایر مدعیان آسیایی برای بازپس گیری آن بی نتیجه بوده است.

در زیر رده بندی ۱۰ تیم برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۱۶ را می خوانید، جایی که آرژانتین با ستاره شماره ۱۰ خود یعنی لیونل مسی سال را با صدرنشینی به پایان برد و برزیل هم بعد از مدت ها جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

۱. آرژانتین، ۱۶۳۴ امتیاز
۲. برزیل، ۱۵۴۴ امتیاز
۳. آلمان ۱۴۳۳ امتیاز
۴. شیلی ۱۴۰۴ امتیاز
۵. بلژیک ۱۳۶۸ امتیاز
۶. کلمبیا ۱۳۴۵ امتیاز
۷. فرانسه ۱۳۰۵ امتیاز
۸. پرتغال ۱۲۲۹ امتیاز
۹. اروگوئه ۱۱۸۷ امتیاز
۱۰. اسپانیا ۱۱۶۶ امتیاز

حالا باید دید که تیم ملی ایران میتواند تا این روند عالی خود را با بازی های خوب خود در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه ادامه دهد و هم به جام جهانی صعود کند و هم جایگاه خود را در رنکینگ فیفا حفظ کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار